راهنمای آرایش کامل صورت

یکی از رایج ترین اشتباهات آرایشی که هر خانمی می تواند مرتکب شود، استفاده از رنگ های نامناسب برای رنگ پوستش است. نگران نباشید؛ می توانید به سادگی رنگ هایی که دوست دارید را استفاده کنید. اما باید رنگ ها و سایه های درستی را برای ارتقاء زیبایی چهره زیبایتان پیدا کنید. استفاده از سایه ها و رنگ های اشتباه می تواند چهره شما را بشاش و زیبا یا کثیف و کدر نشان دهد. شما تلالوی زیبای نور خورشید هستید؛ اما استفاده از آرایش درست می تواند زیبایی شما را به سطح بالاتری ببرد. به علاوه، زمانی که در آرایش تان از رنگ های درست استفاده کنید، آرایش تان طبیعی تر به نظر خواهد رسید. در ادامه این مقاله با آرایش مناسب رنگ پوست های مختلف آشنا خواهید شد.

 

دو خانم در حال آرایش کردن

چگونه رنگ پوست مان را تشخیص دهیم؟

قبل از اینکه بخواهید شروع به آرایش کنید، باید رنگ پوست و همچنین ته رنگ پوست خود را بشناسید. میکاپ آرتیست های حرفه ای ته رنگ های مختلف پوست را سه گروه سرد، گرم و طبیعی دسته بندی می کنند. برای اینکه تشخیص دهید پوست تان چه ته رنگی دارد، می بایست به رگ های مچ دست تان نگاه کنید. اگر رگ های شما تناژ رنگی بنفش یا آبی دارد، ته رنگ پوست شما سرد است. اگر ته رنگ پوست شما گرم باشد، رگ های مچ دست تان سبز خواهند بود. در نهایت اگر رگ هایتان سبزآبی است، ته رنگ پوست شما خنثی است.

از طرف دیگر، رنگ پوست در گروه های دیگری دسته بندی می شود. این دسته بندی شامل روشن، متوسط، تیره و… می شود.

یک خانم در حال آرایش کردن

آرایش مناسب با ته رنگ های مختلف پوست

ته رنگ پوست سرد

چه پوست تان روشن است چه تیره، کسانی که ته رنگ پوست سرد دارند، باید در آرایش از رنگ های صورتی، بنفش، قرمز، آبی، سبز و طوسی خنک استفاده کنند. به جای انتخاب کرم پودر صورتی هلویی رنگ، یک کرم پودر صورتی پرطراوت انتخاب کنید. رژ لب قرمز گیلاسی، و یا سرخابی بر روی لب های این دسته از افراد عالی به نظر می رسد. همچنین سایه چشم طوسی و بنفش تیره برای چشم ها مناسب می باشد. از رنگ های روشن مثل صورتی کمرنگ نیز می توانید به عنوان رژ لب استفاده کنید. این رنگ ها ممکن است از دور ترسناک به نظر برسند، اما بر روی پوست تان خارق العاده هستند.

 

ته رنگ پوست گرم

کسانی که ته رنگ پوست گرم دارند، با یک آرایش گرم عالی به نظر خواهند رسید. اگر ته رنگ پوست گرمی دارید، باید رنگ هایی مثل نارنجی – قرمز، صورتی هلویی، برنز، قهوه ای و طلایی را انتخاب کنید. کرم پودری نارنجی یا هلویی رنگ را امتحان کنید. برای لب هایتان، بهتر است بجه ای رنگ های قرمز توتی، به سراغ رنگ های قرمز – نارنجی بروید تا به زیباترین حالت ممکن به نظر برسید.

از امتحان رنگ های مرجانی که رنگ سال ۹۸ بوده و رنگی پرطراوت است نترسید. رنگ های قهوه ای طبیعی و برنز متالیک، شما را به الهه ای طلایی و گرم تبدیل می کنند.

 

ته رنگ پوست خنثی

اگر ته رنگ پوستی خنثی دارید، به شما تبریک می گوییم! شما می توانید تقریبا از هر رنگ آرایشی که بخواهید استفاده کنید. مثلا می توانید یک روز آرایش تان را به رنگ بنفش تیره انتخاب کرده و در روز دیگر از رنگ طلایی و روز بعد هم یک آرایش تیره خاص داشته باشید. هرکسی می تواند در آرایش خود از هر رنگی که می خواهد استفاده کند، اما شما خانم های دارای ته رنگ پوست خنثی، می توانید بدون ترس از بد به نظر رسیدن، هرکاری دوست دارید انجام دهید. خوش به حالتان!

دو خانم در حال رژ لب زدن

آرایش مناسب با رنگ پوست های مختلف

پوست روشن

اگر رنگ پوست روشنی دارید که حدودا به رنگ سفید می ماند، به احتمال زیاد ته رنگ پوست تان سرد است. از آنجا که رنگ پوست تان خنثی نیست، استفاده از رنگ آرایش مناسب با رنگ پوست تان تاحدودی آسان تر می باشد. با این اوصاف، باز هم باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. میکاپ آرتیست های حرفه ای معتقدند افرادی با رنگ پوست روشن بهتر است از رنگ های گرم قهوه ای استفاده کنند.

 

پوست متوسط

اگر رنگ پوست شما چیزی بین رنگ متوسط و روشن است، رنگ های نود و خنثی مطمئنا گزینه های مناسبی خواهند بود. افرادی با رنگ پوست شما می توانند از کرم پودرهایی با تناژ رنگ زرد یا حتی تناژ طلایی استفاده کنند. رژگونه هایی به رنگ هلویی طلایی و سایه چشم بژ با رنگ پوست شما همخوانی دارد. اگر رنگ پوست شما چیزی بین رنگ متوسط و تیره است می توانید از کرم پودرهایی که کمی تناژ عسلی دارند استفاده کنید. اگر چنین رنگ پوستی دارید، رنگ های متنوعی روی پوست شما جلوه خواهند داشت.

 

پوست زیتونی

رنگ پوست زیتونی درجه های مختلفی داشته و از زیتونی تیره تا روشن را در بر می گیرند. رنگ پوست زیتونی معمولا ته رنگ خنثی یا کمی زرد داشته که کمی به سبز می زند و از این رو به آن زیتونی می گویند. برای انتخاب رنگ آرایش مناسب می توانید سه رنگ را انتخاب کنید: یکی رنگی که حس می کنید به رنگ پوست تان نزدیک است، یکی رنگ کمی تیره تر از رنگ پوست تان و آخری هم رنگ روشن تر از آن.

پوست برنز

اکثر خانم ها عاشق پوست برنز هستند. اما این پوست برنز هم شرابط خاص خود را دارد. برای آرایش این رنگ پوست، از رژگونه های پررنگ استفاده کنید. رژگونه هایی با تناژ رنگی گرم برای پوست های برنز متوسط کاملا مناسب هستند. در انتخاب سایه چشم، اگر می خواهید رنگ پوست تان را بیشتر نشان دهید، از تناژ طلایی استفاده کنید.

 

پوست تیره

اگر پوست تیره ای دارید، باید از لوازم آرایش رنگ روشن استفاده کنید. کرم پودرهایی که کمی از رنگ پوست شما روشن تر باشند گزینه مناسبی خواهند بود. همچنین می توانید از سایه های رنگ روشن مثل سفید و نقره ای نیز استفاده کنید. صرف نظر از اینکه پوست تان چه ته رنگی دارد و از چه رنگی استفاده می کنید، همیشه به یاد داشته باشید که کاری که بیشتر دوست دارید را انجام دهید. اینها همه راهنمایی هستند، نه قانون.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

۱۰ نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز

10 نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز - دنیای مد و لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *