چگونه با حجاب خوشتیپ باشیم

نوع پوشش حجاب خود را انتخاب کنید. به فروشگاهی بروید که لباس های اسلامی می فروشند و به قسمت محصولات حجاب آن ها نگاه کنید. بعضی از این پوشش ها شامل یک پارچه ی مربعی شکل، مستطیل یا مثلثی هستند و معمولا دور سر پیچیده می شوند یا با سنجاق و گره ثابت می شوند. سایر پوشش ها حالت لوله ای دارند که روی سر کشیده می شوند. این پوشش ها برای تازه کارها آسان ترند، چون به سنجاق کاری نیاز ندارند. روسری ای انتخاب کنید که به لباس شما بیاید یا رنگی خنثی داشته باشد. از پوشیدن رنگ های پررنگ یا طرح های چشمگیر خودداری کنید. پوشش هایی از جنس ابریشم، پنبه و مشابه آن ها، اغلب راحت ترند چون دارای الیاف طبیعی هستند.

آماده ی با حجاب بودن شوید


حجاب را زمانی سر کنید که آمادگی آن را دارید. اگر آمادگی لازم را ندارید ممکن است با سر کردن نامرتب آن به مسلمانان دیگر هم بی احترامی کنید. بنابراین بهتر است تنها زمانی که برای این کار احساس آمادگی کامل دارید، اقدام به پوشیدن آن کنید و در وهله ی اول بیش از هر کس دیگر حجاب را برای خدا بپوشید.

از پوشیدن حجاب احساس محدودیت نکنید. فکر نکنید چون حجاب سر کرده اید دیگران به چشم بد به شما نگاه می کنند. دوستانی که دارید همچنان دوستان شما هستند. اگر کسی از شما راجع به آن چیزی پرسید به او بگویید می خواهید مسلمان کاملی باشید. او هم برای کاری که کرده اید احترام قائل خواهد شد. اما اگر شروع به انتقاد کرد به حفظ فاصله فکر کنید تا از درگیری بیشتر جلوگیری کرده باشید. به علاوه می توانید نماینده ی خوبی برای تمام مسلمانان باشید و نشان دهید که مسلمانان برای تصویری که از خود نشان می دهند اهمیت قائلند. بعضی از زنان مسلمان، یک گام فراتر رفته و حتی صورت خود را هم می پوشانند.

با حجاب و با وقار


با وجود حجاب هم می توانید شیک و مجلسی باشید.تونیک های رنگی، دامن های چین دار، شلوارهای دمپا گشاد و کت های بلند بپوشید. خیلی از کمپانی های پوشاک اسلامی پیراهن های بلند زیبای رسمی و غیررسمی و همچنین کت و شلوارهای شیکی برای محیط های اداری تولید می کنند. بهتر است حجاب به یک شکل و فرم نباشد تا خسته کننده و کسالت بار به نظر نرسید؛ اما زیاد هم شلوغ کاری نکنید که توی ذوق بزند.

وقتی در جمعی هستید که همه خانم هستند هر چه دوست دارید بپوشید و جنبه ی بدون حجاب خود را نشان دهید. فقط مطمئن شوید مردی در اتاق نیست. اگر لازم شد نوشته ای روی در اتاق بزنید تا کسی داخل نشود.

لباسی انتخاب کنید که به شما اجازه ی فعالیت آزادانه دهد. اگر ورزش گروهی انجام می دهید بهتر است زیر یونیفورم تیم تان، تی شرت بلند و شلوار بپوشید. یک پوشش موی ورزشی رنگی تهیه کنید که ترجیحا با رنگ یونیفورم شما ست باشد یا رنگی خنثی داشته باشد. اگر ورزش گروهی انجام نمی دهید شلوار ورزشی گشاد، تی شرت آستین بلند و پوشش موی ورزشی که برای اکثر تمرینات و ورزش ها مناسب است. در مورد شنا باید گفتمایوهای اسلامی در بعضی از فروشگاه های البسه ی اسلامی موجود است. اگر طرفدار سنت اسب سواری هستید کت بلندی بپوشید که تا بالای شلوار سوارکاری شما بیاید.

طرز پوشیدن حجاب

استایل یک خانم با حجاب

  1. یک دستمال سر یا کلاه حجاب روی سر خود قرار دهید. این کار کمک می کند روسری شما در جای خود ثابت بماند.
  2. روسری را تا بزنید و روی سر خود بگذارید.
  3. یک طرف را به سمت پشت و طرف دیگر را به سمت جلو بیندازید.
  4. طرف بلند را روی طرف کوتاه آورده و دور سر بپیچانید.
  5. طرف کوتاه را بکشید تا سفت شود.
  6. قسمتی که پیچیده اید را سنجاق کنید و اجازه دهید طرف کوتاهتر شل بماند. این قسمت برای پوشش استفاده می شود؛ اگر نیاز بود آن را سنجاق بزنید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *