راهنمای انتخاب کفش

بعضی از خانم ها اعتیاد شدیدی به خرید کفش دارند. از آنجا که استایل های متفاوت و جذابی را می توان با این کفش های رنگارنگ خلق کرد، هیچکس نمی تواند خانم ها را برای داشتن یک کمد پر از کفش سرزنش کند. اما چالشی که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند در هنگام انتخاب کفش زنانه در موقعیت ها و شرایط گوناگون روی می دهد. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا کفش زنانه مناسب لباس تان را بدون توجه به رنگ آن، در مراسمی که پیش رو دارید یا فصلی که در آن قرار دارید انتخاب کنید.

 

انواع رنگ های مختلف کیک

انتخاب رنگ کفش و لباس

رنگ کفش مناسب با لباس

کفشی را انتخاب کنید که با رنگ لباس تان ست باشد؛ نه اینکه در جهت مخالف آن باشد. اگر رنگ لباس تان روشن است، کفش پاشنه بلند یا تخت مشکی ساده بپوشید. اگر کفش و لباس تان هر دو طرح دار باشد ممکن است به قدری توی ذوق بزند. در نهایت می توانید هر کفشی که دوست داشتید بپوشید؛ به شرط اینکه قوانین مهمانی که می روید شما را ملزم به پوشیدن لباس خاصی نکند یا مسائل سلامتی و ایمنی درکار نباشد.

  • اگر تاپ مجلسی زرق و برق دار پوشیده اید، می توانید کفش پاشنه بلند یا کفش تبدون پاشنه به رنگ بدن یا خنثی نیز بپوشید.

 

کفش های خاص با لباس های ساده

با پوشیدن کفش های رنگ روشن، به لباس ساده خود حال و هوای دیگری بدهید. مثلا با پوشیدن کفش پاشنه بلند قرمز، به لباس مشکی یا قهوه ای تان رنگ و لعاب جذابی خواهید بخشید. اگر یک بلوز ساده و شلوار جین رنگ خنثی به تن دارید، می توانید یک کفش مجلسی با طرح شیک، مثل پوست تمساح بپوشید.

 

رنگ کفش مناسب یکی از رنگ های لباس

اگر لباس چند رنگ می پوشید، کفشی بپوشید که به رنگ یکی از رنگ های لباس تان باشد. مثلا اگر بلوزی پوشیده اید که طرح های هندسی به رنگ های بنفش و صورتی دارد، می توانید کفش بنفش تیره بپوشید.

 

رنگ کفش مشابه لباس

از سر تا پا یک رنگ نپوشید. اگر یک بلوز آبی و دامن آبی پوشیده اید، دیگر کفش های آبی نپوشید؛ مگر اینکه دلتان بخواهد این کار را انجام دهید. خیالتان راحت باشد مد پلیس ندارد که به این خاطر جریمه تان کند!

 

تناژهای مختلف یک رنگ

اگر بلوز صورتی روشن پوشیده اید، به جای اینکه کفش های به همان رنگ صورتی بپوشید، کفش صورتی چرک به پا کنید.

 

رنگ های استاندارد برای محیط های اداری

در محل کار خود، کفش چرم قهوه ای یا مشکی بپوشید. کفش هایی به رنگ طوسی و سورمه ای نیز گزینه های مناسبی محسوب می شوند. تنها زمانی از کفش های رنگی استفاده کنید که محیط کارتان جدیت کمتری داشته و لباس یونیفورم تان کمتر رسمی باشد.

 

انواع مختلف کفش و صندل زنانه

 

انتخاب کفش زنانه مناسب فصل

کفش مناسب بهار

می توانید با تغییر لباس تان در طول فصل، هم از کفش های زمستانی و هم از کفش های تابستانی استفاده کنید.

 

کفش مناسب تابستان

تابستان، وقت لذت بردن از صندل های جذاب تان است. فقط آن ها را بدون جوراب بپوشید.

 

کفش مناسب پاییز

همچنان می توانید تنوع را در پوشیدن کفش هایتان رعایت کنید؛ اما دیگر صندل نپوشید. می توانید در پاییز به سراغ نیم بوت نیز بروید.

 

کفش مناسب زمستان

در فصل زمستان می توانید از کفش های لوفر، تخت و بوت های بلند استفاده کنید. حتما کفش هایی با پاشنه پهن انتخاب کنید تا در برف و یخ این فصل، سر نخورید.

 

کفش پاشنه بلند مشکی

انتخاب کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه سوزنی

کفش پاشنه سوزنی را با لباس هایی ست کنید که پاهایتان را بلندتر نشان می دهد؛ مثلا با دامن مدادی و شلوار تنگ. کفش پاشنه سوزنی باعث افزایش ظاهری قد می شود و پاها را ظریف تر و جذاب تر جلوه می دهد.

 

کفش پاشنه کوتاه

گزینه قابل انعطاف تر، کفش های پاشنه کوتاه هستند. کفش پاشنه کوتاه برای اداره مناسب است؛ درحالی که برای بیرون گردی های شبانه هم انتخابی مناسب می باشد.

 

کفش پاشنه بلند بندی

اگر پاهای کوتاهی دارید، کفش های پاشنه دار بندی نپوشید. بندهای کفش همچنین باعث کوتاه نشان دادن پاها می شوند.

 

کفش پاشنه بلند

اگر پاهایتان کوتاه است کفش های پاشنه بلند بهترین گزینه برای شما خواهند بود. اما از پوشیدن کفش هایی با پاشنه بلندتر از ۸ سانتی متر خودداری کنید. پاشنه های خیلی بلند باعث کشش عضله پشت ساق شده و پاهایتان را از ظرافت می اندازند.

 

کفش پاشنه مربعی

اگر پاهایتان بزرگ است، کفش هایی با پاشنه های بیضی یا مربعی شکل بپوشید. از پوشیدن کفش های پاشنه بلند با پاشنه های باریک و تیز که باعث بزرگ تر جلوه دادن پاها می شوند خودداری کنید.

 

پاشنه مناسب محیط های اداری

در محیط های اداری و کاری از پوشیدن پاشنه های فوق العاده بلند یا بندی خودداری کنید. در اینگونه اماکن، پاشنه کوتاه تا نسبتا بلند مناسب تر خواهد بود؛ اما سعی کنید در هیچ چیز زیاده روی نکنید. کفش جلوبسته و پاشنه کوتاه، بهترین انتخاب برای این محیط هاست.

 

پاشنه مناسب محیط های رسمی

در انتخاب کفش زنانه مناسب برای مراسم های رسمی و نیمه رسمی، کفش پاشنه بلند بهترین گزینه خواهد بود. در مهمانی های رسمی و سایر مراسم های رسمی نیز کفش های پاشنه بلند جلوبسته یا جلوباز بپوشید. در مراسم و مهمانی های نیمه رسمی مثل دورهمی های دوستانه نیز کفش پاشنه بلند جلوبسته، جلو باز یا بندی بپوشید.

 

پاشنه مناسب استایل روزمره

برای بهبود استایل روزمره تان می توانید لباس معمولی تان را با کفش پاشنه بلند بپوشید. با شلوار جین و تیشرت تنگ می توانید کفش پاشنه سوزنی بپوشید تا استایل خود را بهبود بخشیده باشید.

 

صندل زنانه طلایی

انتخاب صندل

صندل بدون پاشنه

یک جفت صندل پاشنه کوتاه انتخاب کنید تا استایلی زنانه و خاص داشته باشید. این صندل ها را می توانید با هر اندازه دامن یا هر قد شلواری بپوشید.

 

صندل بندی پاشنه بلند

دفعه بعدی که پیراهن کوتاه مشکی تان یا یک لباس شب مشابه را پوشیدید، یک جفت صندل بندی پاشنه بلند با آن بپوشید. صندل پاشنه بلند به علت بلندی پاشنه و کشیده شدن روی پایتان پاهای شما را بلندتر نشان خواهد داد.

 

صندل های راحتی

از صندل های راحتی شبیه به دمپایی، در موقعیت های معمولی و برای کوتاه مدت استفاده کنید. آن ها را فقط در کنار ساحل و در صورت لزوم موقع انجام کارهای معمول روزمره، بیرون از خانه بپوشید.

 

صندل های پیاده روی

صندل های پیاده روی را با لباس های معمولی بپوشید. شلوارک، شلوار کشی و پیراهن با صندل پیاده روی جذاب خواهد شد؛ اما آن ها را با لباس های رسمی و مجلسی نپوشید.

 

صندل پاشنه بلند

از صندل های پاشنه بلند برای شیک تر کردن لباس های معمولی استفاده کنید. برای مثال یک جفت صندل پاشنه کوتاه را با یک دامن جین معمولی و بلوز تنگ ست کنید تا استایل تان کمی مجلسی تر شود.

 

کفش تخت

 

انتخاب کفش تخت

کفش تخت با لباس کوتاه

کفش تخت را با دامن تا روی زانو یا بالای زانو، شلوار های تنگ کشی یا شلوارک برمودا بپوشید.

 

کفش تخت با لباس بلند

از پوشیدن کفش تخت با دامن بلند خودداری کنید. در بسیاری از موارد، پوشیدن کفش تخت با دامن های بلند یا ماکسی باعث می شود بدلباس و شلخته به نظر برسید.

 

کفش تخت طرح دار

کفش زنانه مناسب برای داشتن استایلی مجلسی، کفش های تخت طرح دار هستند. در مهمانی های معمولی از کفش های تخت ساده تر استفاده کنید.

 

کفش تخت با شلوار چسبان

از پوشیدن کفش تخت با شلوار چسبان خودداری کنید؛ مگر اینکه ران های لاغری داشته باشید. درغیر اینصورت باعث می شود پاهایتان از شکل و قیافه بیفتند.

 

کفش تخت در محیط اداری

از پوشیدن کفش های تخت معمولی در محیط های اداری اجتناب کنید. بهتر است یک استایل رسمی، مثلا یک جفت کفش تخت ساده چرم مشکی یا قهوه ای را انتخاب کنید.

 

کفش تخت در مراسم نیمه رسمی

در انتخاب کفش زنانه برای مراسم نیمه رسمی، کفش های تخت را در اولویت قرار دهید. برای مثال برای یک مهمانی در باغ یا هر نوع مهمانی رسمی در فضای باز، یک جفت کفش تخت طرح دار را با یک پیراهن خنک ست کنید.

 

بوت زنانه مشکی

انتخاب بوت

بوت در پاییز و زمستان

بوت های خود را برای پاییز و زمستان نگه دارید. بوت، یادآور هوای سرد است و از رسیدن جریان هوا به پا جلوگیری می کند و پاها را گرم نگه می دارد. پس مناسب ترین زمان برای پوشیدن آنها، فصول سرد سال است.

 

نیم بوت پاشنه نازک

یک جفت نیم بوت با پاشنه نازک را با شلوار بوت کات یا راسته یا جین تیره بپوشید. پاشنه این بوت پاهایتان را بلندتر نشان خواهد داد؛ درحالیکه استایل خود بوت، باعث می شود مناسب ست شدن با پارچه های سنگین زمستانی باشد.

 

بوت پاشنه بلند پهن

وقتی می خواهید شیک باشید اما می ترسید روی پیاده روی های یخی سر بخورید، باید یک جفت بوت پاشنه پهن انتخاب کنید. با اینکه این بوت ها به اندازه بوت های پاشنه نازک پاهایتان را بلند نمی کنند، اما به لباس تان جنبه رسمی می بخشند.

 

بوت تا زانو

از آنجا که پاهای خیلی از خانم ها درست از زیر زانوهایشان نازک تر از بقیه قسمت های آن است، می توانید یک جفت بوت فشن تا زانو انتخاب کنید. بوت های تا زانو همچنین با دامن و پیراهن نیز ترکیب جذابی خلق می کنند.

 

بوت برفی و بارانی

هنگام ریزش برف، بوت های برفی و در باران، بوت های بارانی تان را بپوشید. وقتی بیرون نیستید و در فضای داخلی مکان مورد نظرتان قرار دارید، می توانید بوت های فشن خود را به پا کنید.

 

کفش لوفر گوچی

انتخاب کفش های آکسفورد و لوفر

آکسفورد و لوفر مناسب محل کار

برای رفتن به محل کار خود، از یک جفت کفش آکسفورد یا لوفر استفاده کنید. لوفر تقریبا برای هر محیط کاری مناسب است. این کفش هم با شلوار و هم با پیراهن و دامن جذاب خواهد بود.

 

آکسفورد و لوفر پاشنه کوتاه

یک جفت لوفر پاشنه کوتاه یا بدون پشت را با یک دامن روی زانو یا دامن کمر جذب و کلوش ست کنید. می توانید همین گزینه را با شلوار نیز بپوشید.

 

کتونی های مختلف

انتخاب کتونی ورزشی

کتونی مناسب ورزش

کتونی ورزشی تان را متناسب با ورزشی که انجام می دهید انتخاب کنید. اگر دونده هستید، کفش های دو با کفی های مناسب بپوشید.

 

کتونی ورزشی با لباس ورزشی

کتونی های ورزشی تان را با لباس های ورزشی ست کنید. اگر لباس ورزش بدمینتون به تن دارید، کفش های مخصوص بدمینتون نیز به پا کنید.

 

کتونی ورزشی با لباس غیر ورزشی

با لباس های غیر ورزشی، کتونی های ورزشی خیلی حرفه ای نپوشید. برای استایل روزمره خود، از کتونی یا سایر کفش های ورزشی خاص استفاده نکنید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *