چه آرایشی چشم هام رو زیباتر میکنه؟

آرایش کردن یکی از کارهای روزمره برای خانم ها بدل شده است که ما در ادامه پیشنهاداتی برای آرایش مناسب برای چشم به شما پیشنهاد می کنیم.

چشم درشت ها بخوانند 

اگر چشمان شما درشت است، اول از همه اینکه خط چشم پهن برای شما بهترین انتخاب است. داخل چشم هایتان را سیاه کنید. وقتی داخل چشم سیاه شود، چشم کوچک تر و گردتر جلوه می کند ولی اگر چشمانی از حدقه بیرون زده دارید پیشنهاد می کنیم پشت چشم را یک خط چشم پهن بکشید، در ضمن از سایه تیره نیز به عنوان مکمل استفاده کنید چون سایه تیره بیرون زدگی را می پوشاند. وقتی تیرگی های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته تر جلوه می کند.  با کشیدن یک ریمل منظم و پر کردن ابرو می توانید بزرگ و درشت بودن چشم خود را با آرایش کم اثر کنید. خط چشم سیاه به دلیل تیره بودن سبب محدود کردن ناحیه چشم شده و چشم ها را ریزتر نشان می دهد.

اگر چشم های شما ریز هستند

 برای درشت جلوه کردن چشم ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن، چون به طور کلی وقتی خط چشم پایین را بکشید چشم ها درشت تر جلوه می کنند. یک روش دیگر برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها استفاده از خط چشم سفید است. داخل پلک پایین تان را با مداد سفید خط بکشید. حتما از یک مداد نرم استفاده کنید تا پلک تان آسیب نبیند. استفاده از ریمل در مژه های پایین چشم هم باعث می شود که چشم ها بزرگ تر به نظر برسند. البته نکته مهم این است که چطور به مژه های پایین ریمل بزنید. اول مژه های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه های پایین را هم ریمل بزنید. فرچه ریمل تان را عمودی نگه دارید و روی مژه های پلک پایین تان عقب و جلو ببرید. یکی از ساده ترین راه ها هم برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها، فر کردن مژه ها به وسیله فرمژه است. خط چشم های به رنگ های زیتونی، نیلی و قهوه ای هم گزینه های مناسبی برای درشت تر نشان دادن چشم ها هستند. 

اگر فاصله ی چشم و ابروتون کم است

ابروها رو همیشه روشن نگه دارین تا چشم ها بولدتر به نظر بیان. روشن کردن ابروها باعث میشه فضای بین ابرو تا چشم بیشتر و وسیع تر دیده بشه و دستتون برای آرایش چشم باز باشه.
یه مداد سفید می تونه به خوبی بین ابروها تا چشم های شما رو روشن و بولد کنه و این توهم رو به وجود بیاره که این فاصله زیاد هستش. همیشه زیر ابروها رو با مداد سفید یا سایه سفید روشن کنید، این کار همچنین باعث میشه که ابروها بالاتر به نظر بیان و اگه حالت افتاده هم داشته باشن، برطرف بشه.

اگر چشماتون پف کرده است

ایه‌های مایل به قرمزنه تنها صورت را متورم‌تر نشان می‌دهد بلکه وقتی ته رنگ قرمز درآن‌ها وجود داشته باشد کاری می‌کنند که سرخی چشم‌ها بیشتر جلوه کند بنابراین بهتر است سراغ سایه‌هایی با رنگ سرد بروید. علاوه بر این‌ها یک سایه پررنگ در گوشه چشم یعنی قسمتی که به طور طبیعی تیره است، باعث می‌شود تورم‌ها کمتر خود را نشان دهند و چشم‌ها براق‌تر به نظر برسند.کرم پودر‌ها و کانسیلر رنگ‌های گرم، حالت رنگ پریدگی را می‌پوشانند و مانع جلب توجه چشم‌های پف کرده می‌شوند.
اولین کار برای آرایش چشمان پف کرده این است با یک سایه تیره پشت پلک بالا را تیره کنید و سایه را طوری بزنید که سایه تان دنباله دار باشد و پف چشمتان کمتر به نظر آید. خط چشم پهن بر روی پلک بالایی خود بکشید این خط چشم را از گوشه داخلی چشم خود آغاز کنید و به انتهای چشم بکشید و این خط را در انتهای چشم خود پهن‌تر کنید. می‌توانید برای پلک پایین خود نیز به دو طریق خط چشم بکشید یکی اینکه با ایجاد کمی فاصله خط چشم بکشید و بعد از گوشه داخلی چشم کمی به سمت بیرون بروید و یا اینکه کامل خط چشم بکشید و با انگشت کمی رنگ مشکی را پخش کنید. این طریق کشیدن خط چشم می‌تواند چشم‌ها را بدون پف و بزرگتر نشان دهد.
بهترین حالت ابرو برای این افراد ابرو‌های حالت دار است. افراد دارای پف چشم نه باید خیلی صاف و نه باید هشتی باشد، حالتی بینابین این دو بهترین حالت ابرو برای این افراد است. برای چشم‌های پف دار ابرو‌های کمی صاف بهترین انتخاب هستند، زیرا ابرو‌های هشتی باعث می‌شوند تا پف چشم‌ها بیشتر به نظر برسد.

اگر چشم های افتاده ایی دارید

فرادی که پلک آنها دچار کمی افتادگی شده بهتر است قسمت بیرونی چشم ها را آرایش کنند.
همچنین برای استفاده از خط چشم لازم است بدانند که مدل نازک می تواند انتخاب بهتری باشد. چون این افتادگی باعث پخش شدن مایع خط چشم شده و آرایش را خراب خواهد کرد پس بهتر است این افراد با داشتن چنین شرایطی، ترجیحا خط چشم را حذف کرده و یا آن را نازک بکشند و از خط چشم هایی که کمتر پخش میشوند استفاده نمایند.
در ضمن، سایه نخودی مایل به کرم باعث می شود که این افتادگی کمتر نمایان شود.
برای حالت دادن چشم ها، سایه های تیره مثل رنگ قهوه ای تیره یا دودی می تواند نتیجه خوبی داشته باشند.

در مورد چشم های ریز، بهتر است سایه را به صورت باریک و کشیده نزنید، زیرا چشم را کوچکتر از حد طبیعی خود نشان می دهد.

خانم ها می دانند که برای پوشاندن تیرگی چشم ها بهتر است از کانسیلر استفاده کنند، اما اشتباه برخی از این افراد، در انتخاب رنگ کانسیلر است. این افراد فکر می کنند که هر چه رنگ کانسیلر روشن تر باشد، تاثیر بهتری در پوشاندن این تیرگی خواهد داشت. در صورتیکه  رنگ کانسیلری که یک یا دو درجه از رنگ پوست روشن تر باشد، تیرگی دور چشم را کمتر نشان می دهد و در غیر اینصورت، سفیدی طبیعی چشم ها را از حالت طبیعی خارج خواهد کرد. در ضمن در هنگام زدن کرم پودر اول آن را در تمام نواحی سفت صورت مثل پیشانی، گونه ها و چانه، به صورت مورب  پخش کرده و در مرحله بعد برای یک دست کردن کرم پودر در همه جای صورت، باقیمانده کرم پودر روی قلم یا نوک انگشتان را به آرامی و ملایمت زیر چشم ها بمالید. فراموش نکنید که هرگز کرم پودر را به طور مستقیم بر روی چروک ها نمالید چرا که در بین چروک ها جمع شده و موجب می شود  این خطوط و چروک ها بیشتر به چشم بیایند.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *