راهنمای دخترا برای داشتن استایل دانشجویی زیبا

لباس پوشیدن برای دانشگاه نباید کار خیلی سختی باشد. اما به محض شروع ترم جدید، سوال همیشگی دانشجویان، خصوصا دانشجویان دختر، این است که در دانشگاه چی بپوشیم؟ با کمک راهکارهای ارائه شده در این مقاله علاوه بر اینکه استایل شخصی خود را ارتقاء می دهید، قادر خواهید بود تا ترکیب های جدیدی را به وجود آورده و استایل های خاص تر و منحصر به فردی را خلق کنید. کار خود را با لباس هایی که از قبل در کمد لباس هایتان دارید شروع کنید. چند نمونه جذاب که بیشتر از دیگر لباس هایتان دوست دارید را انتخاب کنید. از همین حالا به بعد، سعی کنید امضای شما روی استایل تان باشد یا به قولی استایل خاص خود را داشته باشید. می توانید چند اکسسوری و لباس خریداری کنید که با استایل جدید شما هماهنگ باشد. با این تفاسیر، بهترین و خاص ترین استایل را در دانشگاه خواهید داشت. با دنیای مد و لباس همراه شوید.

 

انتخاب لباس از میان کمد لباس ها

بیشترین استفاده از کمد لباس

رنگ های مختلف را امتحان کنید

سعی کنید هرروز یک رنگ جدید را امتحان کنید. اینگونه خودتان را به چالش می کشید. این چالش می تواند به شکسته شدن محدوده امنی که برای خود ساخته اید منجر شود. شما می توانید یک رنگ مشخص را انتخاب کرده و بقیه آیتم های استایل تان، مثل اکسسوری و دیگر لباس ها را در تناژهای مختلفی از همان رنگ انتخاب کنید. این کار شما را وادار به خلق استایل های جدید می کند.

  • لازم نیست که حتما مانتو یا شلوارهایی در رنگ های مختلف داشته باشید. ممکن است بیشتر مانتوهای شما مشکی، قهوه ای یا سورمه ای باشند؛ اما چند کمربند یا شال گردن به رنگ های مختلف داشته باشید که با استایل تان هماهنگ بوده و به آن رنگ و لعاب بدهند.
  • برای مثال می توانید مانتوی سورمه ای خود را با شلوار جین آبی کمرنگ، و کیف و کفش آبی آسمانی امتحان کنید. یا روی مانتوی مشکی خود، یک کمربند قرمز ببندید.

 

از کمربند استفاده کنید

برروی مانتوهای ساده و معمولی خود، از کمربندهای جذاب استفاده کنید. استفاده از کمربند، استایل شما را جذاب و خاص می کند.

  • از کمربندهای خوش رنگ و زیبا، و یا آن دسته کمربندهایی که سگک های جذاب دارند استفاده کنید.
  • استفاده از کمربند روی مانتوهای گشاد و اورسایز نیز بسیار جذاب خواهد بود.

 

ترکیب های مختلف را امتحان کنید

ممکن است فکر کنید که نمی توانید یک لباس را دو روز پشت سرهم بپوشید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که یک شلوار یا مانتوی خوب را می توان در چندین استایل مختلف استفاده کرد. یک روز یک ترکیب متفاوت را امتحان کنید و ببینید آیا استایل جدیدتان را دوست دارید یا خیر.

  • برای مثال، ممکن است یک مانتوی بلند داشته باشید. در این صورت می توانید آن را با شلوار جین جذب ست کرده و یا با یک دامن بلند مناسب دانشگاه بپوشید.
  • اگر دانشگاه سخت گیری ندارید، می توانید یک روز دکمه های مانتویتان را بسته و روز دیگر آنها را باز بگذارید. در زیر مانتوی خود لباسی بپوشید که با دیگر اجزای استایل تان همخوانی داشته باشد.

 

از رویه های جلوباز استفاده کنید

اگر دانشگاه تان سخت گیری نمی کند، می توانید به جای مانتو از رویه های جلوباز استفاده کنید. یک رویه ساده رنگی، می تواند جذابیت خاصی به استایل تان ببخشد. پوشیدن یک تی شرت یا بلوز گشاد اورسایز در زیر یک رویه خوشرنگ ساده، بسیار جذاب خواهد بود.

  • برای مثال، فکر کنید که یک بلوز یا شلوارجین سفید دارید. این موارد ممکن است در نوبه خود خیلی معمولی به نظر برسند. اما با این حال، با اضافه کردن یک رویه طرح دار و رنگی می توانید آن ها را از سادگی خارجی کنید.
  • در این مورد هم مانند مانتو، می توانید از کمربند استفاده کنید.

 

از انتخاب های خود عکس بگیرید

بعد از اینکه استایل موردنظر خود را یافتید، آن را ثبت کنید. اگر یک روز صبح قبل از شروع کلاس، هیچ ایده ای نداشتید که کدام لباس تان را بپوشید، به عکس های اخیرتان نگاه کنید. ممکن است چیزی پیدا کنید که بتوانید از آن الهام گرفته و استایل جدیدتری را خلق کنید. ثبت کردن بهترین استایل های روزمره تان، باعث می شود تا به فکر تشکیل دادن استایلی شخصی برای خود بیافتید.

ایده گرفتن از مقالات سایت های مختلف

توسعه دادن استایل شخصی

ایده بگیرید

ایده گرفتن نه فقط برای استایل دانشگاه، بلکه برای استایل روزمره تان نیز مفید است. شما می توانید با توجه کردن به استایل های یکی از دوستان اهل مدتان یا بلاگرهای مربوط به فشن، و یا با خواندن مجلات و مقالات مربوط به این حوزه، ایده های جذابی بگیرید. به اشخاصی نگاه کنید که لباس های متنوعی به تن می کنند و سعی کنید این نکته را دریابید که چه چیزی استایل آنها را خاص و منحصر به فرد کرده است.

  • اگر به یک مدل خاص علاقه مند هستید، به جست و جو کردن در عکس های او بپردازید. آیا چیز خاصی در رابطه با استایل این شخص وجود دارد؟ آیا مثلا او از عینک های آفتابی که با رنگ لباس هایش هماهنگی دارند استفاده می کند؟
  • به یاد داشته باشید که بسیاری از سایت ها و مجلات مربوط به مد، سعی دارند تا شما را قانع کنند که محصول شان را خریداری کنید. همانطور که در حال خواندن مقالات هستید، این نکته را درنظر داشته باشید که برای مد روز بودن، قرار نیست به بانک دستبرد بزنید! به همین دلیل برای خرید مانتوهای ۵۰۰ هزار تومانی، آن هم برای دانشگاه، وسوسه نشوید. تنها کافی ست تا ویژگی های مدلی که نظرتان را جلب کرده است را یادداشت کنید و به دنبال چیزی مشابه با آن، اما با قیمت مناسب تر باشید.

 

رنگ موردنظرتان را انتخاب کنید

اگر به دنبال رنگ های خاص برای دانشگاه هستید، این امر می تواند به عضو اصلی استایل تان تبدیل شود. اگر یک رنگ خاص به شما می آید، و به کرات از آن استفاده می کنید، به فکر این باشید که چگونه می توانید از این رنگ به عنوان عضو همیشگی استایل تان استفاده کنید.

  • تناژ ته رنگ پوست تان، باعث می شود تا متوجه شوید که رنگ پوست شما سرد است یا گرم. اگر تناژ پوست تان صورتی، قرمز و یا گلبهی باشد، رنگ پوست شما سرد است. در این صورت، رنگ هایی مثل سبز، آبی، بنفش، و صورتی برای شما مناسب خواهند بود.
  • اگر پوستی با ته رنگ زرد، هلویی و یا طلایی رنگ دارید، تناژ پوست شما گرم است. رنگ هایی مثل زرد، قرمز، نارنجی و قهوه ای برای شما مناسب خواهند بود.
  • هم تناژ پوست تان، و هم رنگی که ترجیح می دهید به تن کنید را مدنظر قرار دهید. شخصیت شما نیز می بایست وارد بازی گردد. مثلا اگر شخصیتی شلوغ و با اعتماد به نفس دارید، رنگ قرمز انتخاب خوبی برای استفاده در استایل همیشگی تان می باشد. هنگامی که یک رنگ را به عنوان رنگ همیشگی خود انتخاب می کنید، سعی کنید آن را در حالت های مختلف در استایل تان استفاده کنید.

 

بهترین گزینه را پیدا کنید

سعی کنید گزینه های مختلفی را بررسی کنید تا دریابید کدام گزینه برای شما مناسب تر است. برای این کار می توانید به کمد لباس هایتان مراجعه کنید و به سادگی تصمیم بگیرید که کدام لباس ها برای استایل شما مناسب تر هستند.

  • ۵ آیتم از لباس هایتان که بیشتر از بقیه استفاده می کنید را از کمد لباس هایتان خارج کنید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث شده تا این لباس ها برای شما مناسب شوند. برای مثال، ممکن است ۳ مورد از این آیتم ها، مانتوهای گشاد ساده بلند بوده و ۲ آیتم دیگر، شلوار جین های تنگ باشد. با این تفاسیر ممکن است دریابید که بالاتنه بلند، و پاهای لاغر و کشیده ای دارید و به همین دلیل است که این آیتم ها بیشتر از بقیه لباس هایتان به شما می آیند.
  • این آیتم ها را ارزیابی کنید. چگونه می توان از آنها به شکل منحصر به فردی استفاده کرد؟ چه چیزی کم است؟ شاید باید کمی رنگ به آنها اضافه کنید. اگر رنگ خاص شما قرمز است، برای مثال، یک شلوار قرمز تنگ به استایل تان اضافه کنید. شاید بخواهید استایل تان را رسمی تر کنید. در این صورت می توانید از مانتوهای قرمز رنگ استفاده کنید.

 

به لباس هایی که دوست ندارید فکر کنید

۵ آیتم دیگر از میان لباس هایتان انتخاب کنید که هرگز آنها را نپوشیده اید. این آیتم ها می توانند آن دسته از لباس هایتان باشند که از خریدشان پشیمان هستید. سعی کنید تا این نکته را پیدا کنید که چرا آنها را دوست ندارید.

  • برای مثال، ممکن است ۳ مانتوی کوتاه و ۲ دامن را انتخاب کنید. این گزینه ها با ۵ آیتمی که به آنها علاقه داشتید کاملا متفاوت هستند. شاید بتوانید نتیجه بگیرید که مانتوهای کوتاه مناسب اندام شما نیستند، و پوشیدن دامن هم باعث می شود پاهای خوش فرم تان دیده نشود.
  • حالا می توانید ببینید که کدام مدل از لباس ها را بیشتر ترجیح می دهید. این مدل لباس ها می توانند به آیتم های همیشگی و ثابت استایل تان تبدیل شده و یا امضای شخصی شما باشند.

 

آیتم های از قلم افتاده را پیدا کنید

شما در این مرحله، ایده مشخصی از لباس هایی که باید به سراغشان بروید دارید. از اینجا به بعد، به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید با چیزهایی که دارید، استایل تان را توسعه دهید. ممکن است بفهمید که استفاده از اکسسوری را در استایل جدیدتان از قلم انداخته اید.

  • برگردید به مثالی که زدیم؛ شما رنگ قرمز را انتخاب کردید، چون باعث می شود با اعتماد به نفس و جسور به نظر برسید. چگونه می خواهید چنین چیزی را ثابت کنید، در حالی که همیشه دارید از یک استایل ثابت استفاده می کنید؟
  • طرح های شلوغ تر و بیشتر، می توانند به جسور بودن شما کمک کنند. به یک مانتوی بلند خال خال قرمز فکر کنید؛ یا شلوارهای روشن و جذب تان را با یک مانتوی مشکی بپوشید.
  • کدام یک از اکسسوری ها جسورانه تر به نظر می رسند؟ یک گردنبند درشت قرمز؟ یک ساعت قرمز؟ یک کمربند قرمز؟ ممکن است بخواهید از لاک یا رژلب قرمز رنگ نیز استفاده کنید.

 

یک آیتم منحصر به فرد پیدا کنید

در ظاهر بسیاری از افراد، یک آیتم مشخص و منحصر به فرد تعریف شده است. آیا یک اکسسوری وجود دارد که شما هم علاقه زیادی به آن داشته باشید؟ شاید بتوانید بیشتر روزهایی که به دانشگاه می روید، این اکسسوری را در استایل خود جای دهید.

  • اگر علاقه زیادی به ساعت مچی داشته باشید، می توانید یک کالکشن از ساعت های مختلف تهیه کرده و هر کدام را با استایل روزمره تان ست کنید. می توانید بعضی از این ساعت ها را مطابق با رنگ منحصر به فرد خودتان که امضای استایل شماست انتخاب کنید.
  • شاید به گوشواره های خاصی علاقه مند باشید. سعی کنید هرروز از یک مدل گوشواره استفاده کنید.

 

خرید کردن خانم ها

خرید آیتم های جدید

لیستی از لباس های موجودتان تهیه کنید

اگر می خواهید استایل بهتری داشته و کمد لباس هایتان را ارتقاء دهید، هیچگاه آیتمی که به آن احتیاج ندارید را خریداری نکنید. بعضی از آیتم ها هستند که در کمد لباس هر شخصی وجود دارند. قبل از خرید آیتم های زیر، در لباس هایتان جست و جو کنید تا مطمئن شوید که از قبل آنها را ندارید.

  • مانتوی مشکی
  • شلوار مشکی
  • شومیز یا تی شرت سفید
  • شلوار جین آبی
  • شلوار جین مشکی

 

لباس هایی که احتیاج دارید را خریداری کنید

اگر برای رفتن به دانشگاه، هر یک از موارد بالا را احتیاج داشتید، آنها را خریداری کنید. چیزی مانند یک مانتوی مشکی، می تواند در استایل های مختلف، حتی برای خارج از دانشگاه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. چنین آیتم هایی قابلیت ست کردن لباس هایتان را افزایش داده و می تواند ظاهری جذاب برای دانشگاه بسازد.

 

آیتمی را انتخاب کنید که تطابق پذیر باشد

با علم بر مواردی که نیاز دارید، به خرید بروید. استایل منحصر به فرد و امضای شخصی خود را به خاطر داشته باشید. چند آیتم را انتخاب کنید که با اضافه شدن به لباس هایی که از قبل دارید، بتوانند ظاهری جذاب برای دانشگاه خلق کنند.

  • برای مثال، به دنبال لباس مناسب برای ترم های گرم تر یا ترم تابستانی هستید و رنگ منحصر به فردتان قرمز است. پس باید شلوار های خنکی مثل دامن شلواریخریداری کنید و در مورد رنگ آن هم، احتمالا باید قرمز را انتخاب کنید.

 

آیتم های خاصی را انتخاب کنید

در هنگام خرید کردن، به هر چیزی که ممکن است با استایل شخصی شما جور باشد نگاه کنید. همچنین به اصول دانشگاه توجه داشته باشید تا بتوانید آیتم هایی که خریداری می کنید را به راحتی در دانشگاه بپوشید.

  • شاید علاقه داشته باشید که هربار لاک متفاوتی به ناخن هایتان بزنید. در این صورت در قسمت لاک فروشی مغازه به دقت جست و جو کنید تا بتوانید رنگی جدید و مناسب با دانشگاه انتخاب کنید.
  • شاید استفاده از دستبندهای مختلف، شما را در دانشگاه مشهور کرده باشد. پس به دنبال دستبندهای جذاب و در عین حال ارزان قیمت بیشتری باشید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *