انتخاب لباس نوزاد

خرید لباس و وسایل کودک دلنشین ترین و زیباترین خرید در زندگی شما خواهد بود. لباس های کوچک و رنگی در مدل های متنوع بسیار زیبا و جذاب هستند ولی واقعا چه نوع لباسی برای نوزادمان بخریم؟ مطمئنا لباس های نایلونی و بدون کیفیت در سبد خرید ما جایی ندارند ولی از باقی نکات خرید لباس نوزاد آگاه هستید؟

در ابتدا زمانی برای تهیه لیست وسایل و لباس های مورد نیاز اختصاص دهید و زودتر از موعد به خرید بروید زیرا در ماه های آخر بارداری حرکت کردن برای شما سخت خواهد بود بنابراین زودتر وسابل مورد نیاز نوزاد را تهیه کنید تا با خیال راحت تری به انتظار تولد نوزادتان بنشینید. لباس یک نوزاد باید ۲ ویژگی اساسی را داشته باشد: ۱- راحت باشد. ۲- ایمن باشد حساسیت های پوستی ایجاد نکند.

همه ما می دانیم که شیرخواران و کودکان پوست بسیار حساسی دارند بنابراین والدین باید در خرید لباس برای آن ها دقت فراوانی کنند. حساسیت به نوع لباس ، در مورد نوزادانی که آلرژی پوستی یا اگزمای سرشتی یا درماتیت آتوپیک دارند ، اهمیت زیادی دارد. پوست نوزادانی که از این ناراحتی رنج می برند ، نسبت به تحریک های ناشی از لباس بسیار حساس تر از سایر نوزادان است.

برای نوزادی که در زمستان به دنیا آمده داشتن یه لباس پشمی واجب است، به شرطی که یادتان باشد حتما زیر آن لباسی نخی قرار داشته باشد.

.لباس‌های یقه‌دار بچه‌ها را ناراحت می‌کند، بهتر است برای گرم نگه‌داشتن‌شان از ژاکت‌های دکمه‌دار استفاده کنید

.از خریدن لباس‌های زیپ‌دار خودداری کنید. این لباس‌ها می‌توانند موقع باز و بسته شدن پوست بچه‌ها را اذیت کنند.

.موقع خرید لباس نوزاد لباس را پشت و رو کنید و دوخت‌های داخلش را چک کنید. ببینید جایی از این دوخت‌ها زبر و تیز نباشد.

هنگام خرید لباس برای نوزاد لباس‌های مهمانی زیاد نخرید. چون لباس مهمانی زیاد برای نوزاد قابل استفاده نیست.

.در خرید جوراب دقت کنید که کش خیلی سفتی نداشته باشد. پوست بچه‌ها خیلی حساس و ظریف است و کش سفت جوراب اذیتشان خواهد کرد.

.در بدو تولد شما به ۴ الی ۷ دست زیرپوش نیاز دارید, هنگام خرید لباس برای نوزاد حتما زیرپوش‌های زیر دکمه دار بخرید. این زیرپوش‌ها خیلی مفیدند؛ از سویی باعث می‌شوند که پهلوی بچه پوشیده بماند و سرما نخورد؛ از سوی دیگر هنگامی که کسی کودک را در آغوش می‌گیرد، ممکن است بلوز بچه بالا رفته و دست شخص روی پوست لطیف پهلوی بچه قرار گیرد و بچه  اذیت شود.

توجه داشته باشید که او در چه فصلی به دنیا خواهد آمد، نه این‌که اکنون در چه فصلی هستید.

.لباس‌هایی که از روی پوشک باز و بسته می‌شوند انتخاب‌های بسیار هوشمندانه‌ای برای کوچولوها هستند.

.از لباس‌هایی با یقه‌های تنگ استفاده نکنید چون بچه‌ها را اذیت می‌کنند و لباس هایی انتخاب کنید که پوشاندن و در آوردن‌شان ساده است.سعی کنید یقه و سر آستین‌ها را طوری انتخاب کنید که آزاد و راحت باشند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *