با این ماسک های خانگی دیگر احتیاجی به کرم پودر نخواهید داشت

استفاده از لوازم آرایشی. مهمی از عادت های آرایشی روزانه بیشتر خانم ها است و در بسیاری از مواقع نیز همه تقصیرها را گردن پوست شان می اندازند و برای مخفی کردن مشکلاتی مثل آکنه، لکه های پوستی، سیاهی دور چشم و… سراغ کرم پودرهای مختلف می روند. اگر بهانه شما هم برای استفاده از محصولات آرایشی به ویژه انواع کرم پودر و پنکک همین است، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

احتمالا می‌دانید که بعضی از مواد غذایی که هرروز از انها استفاده میکنیم را می‌توان بعنوان ابزار و درمانی برای زیبایی بیشتر نیز بکار گرفت. بطور مثال، برای براق کردن موها از  آب لیمو استفاده میشود.یا از روغن زیتون برای مرطوب و چرب کردن پوست های خشک بهره گرفته میشود. یا مثلاً عسل را می‌توان بعنوان درمانی برای رفع جوش و اکنه استفاده کرد.در همین راستا، در ادامه این مطلب چندین روش درمانی یا ماسک خانگی را برایتان انتخاب کرده ایم که به التیام هر چه بیشتر زیبایی و سلامت شما کمک شایانی خواند نمود.

_ ماسک صورت لایه‌بردار سفیده تخم‌ مرغ

این ماسک سبب پاک سازی و بازشدن منفذهای پوست می‌شود و بیشتر برای اشخاصی که ساکن شهر های بزرگ و آلوده هستند، مناسب خواهد بود. برای تولید این ماسک، مراحل درج شده در زیر رابه ترتیب انجام دهید.

سفید و زرده را از یک دیگر جدا کنید.

سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید.

دستمال کاغذی حوله‌ای برداشته، آنرا در سفیده تخم مرغ بخوابانید و سپس روی پوست صورت قرار دهید.

اجازه دهید دستمال خشک شود. سپس به آرامی آنرا از روی پوست بردارید.

صورت خودرا با آب ولرم شسته ودر صورت نیاز، کرم مرطوب‌کننده روی آن بمالید.

 ماسک صورت زرده تخم‌مرغ و روغن زیتون، ماسک تغذیه کننده پوست

زمانی که احساس میکنید پوست صورت شما خسته است و تیره شده، میتوانید با رسیدگی و تغذیه درست، طراوت و شادابی را دوباره به آن بازگردانید. برای این منظور توصیه می‌کنیم ماسکی که در زیر آموزش داده شده را تهیه کرده و روی پوست صورت خود بگذارید.

سفیده و زرده یک شماره تخم‌مرغ را از هم جدا کنید.

زرده رابا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.

برای این که بوی بهتری پیدا کند، یک قطره از اسانس گیاهی موردعلاقه خود «مانند گل محمدی یا یاس» رابه آن اضافه کنید.

ماسک رابه مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

پس از این دوران، صورت رابا آب گرم بشویید.

۱- ماسک سیب‌زمینی و شیر:شاداب کننده و جوان سازی

ابتدا یک سیب‌زمینی بزرگ را پوست بگیرید و بعد آن را آبگیری کنید (می‌توانید سیب‌زمینی را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا له شود). سپس ۲ قاشق غذا‌خوری شیر، ۱ قاشق غذا‌خوری عسل به آن اضافه کنید و تمام ترکیبات را در یک کاسه شیشه‌ای با هم خوب مخلوط  کنید. ماسک را به تمامی سطح پوست صورت و گردن‌تان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب‌ولرم بشویید. برای نتیجه‌گیری مورد نظرتان ۲بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آناناس:از بین برنده جوش به خصوص جوش های نوجوانی

این میوه تأثیر جالبی بر جوش های غرور به ویژه گلوله های چربی زیر پوستی (جوش های کیستیک) دارد. برای تهیه ماسک آناناس کافی است که یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیضی در بیاید.

سپس به اندازه وزن آن به آن الکل میوه (الکل اتیلیک) بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنید. حال می توانید روزی یک بار، هر بار بیست تا سی دقیقه ، این مخلوط را به صورت ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت خیار و لیمو یک لایه بردار طبیعی

این ماسک برای شفاف سازی پوست بسیار کاربردی است و سبب پاک‌سازی منافذ بسته پوست میشود. برای تولید آن میتوانید به روش زیر عمل کنید:

۲ شماره خیار را پوست بگیرید، آن رابه صورت حلقه ای برش دهید و ۲ قاشق غذاخوری لیموترش روی انها بریزید.

مخلوط را روی حرارت کم گرم کنید.

۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین افزوده و به مدت یک دقیقه هم بزنید.

آنرا کنار بگذارید تا خنک شود.

با استفاده از قلم‌موی کوچک، آنرا روی سطح پوست بمالید تا کاملا خشک شود. سپس از روی پوست بردارید.

ماسک صورت عسل: تغذیه کننده

این ماسک یک تغذیه‌کننده‌ مناسب برای پوست است که میتوان هرروز استفاده کرد. برای بهرهگیری از خواص عسل کافی است ۳ قاشق چایخوری عسل رابا ۱/۳ قاشق چایخوری پودر دارچین باهم مخلوط کنید.

سپس آنها را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید

ماسک خانگی و طبیعی با آووکادو و خیار: از بین برنده چین و چروک

نصف یک آوودکادو متوسط + یک عدد خیار متوسط + ۳ یا ۴ برگ نعناع تازه + یک قاشق غذاخوری روغن بادام + ۳ قاشق غذاخوری آب جوشیده سرد را با میکسر مخلوط کنید تا ماسکی یک دست بدست آورید. ماسک صورت را کاملا روی پوست خصوص قسمتهایی که چین و چروک مشاهده می کنید قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید که بر روی صورتتان بماند. سپس آن را با آب ولرم شسته و خشک نمایید.این ماسک صورت خانگی را حداقل ۴ روز استفاده نمایید تا پی به خواص شگفت آور آووکادو ببرید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

۱۰ نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز

10 نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز - دنیای مد و لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *