بایدهای پوشش در مصاحبه استخدامی و نبایدهای آن در محل کار

این مقاله در تلاش است تا شما را با بهترین نوع پوشش در محل کار آشنا کند و در ادامه به شما نبایدهای پوشش در محل کاررا آموزش دهد امید است تا مورد توحه قرار گیرد.

بهترین نوع پوشش در مصاحبه استخدامی

زمانیکه قصد رفتن  به مصاحبه استخدامی را دارید باید این نکته را در نظر بگیرید نخستین چیزی که به چشم می اید سبک لباس پوشیدن شما است. برای این که شما هم برای رفتن به مصاحبه استخدامی استرس نداشته باشید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا نکات مهم در انتخاب نوع پوشش شما در مصاحبه استخدامی را برایتان بیان کنیم .

اصول ست کردن لباس در مصاحبه استخدامی

لباس پوشیدن و ست کردن لباس نباید در زندگی تان جزو مباحث استرس آور باشد. اما زمانیکه قرار است به مصاحبه کاری بروید، در انتخاب لباس هم ممکن است استرس بگیرید. نمی دانید باید سبک کلاسیک لباس بپوشیدیا با پیراهن و کراوات بروید؟ بریان یانگ مدیر استخدام یکی از آژانس های کارکنان در نیویورک می گوید، در این سالها سبک لباس پوشیدن برای کسانی که به مصاحبه های استخدامی می آیند کمی بیشتر از کت و کت و شلوار تغییر کرده است .

انتخاب پیراهن مناسب برای شرکت در مصاحبه استخدامی

حتما پیراهن مردانه ای که به تن می کنید دکمه بالایی اش را ببندید. این نشانه مرتب بودن شما است. همچنین جنس پیراهن تان باید از نخ پنبه باشد تا از عرق کردن تان در مصاحبه استخدامی جلوگیری کند.از دیگر خصوصیت های  این جنس پارچه این است که اگر شما عرق کردید آن را نمایان نمی کند.

انتخاب شلوار مناسب برای شرکت در مصاحبه استخدامی

یک شلوار پارچه ای مردانه از جنس صد در صد پنبه انتخاب کنید. حتما رنگ این شلوار باید از رنگ های خنثی مانند طوسی، دودی و … انتخاب شود .

انتخاب کت مناسب برای شرکت در مصاحبه استخدامی

با انتخاب یک کت پارچه ای مناسب تیپ تان را کامل کنید. نکته مهم در انتخاب کت، رنگ، طرح و نوع پارچه است. بهتر است پارچه کت تان از جنس پشمی نازک، با یک طرح بسیار ساده ( نه چهارخانه درشت یا خیلی ریز و شلوغ ) با رنگ خنثی باشد

انتخاب کفش مناسب برای شرکت در مصاحبه استخدامی

اگر شما برای رفت به مصاحبه کاری تان بیشتر تمایل به پوشیدن شلوار جین دارید به شما پیشنهاد می کنیم شلوار جین تان را با یک جفت کفش چرم قهوه ای ست کنید.

انتخاب ساعت مچی مناسب برای شرکت در مصاحبه استخدامی

یک ساعت مچی هوشمند تک رنگ می تواند شما را به یک مرد حرفه ای تبدیل کند

انتخاب جوراب مناسب برای شرکت در مصاحبه استخدامی

جوراب آخرین مرحله ست کردن لباس برای مصاحبه کاری است. دقت کنید نباید برای رفتن به مصاحبه های کاری جوراب های طرحدار بپوشید. این جوراب ها شاید برای میهمانی و دورهمی های دوستانه مناسب باشند ولی به هیچ عنوان برای مصاحبه های کار مناسب نیستند. شما باید از جوراب های ساده با رنگ هایی مانند طوسی روشن و تیره و یا دودی استفاده کنید.

پوشش نامناسب محل کار

چه لباس هایی برای محل کار مناسب نیست؟
پوشیدن بعضی از لباس ها ممکن است باعث شوند که علاوه بر تلاش بسیارتان، هرگز ترفیع نگیرید! بله، ظاهر و آراستگی تاثیر بسیار زیادی روی افراد دارد. لباس مناسب برای محل کار چه لباسی است؟ بهتر است، لباس هایی که پوشیدن آنها اعتبار شما را در محل کار از بین می برند را بشناسید، تا بتوانید بهتر به این سوال پاسخ بدهید.

شلوار جین بسیار کژوال یا زاپ دار
نویسنده ی کتاب “چیزی که برای ترقی کردن در شغلتان باید بدانید” می گوید: پوشیدن شلوار جین برای یک محیط کار معمولی هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما قبل انتخاب این استایل کمی بیشتر فکر کنید. او می گوید: یکی از کارفرمایان به کارمندانش اجازه داد که آخر هفته در محل کار شلوار جین بپوشند. اما زمانی که دید بعضی از کارکنان شلوار جین حرفه ای نپوشیده اند، نا امید شد. به نظر او شلوار جین در محل کار باید شلواری با پاچه های راسته، بدون زاپ یا پارگی باشد .

شلوار جین در محل کار باید شلواری با پاچه های راسته، بدون زاپ یا پارگی باشد

دمپایی
صندل ها ممکن است در بعضی از محل های کار غیر رسمی قابل قبول باشند. اما دمپایی ها از خط گذشته اند، هیچ امکانی وجود ندارد که دمپایی ها قابل قبول باشند. کریستا موریس می گوید: اهمیتی ندارد که پاهایتان درد گرفته است یا دمپایی تان زیبا و گران است، به هر حال آنها فریاد می زنند: من را جدی نگیر! او به ویژه به مردها توصیه می کند که از پوشیدن صندل ها یا دمپایی هایی که انگشتان یا مچ پایشان در آنها مشخص است، اجتناب کنند. زیرا به شدت باعث ژولیده و خسته به نظر رسیدن آنها می شود.

هیچ امکانی وجود ندارد که پوشیدن دمپایی ها در محل کار قابل قبول باشند

لباس هایی که سایزتان نیست
حتما برایتان سخت خواهد بود که لباس مورد علاقه تان را کنار بگذارید، بعد از اینکه وزن زیادی را از دست دادید یا اضافه کرده اید. اما چیزی که مهم است این است که لباس متناسب با سایز و محل کارتان را به تن کنید. اینکه لباس تان خیلی گشاد یا تنگ باشد، بسیار جلوه ی بدی دارد، پس لباس مناسب با سایزتان را انتخاب کنید

کتانی های ورزشی
“کلی فین” مدی شما می توانید از کتانی های معمولی که بیشتر به مد ربط دارند در یک محل کار معمولی استفاده کنید. اما کتانی های ورزشی تان را برای باشگاه و یا زمان ورزش تان کنار بگذارید و اصلا از آنها را در محل کار استفاده کنید.

عطرهای قوی
مهم نیست که عطرتان چقدر خوش بو است، شما باید با نحوه ی عملکرد کارتان شناخته شوید نه بوی عطرتان! زدن ادکلن یا عطر خوش بو بسیار هم خوب است. اما اگر می خواهید به محل کار بروید بهتر است فقط کمی عطر به خود اسپری کنید، تا بوی عطرتان همه ی فضا را پر نکند.

هر لباسی که برخلاف سیاست شرکت است
برای اینکه مطمئن شوید که لباس هایی که انتخاب می کنید، برای محل کارتان مناسب است، دفترچه ی راهنمای شرکت را مطالعه کنید. ممکن است شما ندانید که پوشیدن پیراهن آستین کوتاه یا کفش پاشنه بلند یا کتانی و یا … در شرکت شما توصیه نمی شود. پس دفترچه را به دقت بخوانید. سعی کنید لباس هایی بپوشید که اعتبار شما را زیر سوال نبرند

لباس های اهانت آمیز
به نوشته ها و طرح های روی لباس هایتان بسیار توجه کنید. تی شرت ها یا لباس هایی که طرح ها یا نوشته های اهانت آمیز یا غیر معمول دارند را به طور کل کنار بگذارید و آنها را برای آخر هفته هایتان نگه دارید.

شلوارهای خیلی تنگ
فرقی نمی کند که کل روز را پشت میز می گذرانید، یا برای جلسه های مختلف از اتاقی به اتاق دیگر می روید. به هر حال نمی توانید بهترین عملکردتان را ارائه دهید، اگر در لباس تان راحت نباشید و نتوانید به راحتی حرکت کنید. شلوارهای تنگ در مواقع نشستن، مخصوصا برای مردها منجر به بیرون زدن پشت شان از شلوار می شود، که اصلا جلوه ی مناسبی ندارد.


درباره ی

مطلب پیشنهادی

لباس‎ و اکسسوری‎های مورد نیاز خانم‎ها در فصل تابستان

دنیای مد و لباس: چیزی که در فصل تابستان اهمیت دارد، راحتی و خنکی ست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *