نکاتی که هر کسی برای انتخاب شال و روسری باید بداند + تصاویر

آشنایی با فرم صورت مساله ای‌است که کمک زیادی به زیباشدن ظاهرتان می‌کند. اگر شکل هندسی صورت‌تان را بدانید، آن وقت علاوه  بر اینکه می‌توانید مدل های مناسبی برای فرم موهایتان پیدا کنید، به راحتی هم می‌توانید انتخاب مناسبی در زمینه شال و روسری داشته باشید.

یکی از مهمترین نکات ، طرح و رنگ شال و روسری است ، شال و روسری یکی از متنوع ترین پوشاک است ،

این تنوع هم یک حسن برای انتخاب است ، هم خرید را یکم مشکل و تصمیم گیری را سخت می کند ، به همین

دلیل باید به نکاتی توجه نمود که برای هر شخص و سلیقه متفاوت است و متناسب با سلیقه فرد خریداری شود .

طرح های سنتی : طرح های همراه با بوته جقه ، گل و .. که بیشتر در بین بانوان مسن طرفدار دارد

طرح های مدرن : شامل طرح های نقاشی ، کوبیسم ، چهار خانه ، زنجیری و کمربندی  …

تک رنگ : شال یا روسری ساده که معمولا نخی است و انتخاب رنگهای خاص و منحصر به فرد آن می تواند هدیه

بسیارمناسبی باشد.

شال و روسری حریر : پارچه ای لطیف ، خنک ، سبک ، نازک و لخت است ، بدلیل نازکی حجاب نداشتن ،

روسری های حریر بیشتر از شال حریر موجود است ، به نسبت نوع نخی ، قیمت آن گران تر است و سر خوردن

آن به نسبت روسری با شال نخی بیشتر است .

رنگ پوست خود را تعیین کنید

پوست هر انسان یک زمینه ی طبیعی دارد که معمولاً به سه نوع گرم، سرد و خنثی تقسیم‌بندی می شود. برای آنکه بتوانید زمینه‌ی رنگ صورت تان را تعیین کنید، به یک آینه و مقدار کافی نور طبیعی روز نیاز دارید.

یکی از ترفندها این است که دو رنگ مختلف زیورآلات یعنی نقره‌یی و طلایی را امتحان کنید، اگر رنگ صورت تان با زیوآلات نقره‌ای بهتر و دلچسب‌ تر است زمینه‌ی رنگ شما سرد است و اگر با طلایی چهره‌ی خود را بیشتر می پسندید، شما یک زمینه‌ی رنگ گرم دارید. قاعدتاً اگر وضعیتی میان این دو مورد دارید، رنگ پوست شما خثی است کهه اتفاقاً زمینه‌ی چندان رایجی نیز نیست.

طول صورت را کوتاه کنید

در صورت مستطیلی و دراز، طول صورت از عرض بزرگتر است، پیشانی و فک هم اندازه و لبه‌های تیز دارد. در این حالت باید طوری روسری و شال بپوشید که طول صورت را کوتاه‌تر کنید و لبه‌های تیز صورت گرد شود. شال‌ها بهترین گزینه برای صورت‌های مستطیلی شکل است.

شما می‌توانید با شال گوشه‌های صورت تان را گرد کنید. شال و روسری‌هایی که طرح‌های چهارگوش دارند، انتخاب نکنید. با انواع هدبند و اکسسوری زیر روسری صورت خود را کوتاه ‌تر کنید. از هدبند یا دستمال سرهای تیره انتخاب کنید. روسری و شال خود را به صورت گرد ببندید. برای این کار حتما کناره‌های روسری و شال‌تان را تا بزنید تا گونه‌هایتان مشخص شود. علاوه بر این از مدل‌هایی که در پشت بسته می‌شوند، انتخاب نکنید. روسری و شال‌هایی با پارچه‌های نرم و لخت انتخاب کنید.

صورت تان را گرد کنید

چون در صورت های مربع، چانه و فک حالت چهارگوش دارد، شما باید این لبه‌ها را به روسری و شال گرد نشان دهید. شال‌ها بهترین گزینه برای صورت‌های مربعی شکل هستند. شما می‌توانید با شال گوشه های مربعی صورت تان را گرد کنید. شال و روسری‌هایی که طرح‌های چهارگوش دارند و همچنین مدل‌هایی که از پشت بسته می‌شوند، انتخاب نکنید. شال‌هایی با جنس‌های نرم و لَخت به درد افرادی می‌خورند که صورت‌های مربع شکل دارند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *