یک مانتوی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

مدل مانتو

مانتوهایی که کاربری روزانه دارند و مکرر از آن ها استفاده می شود باید به معنای واقعی تن خور مناسبی داشته باشد، دارای جیب بوده و از دکمه ها (به طور مثال ۴ دکمه) یا زیپ خور مناسبی بهره برده باشد، دست وپاگیر نبوده و در پایان از لحاظ رنگ هم مناسب باشد با بتوان همه جا از آن استفاده کرد. همه این موارد باید در کنار زیبایی که به شما می دهد بتواند با نزدیک شدن فصل گرما، لباس مناسبی هم برای بهار و تابستانتان باشد.

مانتو به عنوان یکی از پرکاربردترین لباس ها که خانم ها با آن روزانه سر و کار دارند، نقش مهمی در کاربری های مختلف روزانه، لباس فرم، میهمانی ها و مجالس ایفا می کند.

علاوه بر همه این موارد، نکات مهم دیگری هم در انتخاب مدل مانتو وجود دارد که به اندازه قد و ترکیب اندامی شما دارید بر  می گردد و به شما کمک می کند تا ظاهرتان متناسب تر دیده شود. در ادامه مواردی که در این باره می توانند به انتخاب شما کمک کنند را بررسی می کنیم.

یکی از چیزهایی که باید در انتخاب مانتو به آن دقت کنید، اندام و قدتان است. انتخاب بلندی مانتو با قد شما رابطهٔ عکس دارد، اگر قدتان کوتاه است سعی کنید از مانتوهای کوتاه دوری کنید. اما اگر قد بلندی دارد، مانتوهایی که بلندیشان تا زانوی شماست برازنده خواهد بود.پیشنهاد ما به خانم‌هایی که ریز اندامند، مانتوهای فون، پیلی‌دار یا چین‌دار است.

همچنین به خانم‌هایی که اضافه وزن دارند توصیه می کنیم این دسته از خانم‌ها بهتر است مانتوهایی با برش راسته با قدی تا زیر زانو و با طرح‌های عمودی و ترکیب رنگهایی که تیره در آن غالب باشد، انتخاب کنند. در این صورت لاغر‌تر بنظر خواهند رسید.

مواردی که واسه انتخاب مانتو حتما باید در نظر بگیرین
رنگ، چیزی سلیقه ایست و ما بیشتر اوقات به سلیقهٔ خودمون بسنده کرده و به رمز و راز رنگ‌ها بی‌توجهی می‌کنیم. اما مرسده در این باره می‌گوید: «واقعیت اینه که در نظر گرفتن قوانین انتخاب رنگ مناسب واسه لباس، باعث میشه تا قشنگ‌تر و خوش هیکل‌تر به نظر بیاییم. یکی از این قوانین، انتخاب رنگ لباس، با توجه به رنگ پوسته.»

مانتوی مناسب واسه پوستهای معمولی:
افرادی که رنگ پوستشان نه تیرهه نه روشن، می تونن تقریبا از هر رنگ لباسی استفاده کنن. از آنجاییکه هر دو رنگ روشن و تیره میتونه با اینطور رنگ پوست مغایرت داشته باشه، پس از هر دو رنگ میشه استفاده نمود. اما بهتره تا بالاپوشتون رو هماهنگ با رنگ چشمتون انتخاب کنین. پیشنهادهایی واسه این گروه:

رنگهای مناسب: بژ، آبی، سورمه‌ای، گندمی، مشکی، صورتی.

رنگهای نامناسب: مغز پسته‌ای، بنفش، قهوه‌ای تیره و قرمز.

تنها رنگهایی که در این گروه اصلا نباید بکاربرد، رنگهای نزدیک به رنگ پوسته. واسه مثال اگه رنگ پوست شما زیتونیه، از پوشیدن لباسهای زیتونی یا قهوه‌ای خودداری کنین.

چه لباس‌هایی دارم؟

قبل از خرید مانتو دخترانه و موقع رفتن به فروشگاه مانتو ، خوب است یک بار محتویات کمدتان را با

دقت نگاه کنید ، به خاطر بیاورید بیشتر شال‌ و روسری‌ ها و شلوارهایتان چه رنگی دارند.

فهمیدن این نکته کمکتان می‌کند مانتویی بخرید که به سایر لباس‌هایتان می‌آید و برای خودش تنها خاک نخورد.

مدل مانتوی مناسب زنان چاق یا بزرگ اندام :
واسه اینکه از چرخیدن در پاساژها و سایتا و مغازها به دلیل پیدا نکردن مانتویی که مورد سلیقه تون باشه خسته شدین، بد نیس به دوختن یه مانتو فکر کنین.

مانتوهای کشی و استرچ و کمر کشی واسه زنان بزرگ اندام مناسب نیس.

مانتویی انتخاب کنین که خطوط افقی در طرح پارچه اون نباشه. راه راه پارچها، نوارها و خطوط افقی شما رو چاق تر و عریض تر نشون میده.

مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنین و به دنبال مدل ایی باشین که برش ایی در پهلوها دارن. این مدلا علاوه بر افزایش شیک تر بودن شما، خیلی آسون شما در هنگام حرکت کمک می کنن.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *