با انتخاب این لباس ها حتما استخدام می شوید

اولین برخورد در مصاحبه از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که شما برای اولین بار با مصاحبه کننده روبرو می‌شوید، او در همان نگاه اول بر اساس لباس، زبان بدن و نوع بیانتان شما را قضاوت می‌کند.

البته در هیچ نقطه ای از دنیا اصول خاصی برای روز مصاحبه تنظیم نشده است، ولی مهم این است که در این روز خاص تا می توانید موقر، آراسته، نکته سنج و حواس جمع بنظر برسید.

-چه نوع لباسی بپوشیم؟

انتخاب بین لباس رسمی یا لباس غیررسمی کاملا بستگی به حال و هوای شرکتی دارد که می‌خواهید برای استخدام شدن در آن تلاش کنید. برای مثال اگر می‌خواهید وارد یک نشریه مد شوید، بهتر است از لباس‌های غیررسمی اما شکیل استفاده کنید. اما برای مصاحبه در یک شرکت بزرگ که عمده فعالیتش در زمینه پست است، بهتر است از لباس‌های رسمی استفاده کنید. در این زمینه، پیشنهاد ما برای آقایان کت و شلوار و برای خانم‌ها مانتوی رسمی و شلوار است. البته به طور کلی پوشیدن لباس رسمی ریسک کمتری نسبت به لباس غیررسمی دارد.

-مرتب و اتو کشیده باشید

پوشیدن لباس کثیف و چروک تنها یک پیام برای مصاحبه‌کننده دارد: این شخص نمی‌تواند کار را به درستی انجام دهد.

پوشیدن لباس تنگ (یا بیش از حد گشاد) در حین مصاحبه صورت خوشی ندارد. بهتر است لباس‌تان به شکلی باشد که نه خودتان و نه مصاحبه‌کننده معذب شوید.

پیش از مصاحبه مو و ناخن‌هایتان را نیز تمیز و مرتب کنید. پوشیدن لباس مرتب و تمیز بدون رعایت بهداشت فایده ندارد. بهتر است بدانید که این مصاحبه تنها فرصت شما برای به دست آوردن فرصت شغلی مذکور است، پس بهتر است بهترین خودتان باشید.

-از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

در سال ۲۰۱۳، نظرسنجی وب‌سایت CareerBuilder نشان داد که اکثر کارفرمایان رنگ آبی را مناسب‌ترین رنگ برای لباس مصاحبه می‌دانند. بعد از آبی، رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و طوسی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

به طور کلی، پوشیدن رنگ‌های خنثی مناسب‌ترین انتخاب است زیرا رنگ‌هایی هستند که توجه را به خود جلب نمی‌کنند و هم با دیگر رنگ‌ها به خوبی ترکیب می‌شوند. یعنی رنگ هایی مانند مشکی، قهوه‌ای و طوسی و حتی آبی.

-اگر متاهلید حلقه فراموش نشود

اگر متاهل هستید، حتما حلقه خود را به همراه داشته باشید. داشتن ساعت به مصاحبه کننده یادآوری می کند که شما یک کارمند وقت شناس هستید. اما از دیگر اکسسوری ها مانند دستبند برای خانم ها و گردنبند برای آقایان، زیاده روی نکنید بهتر است.

-کفش راحت بپوشید

بهترین انتخاب برای مصاحبه  کفشی سبک و راحت است. پوشیدن کفش بیش از حد رسمی به اندازه پوشیدن یک جفت صندل در مصاحبه جلوه خوبی ندارد. البته باید توجه کنید آنچه اهمیت دارد، وضعیت ظاهری کفش‌هایتان است. کفش‌هایتان باید تمیز، شیک و دارای فُرم مناسب باشند.

-در استفاده از عطر افراط نکنید

بهتر است در زمان حضور در جلسه مصاحبه در استفاده از عطر و ادکلن زیادروی نکنید. شاید خودتان از بوی خوش عطرتان احساس رضایت کنید، اما باید بدانید که ممکن است اسباب حواس‌پرتی مصاحبه‌کننده را فراهم کنید؛ به خصوص اگر مصاحبه‌کننده حساسیت و آلرژی داشته باشد. به عنوان یک متخصص بهتر است که شما را با مهارت‌ها و تجاربتان به یاد داشته باشند، نه با بوی عطرتان!

درباره ی م سالاری

مطلب پیشنهادی

لباس‎ و اکسسوری‎های مورد نیاز خانم‎ها در فصل تابستان

دنیای مد و لباس: چیزی که در فصل تابستان اهمیت دارد، راحتی و خنکی ست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *