نکاتی درباره ی پوشیدن کفش های پاشنه بلند

خانم ها کفش پاشنه بلند دوست دارند چون به آن ها احساس اعتماد به نفس و شیک بودن می دهد.  البته باوجود عوارض پوشیدن کفش های پاشنه بلند مثل تاول و درد و راحت نبودن آن ها باز هم به استفاده از این نوع کفش ها ادامه می دهند. بنابراین اگر نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید و کفش پاشنه دار نپوشید باید یکسری نکات و توصیه ها در مورد آن ها را بدانید و حتما رعایت کنید.

واقعیت این است که تمام مطالعات علمی نشان می‌دهند که استفاده‌ی مداوم از کفش های پاشنه بلند می تواند فشار بر روی پا را چند برابر کند و مشکلاتی در مچ پا، زانو و کمر پدید بیاورد. این کفش ها می توانند توازن پای شما را به هم بریزند و کشش عضلانی و بندهای پای شما را با مشکل مواجه کنند. پس چاره چیست؟

برای برخی موقعیت ها و لباس ها پوشیدن این کفش ها اجتناب ناپذیر است اما می توان با انتخاب درست و شناخت ویژگی های انواع آنها، ضمن افزودن بر زیبایی و کاربرد، از مضرات آنها نیز کاست.

آهسته و کوتاه قدم بردارید

پیاده روی دومین فعالیت طبیعیه که تصمیم گیری آگاهانه برای انجام متفاوت اون می تونه سخت باشه. به همین دلیل مهمه که لحظه ای روی آهسته تر و کوتاه تر قدم برداشتن، تمرکز کنید. شما نمی تونید انتظار داشته باشید با کفش های پاشنه بلند مثل کفش های تخت سریع راه برید.

کفی کفش

کفش‌های پاشنه بلند راحت، دارای یک پلتفرم پهن در زیر پنجه هستند. بسیاری از خانم‌ها اگر کفش اینچنینی پیدا نکنند، با کمک کفاش خود به قطر پلتفرم کفش اضافه می‌کنند. این پلتفرم باعث می‌شود که کفش انحنای طبیعی پا را کمتر تحت تأثیر قرار دهد و گام برداشتن با کنترل بیشتری انجام شود.

جنس کفی در کفش‌های پاشنه بلند بسیار مهم است. چون کنترل این کفش‌ها سخت‌تر از کفش‌های تخت است، کفی آنها باید منعطف‌تر باشد. کفی منعطف کمک می‌کند که شما بر روی سطوح ناصاف ناراحت نباشید و تعادل خود را از دست ندهید. همچنین این کفی‌ها سرعت گام برداشتن شما را نیز بیشتر می‌کنند.

زمانی که سعی دارید پاشنه کفش را امتحان کنید ، حساس باشید و با حساسیت خاصی انتخاب کنید

در ابتدا باید اندازه دقیق کفش را بگویم. استفاده از یک سایز بزرگ، یا کوچک، می تواند به پاها آسیب برساند. ممکن است واضح به نظر برسد، اما گاهی اوقات فراموش می کنیم و بسیار مهم است که بتوانیم به خوبی با کفش پاشنه بلند گام برداریم بنابراین، باید هر جفت آن ها را امتحان کنید، با آن ها پیاده روی کنید و اطمینان حاصل کنید که پاشنه کفش  اذیتتان نمی کند. با اطمینان از اینکه آن ها درست تراز شده اند، وزن بدن بهتر پخش خواهد شد و در نتیجه از هر گونه آسیب احتمالی جلوگیری خواهد کرد.اگر شما به پوشیدن کفش پاشنه بلند عادت ندارید و یا اگر به طور معمول به پاهای شما آسیب می رساند ، نباید کفشی را بخرید که بیشتر از ۵ سانتی متر باشد. 

چند توصیه و راه کار برای استفاده راحت از کفش پاشنه بلند

  • کفش های پاشنه بلندتان را گاهی در طول روز بپوشید تا کمی آزادتر شوند.
  • آن ها را با جوراب بپوشید چراکه پوشیدن جوراب در منزل به همراه کفش پاشنه بلند باعث می شود که کفش به اصطلاح کمی جا باز کند ؛ کافیست یک هفته این کار را انجام دهید کفش پاشنه بلندتان به راحتی در پای شما جای می گیرد.
  • از سشوار استفاده کنید
  • یکی از کارهای تاثیر گذار این است که از سشوار استفاده کنید. با یک سشواربه سمت پاشنه بلندهایتان باد گرم  بگیرید و ببینید که چطور کفش ها به آن واکنش نشان می دهند.
  • باید بدانید که وقتی شما از کفش استفاده نمی کنید به اصطلاح جمع می شود. برای این که از این امر جلوگیری شود باید داخل آن را با روزنامه یا قالب کفش پر کنید.
  • وقتی کفش هایتان را نمی پوشید درون آن ها ژل سیلیکا قرار دهید چرا که این کار برای مرطوب نگاه داشتن و جلوگیری از آب رفتن کفش ها موثر است.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *