انتخاب لباس سایز بزرگ

برای بعضی قواعد کلی، اهمیتی ندارد که چه نوع اندامی دارید، اما مسلما همه ی لباس ها از این قواعد پیروی نمی کنند.
در ذیل این مقاله شما پلاس سایزها را دعوت می کنیم تا با اصول پوشیدن لباس و بهترین روش های انتخاب لباس سایز بزگ آشنا شوید.

۱٫ خود را با یک لباس زیر کاملا مناسب، مسلح کنید

اولین قدم برای اینکه لباستان کاملا مناسبتان باشد، انتخاب یک لباس زیر درست است. لباس زیری که به درستی از بالاتنه تان حمایت نکند، در وضعیت قرار گرفتن لباستان تغییر ایجاد می کند، و باعث می شود ژاکت ها و بلوز ها در حالتی غیر طبیعی بایستند.
بهرحال، لباس زیری که واقعا مناسب باشد، بالاتنه تان را بالا می کشد، باعث باریک بنظر رسیدن میان تنه تان می شود و طرحی از ساعت شنی ایجاد میکند.

زمانی که بخش وسطی جلوی لباس زیرتان بدون چروک خوردن و یا کشیدن کاپ ها، کاملا روی قفسه سینه تان قرار گیرد و شما بتوانید دو انگشتتان را زیر کش های دور آن جا داده و همچنان احساس راحتی داشته باشید، آن زمان است که بهترین لباس زیر را انتخاب کرده اید. نتیجه، بهبود یافتن بلافاصله ی قرار گرفتن لباس هایتان است!

۲٫ از لباس برای ایجاد تناسب استفاده کنید

چه اضافه وزنتان در قسمت باسنتان باشد و چه در قسمت میانی بدنتان، هدف این است که با ایجاد طرحی از یک ساعت شنی، توهم تعادل و تناسب ایجاد کنید.
اولین گام این است که شکل بدنتان را تعیین کنید (ران پر، باسن حجیم، شکم، یا ساعت شنی) تا بهترین و مناسب ترین ترکیب را پیدا کنید.
برای مثال، اگر ران های چاقی دارید، یک دامن فون تا زانو و یک تی شرت کوتاه را امتحان کنید که باعث میشود کمرتان بیشتر به چشم بیاید و یا یک شلوار گشاد زنانه در کنار یک تاپ یقه قایقی بپوشید که باعث ایجاد تعادل در عرض ران ها شده و طرح یک ساعت شنی ایجاد شود.

۳٫ به درز ها دقت کنید

خیاطی و دوخت و دوز برای منطبق کردن منحنی ها، ابزار های قدرتمندی هستند، و آنها برای اطمینان از اینکه لباس کاملا مناسب است و همچنین برای ظاهری دلربا، ضروری هستند.
صرفنظر از قیمت، بعضی لباس های با کیفیت، شامل ویژگی هایی مثل ساسون روی سینه، درز ها و برش های عمودی، سه جاف و یا پلیسه هستند.

بدون این اضافات، لباس ها به سادگی تنها روی بدن قرار می گیرند، بدون اینکه منحنی های بدن را برجسته و نمایان کنند. بنابراین قبل از رفتن به اتاق پرو، به دوخت لباس دقت کرده و آنرا ارزیابی کنید:درزها و ساسون ها از شاخصه های کلیدی یک پوشاک با کیفیت هستند.

۴٫ در مورد مناطق مشکل دارتان دچار ناراحتی نشوید

در مورد مناطق مشکل دارتان ناراحت نشوید، در عوض، بهترین ویژگی های خود را تقویت کنید و به نتیجه نهایی و کلی فکر کنید.
با اصلاح کردن طرز فکرتان، به احتمال زیاد کمتر از وسایل و مدل هایی استفاده می کنید که برای بدن شما مناسب نیستند، و یا برای متعادل کردن ظاهر در کنار یکدیگر جواب نمی دهند.

۵٫ از الگو ها و طرح های مختلف به نفع خود استفاده کنید

به جای خجالت کشیدن از راه راه های افقی و یا طرح های گسترده، سیاست داشته باشید و آنها را به نفع خود بازی بگیرید! برای مثال، اگر پاهای پری دارید، برای پایین تنه از طرح های شلوغ و یا از یک تاپ یقه هفت و یا یقه باز برای کشیده نشان دادن ظاهرتان استفاده کنید.

۶٫ برش هایی را پیدا کنید که مناسبتان هستند

  • اگر ران های پری دارید، یقه های قایقی، تاپ های آزاد و رها، ملزومات فوق العاده ای هستند. به خصوص هنگامی که با شلوارهای گشاد و دامن های فون هماهنگ شوند.
  • اگر بالا تنه بزرگی دارید، دامن های فون باعث ایجاد تعادل می شوند. در حالی که شلوار های گشاد و لباس های یقه باز به بلندتر نشان دادن نیم تنه کمک می کنند.
  • اگر کمر پهن و شکم دارید، از لباس های راسته و یا لباس هایی با کمربند استفاده کنید تا برای خودتان کمر ایجاد کنید. لباس های کمردار نیز مناسب و بخشنده هستند. به علاوه اینکه باعث ایجاد توهم هیکلی ساعت شنی شکل میشوند.

لباس مجلسی سایز بزرگ 

در مورد اصول لباس پوشیدن مناسبت خانم هایی که اضافه وزن دارند نکات زیادی وجود دارد. مثل این که راه راه افقی بپوشیم یا عمودی ، رنگ تیره بپوشیم یا روشن ، کوتاه بپوشیم یا بلند ، گشاد بپوشیم یا تنگ و چیزهایی از این قبیل اما قبل از شروع صحبت در آنها پیشنهاد میکنم برای انتخاب لباس مجلسی سایز بزرگ دلخواهتان یک لحظه همه این قواعد و قوانین محدود کننده را فراموش کنید و یک نگاه خریدارانه به مدل لباس های این نوشته بیاندازید .

در این صورت مطمئنا خودتان هم خواهید پذیرفت که چاقی یا داشتن اضافه وزن دلیل نمیشود که خودتان را در لباس پوشیدن محدود کنید .
بله ! شما میتوانید لباس دلخواه خود را از انواع رنگ ها و طرح ها و مدل ها و جنس های مختلف پارچه انتخاب کنید . اینطوری لازم نیست همیشه لباس های تکراری که دوست ندارید بپوشید .

اعتماد به نفس داشته باشید و به اندام و بدن خود احترام بگذارید. قرار نیست همه ما مثل هم و شبیه عروسک های یک سایز و یک اندازه و یک رنگ باشیم. لباسی که دوست دارید و خودتان در آن احساس راحتی و رضایت میکنید را انتخاب کنید ، و از پوشیدن آن لذت ببرید

اصول انتخاب لباس

داشتن اضافه وزن هیچ موقع به این معنی نیست که نتوانید، ظاهر و استایل زیبایی داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید، اعتماد به نفس است و همه ی این ها به این بستگی داره که مهارت پوشیدن لباس متناسب با فرم بدن را یاد بگیرید و نکات مربوط به آن ها را موقع لباس پوشیدن رعایت کنید.
یاد بگیرید که چطور می توانید ویژگی های مثیت تون رو برجسته کنید و با چیزهایی که می پوشید احساس اعتماد به نفس داشته باشید.

مناسب ترین طرح ها برای لباس خانم های چاق

تا حد ممکن از طرح های شلوغ و طرح های راه راه افقی دوری کنید. این نمونه طرح ها ناخواسته توجه رو به سمت بدن تون جلب می کنه و باعث می شن چاق تر به نظر برسید. بهترین طرح، راه راه عمودیه، این طرح خطای دید ایجاد می کنه و باعث میشه نگاه، طول بدن شما رو دنبال کنه در نتیجه شما رو قد بلندتر و لاغر نشون میده.

رنگ های تیره بهترین گزینه برای پنهان کردن برجستگی ها

در صورتی که می خواید لاغر به نظر برسید، رنگ های تیره انتخاب های صحیح تری برای لباس ها هستند. بخصوص رنگ مشکی، به طور کلی این رنگ شما بسیار لاغرتر نشون می ده. در مقابل رنگ های روشن توجه ها رو به سمت نقاط مشکل دار شما می کشند و برآمدگی ها رو خیلی واضح تر نشون می دن.

از اکسسوری ها کمک بگیرید

اکسسوری همیشه یکی از راه های نجات شما برای دور کردن نگاه ها از نقاطیه که خیلی دوست ندارید دیده بشند. اگه شکم یزرگی دارید می تونید با یک کمربند پهن اون رو پنهان کنید. گوشواره های درخشان یا روسری های خوش رنگ و زیبا می تونند توجه ها رو از بدن تون دور کنند و به سمت جاهای دیگه بکشونند.

انتخاب کفش مناسب

در کل کفش هایی که تا مچ پا ادامه دارند و یا دارای مچ بند هستند، پاهای شما رو کوتاه تر نشون می دند، چونکه خطوط صاف بدن رو قطع می کنند. در عوض کفش های تخت باله ایی و بوت های ساق بلند بسیار مناسبن. و صد البته کفش های پاشنه بلند، یکی از بهترین گزینه های برای شماست. در صورت استفاده ازنیم بوت ها، شلوار و جوراب هم رنگ با اون بپوشید.

از لباس های گشاد دوری کنید

برخلاف تصور، لباس های گشاد به جای اینکه برجستگی های شما رو بپوشونند، شما را چاق تر نشان میدهند. و توجه ها را به تپل بودن شما جلب می کند و در دراز مدت بخاطر احساس راحتی که به شما میدهد باعث میشه، به تغذیه ای که دارید توجه نکنید و چاق تر بشید. در عوض لباس هایی با برش های A-Line باعث خطای دید و لاغرت دیده شدن شما می شند.

شلوارهای دمپا گشاد را به جای راسته انتخاب کنید

شلوارهای راسته برای خانم های با اضافه وزن زیاد مناسب نیست. این نمونه شلوارها پاها رو بزرگتر نشون میده. به جای اون ها از شلوارهای دمپا گشاد استفاده کنید. شلوار جین های تیره ی چسپان در میان شلوارهای جین گزینه مناسبی می تونه باشه.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *