شیک ترین کفش های اسپرت + به همراه راهنمای خرید

برای این‌که هوای قلب دوم‌مان را داشته باشیم باید در خرید کفش حسابی حواس‌مان را جمع کنیم. در طول روز ساعت‌ها پای‌مان در کفش است و عدم استفاده از کفش مناسب، قطعا برای سلامت ‌جسم‌مان مضر خواهد بود. علی‌الخصوص کفش‌های اسپرت یا ورزشی که اگر درست انتخاب نشوند، ورزش‌مان نه تنها سودی در بر ندارد، بلکه به ما آسیب هم می‌رساند. این‌که چطور و با چه ملاک‌هایی کفش اسپرت بخرید، موضوعی است که می‌خواهیم به آن بپردازیم. 

کفش‌های ایرمکس و یا کپسول‌دار، کفش‌هایی هستند که به دلیل لژ بیرونی‌شان برای پرتاب پا در دویدن و راه رفتن، بسیار مناسب هستند. این کفش‌ها جلوی ضربه‌های وارد شده به پا را می‌گیرند و افرادی که زانو درد دارند و یا در راه رفتن اذیت می‌شوند، نباید از خرید این نوع از کفش‌ها غافل شوند. این کفش‌ها از خستگی سریع پا هم جلوگیری می‌کند و به شما اجازه می‌دهند تا مدت زمان بیشتری راه بروید.  

کفش‌های مارک‌دار اسپرت شناسه‌ای درون خود دارند که می‌توانیم با مراجعه به سایت کفش مربوطه و وارد کردن شناسه‌ای که بر روی برچسب آن کفش نوشته شده؛ از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنیم. زمانی که کد کفش را در سایت وارد می‌کنیم، باید نوع و ظاهر کفش خریداری شده برای ما نمایش داده شود. در غیر این صورت کفش خریداری شده، تقلبی است و سرتان کلاه رفته!

هنگام دویدن و یا راه رفتن، حتما از جوراب استفاده کنید. بهتر است از جوراب های ارتز – که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند – استفاده نمایید تا پاهای شما کاملا با کفش جفت و جور گشته و سلامت پاهای شما تضمین شود.

در کفش های پیاده روی بخشی وجود دارد که از چرخیدن پا جلوگیری می کند. پیاده روی طولانی باعث چرخیدن پا به داخل یا بیرون می شود که حرکتی طبیعی است ولی ممکن است باعث آسیب رسیدن به پا یا درد شود.

در بسیاری از افراد اندازه دو پا کمی با هم تفاوت دارند و مهم است که در هنگام خرید کفش با پای بزرگتر اندازه شود. دقت کنید که در جلوی کفش به اندازه ۱٫۲ سانت با بلند ترین انگشت پای بزرگتر فاصله باشد. اطمینان حاصل کنید که پاشنه پا در کفش نمی لغزد و در صورت وجود این حالت سایز کوچکتر کفش را امتحان کنید. همه انگشت های پا باید با رویه کفش فاصله مناسب داشته باشند تا در هنگام راه رفتن به آنها فشار وارد نشود.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *