دنیای مد زنان مسلمان اندونزی

مد زنان مسلمان – دنیای مد در اندونزی پیشرفت بسیار زیادی را تجربه می کند؛ زیرا طراحان صنعت مد در اندونزی از فرصت هایی که در آن زنان مسلمان نیاز به لباس های مسلمان و پوشیده دارند و میدانند که انتخاب کمتری می توانند داشته باشند آگاه هستند. بنابراین طراحان تازه ترین نوآوری ها را در مد آغاز کرده اند. آنها نیازهای مختلف دنیای مد زنان مسلمان را با طراحی شیک، زیبا، ایجاد می کنند.

در اندونزی به حجاب کامل، جلباب، می‌گویند. این نوع حجاب مانند کت یا جامه‌ای گشاد است که معمولا بسیاری از زنان مسلمان اندونزی می‌پوشند. زنان اندونزی بیشتر مواقع جلباب خود را از پارچه‌های گلدوزی یا سوزن‌ دوزی شده انتخاب می‌کنند. جلباب‌های امروزی در اندونزی معمولا غیر از دست‌ها، سر و صورت و باقی بدن را می‌پوشاند و سر و گردن نیز به وسیله روسری و شال پوشانده می‌شود. برخی زن‌ها هم پوششی انتخاب می‌کنند که دست‌ها و صورت را نیز کاملا بپوشاند. در ضمن در سال‌های اخیر نوعی کلاه لبه دار مد شده است که زنان اندونزی برای مراقبت از صورت‌شان همراه با جلباب می‌پوشند.

حجاب انوع متفاوتی دارد. برخی پوشش‌ها، تنها سر را شامل می‌شود و برخی دیگر باید تمام بدن ـ حتی صورت ـ را کاملا بپوشاند. از این رو می‌توان به حجاب‌هایی مانند برقع یا برقه، نقاب، عبا، شال و روسری و چادر اشاره کرد. برقع، تمام بدن زن، ازجمله چهره او را می‌پوشاند و روی چشم‌ها معمولا پنجره‌ای به شکل پنج ضلعی با پرده‌ای مشبک قرار می‌گیرد تا زنان بتوانند اطراف خود را ببینند. عبا یا چادر عربی نیز پوششی است که بیشتر زنان عرب می‌پوشند. خمار نیز نوعی پوشش است که در قرآن از آن نام برده شده و منظور از آن روسری و مقنعه است و واژه حجاب عمدتا در این مفهوم به کار رفته است.

پارانجا نیز نوعی پوشش است که بیشتر زنان آسیای مرکزی استفاده می‌کنند و چیزی شبیه برقع و همچنین چادر افغان‌هاست. بخشی که صورت را می‌پوشاند از پارچه‌ای سنگین و از موی اسب ساخته می‌شود. این نوع پوشش میان مردم ازبکستان و تاجیکستان بسیار رواج دارد.

اندونزی یک کشور با بزرگترین جمعیت مسلمان در جهان است. در این زمان برآورد شده است که تعداد مسلمانان به ۲۰۷ میلیون نفر رسیده است که عمدتا اسلام را می پذیرند. این مقدار بزرگ نشان می دهد که حدود ۱۳ درصد از مسلمانان در سراسر جهان در اندونزی زندگی می کنند و همچنین نشان می دهد که اکثریت مردم اندونزی اسلام را می پذیرند.

آیا می خواهید مد و پوشش زنان مسلمان اندونزی را ببینید؟

درباره ی

مطلب پیشنهادی

لباس‎ و اکسسوری‎های مورد نیاز خانم‎ها در فصل تابستان

دنیای مد و لباس: چیزی که در فصل تابستان اهمیت دارد، راحتی و خنکی ست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *