پیشنهادات متخصصین مد برای تابستان

در روزهای گرم تابستان همه به فکر پوشیدن لباس هایی هستند که باعث شود کمتر عرق کنندو در اصطلاح لباس خنک تری بپوشند. به همین بهانه ویژگی هایی که باید در پوشیدن لباس های تابستانی رعایت کنید را معرفی می نماییم .

 بد نیست بعد از خواندن این مطلب تجدید نظری در لباس های تابستانی خود بکنید. اما قبل از این که به فروشگاه بروید چند نکته هست که باید آن ها را در نظر بگیرید .

لباس مناسب در روزهای گرم تابستان چه ویژگی هایی دارد؟  

کفش های تابستانی

آیا می دانستید در فصل تابستان پاها متورم می شوند ؟ بنابراین در این فصل باید سایز کفش های خودرا  کمی بزرگ تر از حالت معمولی انتخاب کنید . کفش هایی با جنس طبیعی مثل برزنت، چرم و جیر جا باز می کنند بنابراین نیم سایز بزرگ تر کافی است اما مواد مصنوعی مثل پلاستیک یا چرم مصنوعی جا باز نمی کنند و باید یک سایز بزرگ تر انتخاب کنید .

جنس لباس مناسب تابستان  .

لباس خنک معمولا بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای فصل گرما، انتخاب لباس با پارچه ای است که هوا از داخل آن براحتی عبور کند. علاوه بر این، الیاف طبیعی نسبت به الیاف مصنوعی اولویت دارند زیرا الیاف مصنوعی از موادشیمیایی تشکیل می‌شود و ممکن است حساسیت های پوستی در افراد مستعد ایجاد کند. برای انتخاب بهتر، باید به دنبال الیاف سبک وزن باشید.

لباس نخی از مناسب ترین پارچه ها در آب و هوای گرم و خشک و رطوبتی به شمار می رود؛ به همین دلیل از پرطرفدارترین الیاف در دنیا بویژه در فصل تابستان است. این الیاف که از گیاهان مشتق شده‌ است، قدرت جذب بالایی دارند و به راحتی هوا از بین الیاف آن عبور می کند .این پارچه ها دوام بالایی داشته، شست‌وشوی آن راحت، جنس آن نرم و ضد حساسیت است و بسرعت خشک می‌شود..

پارچه‌ های کتان پارچه های کتان هم گزینه مناسبی برای کنار آمدن با گرمای تابستان است. این الیاف که از گیاه کتان تولید می شود، علاوه بر این که به شما احساس خنکی می دهد، عرق بدن را نیز جذب می‌کند. بهترین پارچه های کتان در ایرلند و ایتالیا تولید می شود.

مواد کتان کشسانی کمی دارند و به دلیل بادوام بودن، گردش هوا در آن، مقاومت در برابر آسیب، ضدحساسیت، خشک شدن سریع و محکم بودن الیاف نخی، گزینه مناسبی برای روزهای گرم سال محسوب می‌شود ..

از برجسته ترین مزایای پارچه های کتان، جذب فوق العاده تعریق است. با این اوصاف پارچه های کتان براحتی چروکیده می‌شوند؛ اما به مرور زمان، چین و چروک‌ها کمتر و با شستن نرم تر می شوند. برای مقاوم تر کردن الیاف پارچه های کتان در مقابل چین و چروک، بهتر است از آن در ترکیب با پارچه های نخی استفاده کرد

پارچه های پنبه ای برای لباس های سبک، پیراهن و دامن گزینه مناسبی است..

رنگ مناسب برای لباس تابستان

معمولا افراد باتوجه به علاقه و رنگ پوستی که دارند، رنگ لباس خود را انتخاب می کنند. اما در این میان، رنگ‌های روشن‌ برای تابستان، از آنجا که نور خورشید را بهتر منعکس می‌کنند، مناسبت تر است .

تابستان فصل رنگ‌های گرم و شاد و مهیج است. بهترین انتخاب برای یک تیپ تابستانی شیک استفاده هوشمندانه و درست از این رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها با یکدیگر است.

می‌دانید بهترین رنگ‌ها برای تیپ تابستانی کدام رنگ‌ها هستند؟ رنگ‌های روشن، سفید، قرمز، سبز، زرد و نارنجی و آبی از جمله بهترین رنگ‌ها برای فصل تابستان هستند. اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید از رنگ‌هایی مثل بنفش، گلبهی، صورتی، سرخابی یا خاکستری استفاده کنید. برای مثال رنگ خاکستری بهترین مکمل برای رنگ‌های قرمز و نارنجی و بنفش است. از سوی دیگر سفید با تمام رنگ‌ها ست می‌شود و یکی از بهترین رنگ‌ها برای احساس خنکی در فصل تابستان است .

قرمز: یکی از شادترین رنگ‌ها است به خصوص که در فصل های پاییز و تابستان کاربردهای فراوانی دارد. تابستان فصل میوه‌های خوش‌رنگ و قرمز است و پوشیدن رنگ قرمز هم انرژی شما را بیشتر می‌کند و هم ترکیب آن با رنگ‌های سفید و خاکستری چشم‌نواز است .

سفید: استفاده از رنگ‌های تیره مثل سیاه و قهوه‌ای تیره در فصل تابستان با جذب نور خورشید باعث بالا رفتن دمای بدن و احساس گرما می‌شود. به جای رنگ‌های تیره از رنگ‌های روشن به خصوص رنگ سفید در فصل تابستان استفاده کنید

زرد و نارنجی: تابستان فصل پادشاهی خورشید در آسمان است. شاید به همین دلیل پوشیدن رنگ‌های قرمز و نارنجی به شما و اطرافیانتان احساس خوبی می‌بخشد. رنگ‌های زرد و نارنجی را می‌توانید با رنگ‌های آبی، بنفش و خاکستری ست کنید

سبز و آبی: رنگ‌های سبز و آبی به خاطر احساس آرامش، خنکی و شادابی که دارند از جمله رنگ‌های مناسب برای تیپ تابستانی هستند

وزن مناسب برای لباس تابستانی

هرچه لباسی که برای تابستان می خرید سبک تر باشد، بهتر است. لباس ها با پارچه های سنگین حتی اگر از الیاف طبیعی تولید شده باشد، باعث تعریق بیشتر می‌شود. بنابراین به دنبال لباس هایی باشید که وزن آنها بیشتر از صد گرم نباشد .

عبور هوا در لباس تابستانی به راحتی صورت گیرد

بافت پارچه را هنگام خرید کنترل کنید. لباس هایی که گردش هوای خوبی داشته باشد معمولا از نخ هایی با جنس خوب و بافتی شل دارد

پوشیدن کلاه

داشتن کلاه در فصل تابستان برای کودک و پیر و جوان امری لازم است. کلاه از تابش مستفیم نور خورشید به مو و پوست صورت‌تان پیشگیری کرده و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. شاید پوشیدن کلاه در فصل تابستان همیشه انتخاب شیکی نباشد اما بزرگ‌ترین مزیتش جلوگیری از تابش اشعه ماورابنفش به پوست سر و صورت‌تان است. اگر هم نمی‌خواهید تیپ‌تان به هم بریزد به یک کلاه‌فروشی بروید و یک کلاه مناسب با تیپ تابستانی‌تان انتخاب کنید

برای یک تیپ تابستانی کیف قهوه‌ای انتخاب کنید

رنگ  قهوه‌ای ملایم و عسلی بهترین انتخاب برای کیف در یک تیپ تابستانی است. اگر قرار است فقط یک کیف در طول فصل تابستان داشته باشید رنگ قهوه‌ای ملایم را انتخاب کنید. مطمئن باشید با انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کیف تابستانی‌تان یک تیپ شیک و مد روز در انتظار شماست.

مهم‌ترین نکته یک تیپ تابستانی شیک؛ دوش بگیرید

شکی نیست که مهم‌ترین اصل برای داشتن یک تیپ شیک به خصوص در فصل تابستان رعایت نظافت و تمیزی است. اگر در طول روز زیاد بیرون از منزل هستید و فعالیت بدنی دارید، یا از آن‌دسته آدم‌هایی هستید که بوی عرق بدن‌شان تند است حتما دوش گرفتن روزانه را در دستور کارتان قرار بدهید. برای از بین بردن بوی عرق که امری ناگزیر و واکنش طبیعی بدن است به جای دوش گرفتن با عطر و اسپری با آب ولرم دوش بگیرید. رعایت تمام نکات بالا برای داشتن یک تیپ شیک تابستانی بدون در نظر گرفتن نظافت شخصی و پاکیزگی بی‌فایده است. 

نتیجه گیری :

پوشیدن لباس های پشمی در فصل تابستان غیرممکن است اما پارچه های پلی استر و ترکیبی هم زیاد به درد این فصل نمی خورند چون هوا نمی کشند اما در بیشتر فروشگاه ها اجناس ترکیبی پلی استر به فروش می رسد .

. پارچه هایی که انتخاب می کنید باید طبیعی باشند مثل نخی و لینن. پارچه های ریون هم برای این فصل مناسب هستند. این پارچه ها تعریق را جذب و به سرعت تبخیر می کنند .

پارچه های لنین هم محکم هستند و هم هادی گرما. در پارچه های نخی هم به دلیل بافت آزادی که دارند هوا به خوبی جریان پیدا می کند. در این پارچه های بادوام باکتری رشد نمی کند .

پارچه های ابریشمی نیز انتخاب خوبی برای این فصل هستند. این پارچه ها خنک عستند و دارای مواد طبیعی می باشند. اگر از آن دسته افراد هستید که زیاد عرق می کنید باید لباس های جنس ابریشمی خود را دائم بشوئید. پارچه های جین نازک و کاغذی و یا کتان هم مناسب فصل تابستان هستند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

لباس‎ و اکسسوری‎های مورد نیاز خانم‎ها در فصل تابستان

دنیای مد و لباس: چیزی که در فصل تابستان اهمیت دارد، راحتی و خنکی ست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *