شیک ترین صندل های تابستانی به همراه نکات انتخاب این صندل ها

صندل های تابستانی آن هایی هستند که به پاشنه ی پا صدمه نمیزنند.با ورود به فصل گرما صندل های تابستانی رواج زیادی یافته و خانما بیشتر از همه به دنبال صندل های شیک تابستانی میگردند.

تابستان که می شود، بازار فروش صندل و کفش های روباز داغ می شود؛ صندل هایی که هر کدام زیبایی خاصی دارند. اما بعضی ازاین صندل های غیر استاندارد می تواند سلامت ما را قربانی زیبایی کنند.پس تو خرید یک صندل مناسب به همه ی اجزای آن دقت کنید. مانند کف صندل ؛ پاشنه ؛وجنس صندل ؛اندازه وتناسب صندل های باید توجه کنیم..

کف صندل طوری طراحی شده است. که قوس کف پا را به خوبی در بگیرد و از این قسمت پشتیبانی کند. این شکل طراحی مانع از بروز خستگی در عضلات شده و احتمال گرفتگی آن ها و ظاهر شدن تاول ها را کمتر می کند. کفی صندل نیز باید جاذب و با قابلیت تبادل هوا باشد. و همچنین پوشش پارچه‌ای داشته باشد. تا احتمال عرق کردن یا لیز خوردن کاهش پیدا کند.

معمولا بسیاری از صندل ها و کفش های تابستانی محافظت کمی از انگشتان می کنند و بخش کوچکی از پا را می پوشانند بعضی از آن ها آنقدر بد ساخته شده اند که حین راه رفتن کفش به راحتی از پا خارج می شوند و شما مجبور می شوید با جمع کردن انگشتان پای خود را درون کفش نگه دارید این کار در طولانی مدت باعث کشیده شدن بیش از اندازه عضلات پا و انگشتان می شود. تاندون هایی که عضلات را به یکدیگر متصل می کنند در این حالت دردناک می شوند و تورم در بافت های حساس پا به وجود می آید.

انگشتان پا در بعضی کفش های تابستانی به شکل غیرمعمولی به یک سمت خم می شوند که بعد از یک یا دو ماه عوارض آن به شکل پینه هایی کوچک و بزرگ مشاهده می شود.

چه پاشنه ای را انتخاب کنیم
به هیچ عنوان نباید ارتفاع پاشنه صندل شما از ۴ سانتی متر بیشتر شود. این عدد که با انجام تحقیقات دقیق به دست آمده باعث می شود کمترین فشار به پاها، ران ها و کمر وارد شود کفش های پاشنه بلند به میزان بسیار زیادی فشار بر پاشنه پا را افزایش می دهد که میزان آن تا هفت برابر حد معمول اندازه گیری شده است.

همچنین محققان دانشگاه آکسفورد متوجه شدند پوشیدن این کفش ها نیروی زیادی به قسمت های داخلی مفاصل زانو وارد می کند و باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود. پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث می شود وزن بدن به طورمساوی روی پاها تقسیم نشود که این موضوع باعث کوتاه تر شدن عضلات ساق پا و ضخیم تر شدن تاندون های آشیل می شود.

وقتی صندل را امتحان می کنید، توجه کنید که چقدر راحت است. این یک سنت قدیمی پذیرفته شده است که کفش تا زمانی که کمی جا نیفتد، پا را کمی اذیت خواهد کرد. هر چند نباید آن قدر تنگ باشند که باعث تاول زدن شوند. برای چند دقیقه با صندل های انتخابی راه بروید. اگر بلافاصله باعث درد شدند، آن ها را دربیاورید و از این صندل ها دوری کنید. انتخاب های دیگری نیز وجود دارند. دنبال صندل هایی با کف قوس دار برای راحتی کل روزتان باشید. به بند های صندل توجه کنید، چون که می توانند مقصر اصلی آسیب زدن به پا باشند. با این حال بند های درست قرار داده شده، صندل را در پا نگه می دارند و موقع راه رفتن یا رقصیدن تکان نمی خورند. دیگر ناراحتی های شایع از بلندی بیش از حد پاشنه ها برای موقعیت مورد نظر، یا صندل هایی که سایزشان درست انتخاب نشده منجر می شوند.

جنس چرم صندلها یا بندهای پارچه‌ای کمک می‌کنند پاها نفس بکشند و از تاول زدن جلوگیری می‌کنند. بندهای رویه صندل اگر از جنس نایلون یا پولی‌اورتان باشند .برای استفاده در آب مناسب هستند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *