اصول ست کردن لباس را یاد بگیرید

گاهی اوقات ست کردن رنگ لباس می‌تواند تبدیل به دغدغه‌ای ذهنی برای‌ ما شود. مثلا اینکه برای پیراهن سبزمان، چه رنگ شلواری انتخاب کنیم یا با دامن آبی‌مان چه رنگ بلوزی بپوشیم. برای این کار یک سری قوانین قطعی وجود دارند که می‌گویند کدام رنگ‌ها در کنار یکدیگر بهتر به نظر می‌آیند. البته وقتی که این قوانین را دانستید، می‌توانید آنها را بشکنید. ولی دانستن این قوانین خالی از لطف نیست. بیایید با هم ببینیم ست کردن رنگ لباس چگونه است.

هر رنگی درجات مختلفی دارد. ممکن است تیره یا روشن‌تر باشد. اگر می‌خواهید لباسی را ست کنید، بهتر است در ست خود از درجات مختلف رنگ‌های انتخابی‌تان استفاده کنید. مثلا یکی از لباس‌ها درجه‌ی تیره‌تر و دیگری درجه‌ی روشن‌تری داشته باشد.

اگر در ست کردن رنگ لباس فردی جسور و با اعتمادبه‌نفس هستید، مجبور نیستید از پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر خودداری کنید. یک راه مناسب برای پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر این است که یک رنگ مکمل را با رنگ ملایم‌تر متضادش بپوشید. به عنوان مثال ست کردن پیراهن زنانه‌ی آبی با شال و کفش طلایی کم‌رنگ (ملایم) می‌تواند ترکیب خوبی باشد.

سفید و سیاه؛ رنگ‌هایی برای تمام فصول 

سفید و سیاه را می‌توانید در کنار هر رنگی استفاده کنید. از نظر متخصصان و طراحان، سفید و مشکی رنگی ندارند. سفید محصول نبودن ترکیبات رنگی با بیشترین درخشندگی است. در نقطه مقابل، سیاه از ترکیب تمام رنگ‌ها با بیشترین حد تیرگی به‌وجود آمده است. این دو رنگ تنها رنگ‌هایی هستند که با تمام رنگ‌ها هماهنگی دارند؛ درواقع استثناهایی هستند که قواعد ترکیب رنگ را به چالش می‌کشند. سفید در کنار هر رنگی قرار بگیرد، این قابلیت را دارد که رنگ را بارزتر کند و جلوه بیشتری به آن بدهد؛ در مقابل مشکی تندی و تیزی رنگ‌ها را می‌گیرد. 

نارنجی؛ با احتیاط نزدیک شوید 

سفید، مشکی، نارنجی، قرمز، آبی و زرد، رنگ‌های هماهنگ با نارنجی هستند. نارنجی، یکی دیگر از رنگ‌های خطرناک در پوشش است چون به‌شدت این توانایی را دارد که ستی نامتوازن ایجاد کند. برای فرار از این اتفاق پیشنهاد می‌کنیم به جای نارنجی تند از سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر این رنگ استفاده کنید و آن را در کنار رنگ‌هایی چون قرمز و نارنجی به کار ببرید. 

قهوه‌ای رنگی است که از نارنجی به‌وجود آمده و به همین دلیل به‌خوبی با آن ترکیب می‌شود. رنگ مکمل نارنجی، آبی است ولی از ترکیبات آبی استفاده کنید که نتیجه نهایی ست شما خیلی پر زرق و برق نباشد. 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *