مناسب ترین انتخاب برای لباس مخصوص عروسی و مهمانی شب

مهمانی شب، مراسمی است که از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد و برای مناسبت های خاص (مانند مراسم عروسی، حنابندان، مراسم خیریه و غیره) اجرا می شود. در واقع چیزی که این گونه مراسم ها را از دیگر مراسم به مناسبت های خاص جدا می کند، میزان صمیمیت میزبان با اکثر مهمانان (که معمولا زیاد نیست)، دلیل اجرای مراسم، نوع لباس، آرایش صورت و مو، نوع زیورآلات مورد استفاده و بسیاری از موارد دیگر است. در کل در این مهمانی‌ها باید بهترین لباس‌هایی که داریم را بپوشیم و بسیار مودب رفتار کنیم، به گونه ای که این مهمانی ها غذا و فرهنگ مربوط خود را نیز دارا است. در این مقاله چند نکته‌ی مهم که حتما می‌بایست در این گونه مهمانی ها رعایت کرد را بیان و چندین مدل لباس طبق سلایق و سنین مختلف پیشنهاد می کنم و در پایان نیز لباس های ممنوعه برای پوشیدن در عروسی را بیان می کنیم

آماده شدن برای مهمانی شب

برای مهمانی شب ابتدا موقعیت خود و رابطه تان با میزبان را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال دوست صمیمی میزبان هستید یا از طریق فردی دیگر دعوت شده اید.

 در عروسی اصلا درست نیست که از رنگ سفید برای پیراهن، زیورآلات بسیار سنگین که جلب توجه می کنند و کت و شلوار و کفش فاخر استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که در مهمانی عروسی، عروس و داماد از همه مهم ترند و همه‌ی توجهات باید به سمت آنها باشد، نه یکی از مهمانان .

 مهمانی شب تنها جایی است که خانم‌ها می‌توانند از آرایش براق و لباس های زرق و برق دار با منجوق و سنگ دوزی استفاده کنند. آقایان هم در صورت تمایل، می‌توانند از لباس‌های ساتن و کار شده استفاده کنند. ,

. آقایان لطفا از کراوات های نگین دار استفاده نکنید

 آقایان می توانند از دکمه‌ی سرآستین، جلیقه ی طرح دار، دستمال جیبی، سنجاق سینه، ساعت مچی استفاده کنند ..

 بهتر است از لباس های طرح دار و چند رنگ استفاده نکنید.

 به شکل اندامتان توجه کنید. هر چیزی که به نظرتان زیبا می‌آید، لزوما نباید با شکل اندام تان هماهنگ باشد.

سن بسیار مهم است. از لباس‌ها و زیورآلات مناسب با سن استفاده کنید. دخترخانم های نوجوان از پیراهن های ماکسی سنگ دوزی شده یا آرایش و مدل موهای خانم های جوان استفاده نکنند. عکس همین موضوع نیز صادق است

 مراقب باشید که از زیورآلات بیش از حد استفاده نکنید. مثلا اگر خانم هستید و پیراهن تان سنگ دوزی دارد، دیگر از گردنبند بزرگ استفاده نکنید. اگر آقا هستید و پیراهن ساتن یا براق به تن کرده اید، دیگر از کمربند یا کفش ورنی صرف نظر کنید ..

 به رنگبندی توجه کنید. برای خانم‌ها، اگر پیراهن‌تان دارای منجوق یا سنگ دوزی است و یا جنس آن از لمه است، کفش‌های براق و با رنگ‌های شادتان را برای مناسبت دیگری کنار بگذارید. اگر هم آقا هستید و یک دست کت و شلوار قهوه‌ای خوشرنگ دارید، دیگر آن را با پیراهن مغز پسته‌ای ‌تان که بسیار دوستش دارید نپوشید .

 در مورد زیورآلات تکلیف خودتان را روشن کنید، طلایی یا نقره‌ای؟ نشود که گوشواره‌ی طلایی رنگ را با گردنبند نقره‌ای آویزان کنید.

 به سبک ها توجه کنید. خانم‌ها اگر دوست دارید که پیراهنی با مدل رومی بپوشید، کیف کوچک نگین دار دهه‌ی ۵۰ میلادی را با آن به دست نگیرید.

آقایان اگر دوست دارید که به سبک داش مشدی‌ها، پیراهن یقه بزرگ بپوشید، دیگر از سنجاق سینه روی کت استفاده نکنید .

آقایان هم به زیورآلات دقت کنید .

 به بودجه بندی توجه کنید. برای مهمانی عروسی یکی از فامیل‌های دورتان تمام پس اندازتان را خرج نکنید

 هم چنین به پراکندگی هزینه ها هم توجه کنید. نشود که کفش ۱ میلیون تومانی را با پیراهن ۲۰۰ هزار تومانی بپوشید.

 طرح پارچه بسیار مهم است. اگر کیف پوست ماری به دست گرفته اید، دیگر پیراهن چهارخانه به تن نکنید. ه‎‌راه را خط بکشید.

باید حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید که همه چیز به اعتماد به نفس و تصوری که از خودتان دارید بستگی دارد. خودتان، اندام، سن، روحیات و علاقه‌مندی‌های تان را باور داشته باشید. برای آنچه که هستید لباس بخرید، نه آن چیزی که آرزو می‌کنید باشید.

لباس های ممنوعه در عروسی

اگر چه هر شخصی سلیقه منحصر بفرد خود را دارد، اما برخی از لباس ها و اکسسوری ها هستند که باید از پوشیدن آن ها در مراسم عروسی خودداری کنیم..

به همان اندازه که باید بدانید برای یک مهمانی عروسی چه لباسی مناسب پوشیدن است، اینکه چه لباس ‌هایی را نباید بپوشید هم اهمیت دارد. جشن عروسی یکی از مراسم بسیار رسمی است که باید برای ظاهر خود سنگ تمام بگذارید ..

لباس سفید : پوشیدن لباس سفید برای عروس یک سنت است اما برای میهمانان چطور؟ از آنجا که در روز عروسی تمام تمرکز و توجه ها باید به روی عروس باشد، بهتر است که میهمان ها از پوشیدن لباس سفید خودداری کنند. تنها در شرایطی می توانید این رنگ لباس را به تن کنید که عروس از شما خواسته باشد. در غیر این صورت باید از هر گونه لباس سفید یا تورداری که شبیه به لباس عروس است، بپرهیزید.

جین : اگر چه لباس جین جذاب و همیشه روی مد است اما باید بدانید آن را برای چه مراسمی به تن می کنید. به عنوان مثال جشن عروسی مکان مناسبی برای پوشیدن چنین لباسی نیست. پوشیدن لباس جین، چه دامن، چه جامپ سویئت یا شلوار، به ظاهر شما حالتی اسپورت و غیر رسمی می دهد، بنابراین بهتر است که به دنبال لباس رسمی تری باشید که به مجلس عروسی بیاید

تاج : شاید شما عاشق اکسسوری مویی چون تاج سر باشید و تصور کنید که با آن جذاب تر از همیشه به نظر می رسید اما باید بدانید که این اکسسوری به هیچ وجه برای مراسمی چون عروسی مناسب نیست. تنها فردی که باید در این مراسم تاج بگذارد و متفاوت تر از دیگران در جمع بدرخشد، عروس است.

طرح های فانتزی : شاید لباس هایی با طرح های فانتزی یا عجیب غریب مانند طرح های حیوانات، میوه ها یا رنگ های نئون برای شما جذابیت داشته باشد اما مناسب مراسم رسمی چون عروسی نیست. بنابراین اگر به دنبال لباسی طرح دار و منحصر بفرد هستید بهتر است که از رنگ های ملایم تر و طرح های عادی تر استفاده کنید، در غیر این صورت چشم های متعجب دیگران به روی شما خواهد چرخید.

سر تا پا مشکی : مراسم عروسی، مراسم عزا نیست که شما سر تا پایتان را مشکی بپوشید. اگر چه پوشیدن لباس مشکی شیک و جذاب است اما بهتر است که اکسسوری هایتان را رنگی انتخاب کنید تا ظاهرتان از حالت کسل و خفه کننده درآید.

پوشیدن لباس مشکی شیک و جذاب است اما بهتر است که اکسسوری هایتان را رنگی انتخاب کنید

پیراهن خیلی کوتاه : درست است که پیراهن های کوتاه جذاب اند اما برای عروسی پیشنهاد نمی شوند. لباسی که شما برای چنین مراسم رسمی به تن می کنید باید رسمی باشد، از این رو به قد پیراهن تان توجه کنید. بهتر است که پیراهن هایی را انتخاب کنید که قد بلندتری دارند. در این شرایط نه تنها  ظاهر شما شیک تر و رسمی تر به نظر می آید، بلکه در طول مراسم نیز راحت تر خواهید بود و مجبور نمی شوید که با هر حرکتی مدام پیراهن تان را پایین بکشید.

لباس های خیلی باز :جشن عروسی یک روز خاص برای عروس و داماد است، از این رو باید تمام توجه ها به سمت آنها باشد. لباس های باز هم مانند دیگر لباس هایی که جلب توجه می کنند، برای این مراسم مناسب نیستند. علاوه بر آن، عروسی یک میهمانی بزرگ خانوادگی است که افراد در سنین مختلف در آن حضور دارند، از این رو بهتر است که لباسی رسمی و پوشیده تر به تن داشته باشیم.

افراط در زیورآلات : اگر چه زیورآلات زیبایی ظاهر شما را تکمیل می کنند اما افراط در آن نتیجه ای عکس می دهد. به همین دلیل بهتر است که آنها را ساده و به اندازه انتخاب کنید. اکسسوری های خیلی بزرگ و رنگی گزینه های مناسبی برای مراسمی چون عروسی نیستند

لباس پفی :حتی اگر لباس پفی شما در کمدتان در حال خاک خوردن است، بهتر است که آن را در جشن عروسی نپوشید. در واقع این لباس مخصوص زمان هایی ست که بخواهید در جمع بدرخشید. از آنجا که در مراسم عروسی تمام توجه ها باید به سمت عروس باشد، تنها او مجاز به پوشیدن چنین لباسی ست.

کیف بزرگ : خوبی کیف های بزرگ این است که می توانید چیزهای زیادی، از عینک آفتابی گرفته تا کیف پول و تلفن همراه، را در آن جای دهید اما این مدل کیف ها برای مراسم رسمی مناسب نیستند. بنابراین بهتر است که از آوردن لوازم غیر ضروری به مراسم عروسی خودداری کنید و به جای آن کیفی کوچک و جمع جور که با استایل رسمی شما جور در می آید، به همراه داشته باشید.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

انواع مدل کمربند های پهن در بهار 

هاتیک: ممکن است به یاد داشته باشید که در سال های خیلی دور، زمانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *