ماسک خاک رس برای لک پوست و چاقی صورت

خاک رس یکی از مواد طبیعی در تهیه ماسک های خانگی و برندهای معتبر است که از گذشته تا به حال بسیار مورد استفاده بوده است .خاک رس پوست را عمیقا پاکسازی میکند همچنین منافذ پوست را از آلودگی ها پاک و تصفیه میکند .باعث از بین رفتن لک های پوستی در درازمدت میشود ،شادابی و نشاط پوست را بازمیگرداند .همچنین خاک رس باعث آبرسانی عمیق پوست ،خونرسانی به سلولها و پاکسازی سلول های مرده در نتیجه چاق و پرتر شدن صورت میشود .

ماسک خاک رس , ماسک خاک رس برای لک صورت , ماسک خاک رس برای جوش , ماسک خاک رس برای پوست خشک

خاک رس انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن برای نوعی از پوست مفید است .خاک رس سفید که به عنوان خاک رس چینی نیز معروف است مناسب پوست های معمولی و نرمال است که دارای اکسید طبیعی آهن میباشد .خاک رس قرمز مناسب پوست های حساس است و سرشار از املاحی چون سیلیکا ،آهن ،پتاسیم ،کلسیم و منیزیم میباشد .

از آنجایی که خاک رس منافذ پوست را به صورت عمیق و اصولی پاکسازی میکند گزینه مناسبی برای افراد با پوست چرب است .به خصوص اگر بعد از بند انداختن منافذ پوست شما بسته میشود و جوش میزنید از ماسک خاک رس استفاده کنید تا مشکلات پوستی بعد از اصلاح صورتتان برطرف شود .خاک رس به طور طبیعی ترشح چربی پوست را کنترل میکند و از تجمع آن در منافذ جلوگیری میکند .هفته ای یک یا دو بار از ماسک خاک رس استفاده کنید تا معجزه آن را بر روی پوست مشاهده کنید .در ادامه طرز تهیه سه نوع ماسک متفاوت با خاک رس را خواهید دید :

ماسک خاک رس قرمز

کسانی که پوست حساسی دارند می توانند از ماسک خاک رس قرمز استفاده کنند که ملایم تر است و برای این پوست ها مناسب تر است؛♥ چرا که از سوزش پوست جلوگیری می کند. در مقایسه با انواع خاک رس، خاک رس قرمز دارای مواد معدنی بالا تر بوده و پر از سیلیکا، آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. ماسک خاک رس قرمز با پاکسازی و از بین بردن سموم و سلول های مرده پوست، پوست شما را تازه می کند. این خاک، انتخاب خوبی برای پوست های حساس است. خاک رس یک ماده بسیار شگفت انگیز برای زیبایی پوست است که سرشار از املاح معدنی بسیار مفید می باشد .کسانی که از ماسک خاک  رس استفاده می کنند دارای پوستی نرم بوده و منافذ پوست را به طور تخصصی پاکسازی می کند. اصولا کسانی که دارای پوست چرب هستند و مخصوصا بعد از بند اندازی و اصلاح صورت دچار جوش می شوند  استفاده از ماسک خاک رس توصیه می شود .خاک رس را می توان بر روی انواع پوست چرب ، حساس و مختلط استفاده کرد. می توان گفت کسانی که دچار التهاب و قرمزی پوست هستند می توانند برای درمان از ماسک خاک رس استفاده کنند.

پاکسازی با ماسک خاک رس

ماسک خاک رس می‌تواند به صورت عمقی پوست را پاک‌سازی کند. خاک رس سفید به عنوان خاک رس چینی به طور طبیعی دارای اکسید آهن است. خاک رس سفید گزینه بسیار خوبی برای تهیه ماسک می باشد. این خاک سرشار از کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. خاک رس، آلودگی ها و روغن اضافی را از پوست جذب می‌کند و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند.

فواید ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر

ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر که روغن درخت چای هم اضافه می شود با باکتری های آکنه زا مبارزه میکند. بلغور جو دوسر هم خواص تسکین دهنده و ضد التهاب پوست دارد شامل ساپونین است که سلولهای مرده پوست را از بین می برد.بنتونیت خاک رس و ماسک چای سبز نیز برای درمان آکنه استفاده می شود. شامل چای سبز و ژل آلوئه ورا است. چای سبز حاوی تانن دارای آنتی اکسیدان قوی برای  درخشان و جوان سازی پوست استژل آلوئه ورا یک عنصر موثر برای تسکین پوست و کاهش التهاب است. آکنه ، لکه های پوست را از بین برده و رنگ پوست را روشن میکند

فواید ماسک خاک رس برای پوست

ماسک خاک رس یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که مردم سرزمین‌های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست‌شان استفاده می‌کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد. بنتونیت موجود در خاک رس ماده باور نکردنی برای ماسک زیبایی است که پر از ماده معدنی مفیدی است که علاوه بر تغذیه سلولهای پوست، پوست را بطور طبیعی سم زدایی کرده و ناخالصی‌ها را از پوست بیرون می‌کشد. این ماده منافذ عمیق پوست را تمیز و منافذ را بسته و پوست را نرم نگه می‌دارد. همچنین خاک رس روغن اضافی پوست را می‌گیرد. بنابراین، بنتونیت که نوعی خاک رس است ماسک زیبایی بسیار عالی برای پوست چرب مستعد آکنه است.

ماسک خاک رس در طب سنتی

در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد. ماسک گل رس از ترکیب خاک الک‌شده و نرم‌شده رس و گلاب خالص و طبیعی به دست می‌آید. ماسک‌ کردن این ترکیب روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است، موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل‌شدگی‌های پوست و ماهیچه‌های صورت می‌شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم‌شده را با یک قاشق مربا‌خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به‌صورت خمیر درآورید؛ برای آنکه گل کاملاً به‌صورت خمیری نرم درآید می‌توانید ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به‌عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به‌مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند؛ بعد از اتمام کار نیز حتماً پوست‌تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست استفاده نکنید.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

کرنا ویروس

شرکت های مد و فشن برای مبارزه با ویروس کرونا شتافته اند

گروه خبری هاتیک، در طول همه گیر شدن بیماری کروناویروس، کمبود تجهیزات محافظ شخصی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *