نکات مهم و اصول انتخاب مدل پالتو

پالتویی که قرار ست در طول زمستان به تن کنیم، باید به گونه ای باشد که در آن هر چه بهتر به نظر آییم. از آن جا که قرار است این پالتو را در تمام طول زمستان به تن کنیم، چطور می توان پالتویی انتخاب کرد که به ما بیاید و بر تن ما به خوبی بنشیند؟ 
همیشه چیزی در ظاهر ما وجود دارد که باعث می شود نارضایتی ما را برانگیزد. ممکن است چند کیلویی اضافه وزن داشته باشیم یا این که برعکس، لاغرتر از حد ایده آل باشیم. اینها مشکلات کوچکی است که گاهی اوقات اهمیت زیادی می یابند، به ویژه اگر پای انتخاب لباسی در میان باشد که قرار است تمام مدت فصل آن را به تن کنیم. در ادامه شما را در انتخاب پالتویی که مناسب اندام شما باشد، راهنمایی خواهیم کرد.

در انتخاب پالتو حتما به این چند نکته توجه داشته باشید:

پالتو با توجه به ضخامتی که دارد موجب بزرگ به نظر رسیدن سایز شود پس اگر سایز شما کمی بزرگ است از پالتو های یک رنگ انتخاب کنید و سعی کنید تا پارچه ی پالتوی شما طرحدار و یا گلدار نباشد اما برای خانم هایی با سایز های کوچک تر محدودیتی در انتخاب رنگ و طرح وجود ندارد.

تا حد امکان پالتو یی خریداری کنید که پارچه ی به کار رفته در آن درصد پایین تری پلاستیک داشته باشد چرا که در هوای سرد به دلیل جنس خاص آن شما زیاد احساس گرما نخواهید داشت.

بسیاری از پالتو ها دو لایه هستند یعنی غیر از این که بدن را گرم می کنند در مقابل برف و باران هم مقاوم هستند. البته پول بیشتری هم می طلبد. به علت گرمای زیاد پالتو های دو لایه دنبال سایزی باشید که به سایز مانتو یا کت شما نزدیک باشد چون دیگر نیازی به پوشیدن لباس بیشتر در زیر آن نیست.

یک پالتو مناسب علاوه بر زیبایی باید گرم کننده باشد در صورتی که پالتو های تک لایه را باید کمی آزاد تر انتخاب کنید چون گرمای چندانی ندارند و فقط خاصیت ضد آب دارند. اگر در تالار یا میهمانی با این نوع پالتو بنشینید یک کوچولو عرق خواهید کرد.

نوع و کیفیت پارچه هم از نکات مهمی است که باید در انتخاب پالتو به آن دقت کنید. اگرجیبتان اجازه می‌دهد، پارچه‌ای مانند کشمیر را انتخاب کنید که در عین‌حال ‌‌که حسابی گرم است، سبک هم هست. اما خب، قیمتش هم بالاتر است. پارچه‌های پشمی و ابریشمی که از پوست بدن حیوانات تهیه شده است گزینه دیگری برای انتخاب شماست.

جالب‌تر این است ‌که، می‌توانند بدون این که خیلی سنگین شوند رطوبت زیادی را به خود جذب کنند. برای تمیز کردن پارچه‌های پشمی، بهتر است آن ها را به خشک‌شویی بسپارید. در صورتی که خودتان در منزل لباس های پشمی را شستید برای خشک کردن آن ها را آویزان نکنید. بهتر است روی یک سطح صاف، پهن‌شان کنید. آویزان کردن لباس‌های پشمی باعث می‌شود که لباس ظاهر اولیه خود را از دست بدهد و حالت شل بگیرد.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *