نکاتی کلیدی در ست کردن لباس ها + تصاویر

رعایت تناسب رنگ در لباس پوشیدن قوانین و قاعده‌های ساده‌ای دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان بهترین ست‌های رنگی را انتخاب کرده و از پوشیدن آن‌ها لذت ببرید. چیدن رنگ‌های مناسب در کنار یکدیگر و انتخاب رنگ مناسب هر فصل از مهمترین قواعد ست کردن لباس هاست.

در انتخاب رنگ بندی لباس اولین چیزی که باید به آن توجه شود رنگ غالب می باشد.

اگر آنقدر پولدار هستید که برای هر یک از لباس هایتان رنگ های مناسب آنرا داشته باشید. میتوانید در انتخاب رنگ غالب یا زمینه از هر رنگی استفاده کنید. و با استفاده از دستورالعمی هایی که در ادامه بیان میگردد، رنگ های مناسب را با آن ست کنید.

ولی اگر میخواهید در خرید لباس صرفه جویی کنید. و رنگ غالب لباس شما با اکثر لباس هایی که دارید ست شود. بهترین گزینه برای انتخاب رنگ غالب، رنگ های تیره و یا خنثی مانند مشکی، طوسی و سفید می باشد. با انتخاب رنگ های مذکور شما میتوانید اکثر لباس هایتان را با این رنگ ها ست کنید.

طرح های ملایم و غیر برجسته

طرح های ملایم برای ترکیب ساده ترند چرا که با طرح دیگر در رقابت نیستند. از آنجا که چشم معمولا به سمت طرح های بزرگ کشیده می شود، بنابراین بهتر است آیتمی مانند یک شلوار راه راه در رنگ مات انتخاب کنید تا با بقیه لباس هماهنگ شود. اجازه دهید آیتم کوچکتر مثل کفش در طرح برجسته تری باشد. این کفش را می توانید در رنگ ها و طرح های مختلف انتخاب کنید. همراه آن از یک عینک آفتابی با فریم مدرن و یا بلوز و تونیک فیروزه ای نیز می توانید استفاده کنید.

ست کردن رنگ‌های مکمل

عموما توصیه نمی‌شود که در انتخاب و ست کردن لباس‌ها از رنگ‌های مکمل استفاده شود زیرا ظاهر زیبا و چشم نوازی نخواهد داشت. برای اصلاح قانون رنگ‌های مکمل به این صورت عمل می‌شود که دو رنگ مکمل را در نظر می‌گیریم مثلا زرد و بنفش، رنگ اول را بنفش در نظر می‌گیریم و برای رنگ دوم به جای رنگ زرد یک خانه عقب یا جلو می‌رویم یعنی بنفش را با زرد طلایی و یا سبز ست می‌کنیم به این نحو قانون رنگ‌های مکمل برای داشتن تناسب رنگ در لباس پوشیدن اصلاح می‌شود.

ترکیب رنگ‌ها با سفید

هر رنگی را با سفید ترکیب کنید رنگ جدیدی حاصل می‌شود که از رنگ اولیه کمی روشن‌تر است و هر چه رنگ سفید بیشتر به آن اضافه شود رنگ روشن‌تری به دست می‌آید. به رنگ‌های ایجاد شده، ته رنگ رنگ اصلی گفته می‌شود. مثلا در تصویر زیر ته رنگ‌هایی از رنگ سبز نمایش داده شده است. همان طور که در تصویر زیر می بینید، ته رنگ‌های یک رنگ با همان رنگ و البته با سفید به خوبی ست می‌شوند به این صورت تناسب رنگ در لباس پوشیدن رعایت می‌شود.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *