نکته های در مورد انتخاب کت و شلوار آقایان

کت و شلوار: یک لباس تقریبا رسمی است که برای انتخاب آن ساعتها در بازار و بوتیک ها جستجو می کنیم که گاهی بعد از ساعت ها جستجو و صرف هزینه بالا بازهم به نتیجه نمی رسیم.

بدون شک یک کت و شلوار براق برای محل کار هیچ مردی مناسب نیست. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که معمولا در محل کار، مهمانی ها یا سایر محافل ترجیح می دهید لباس رسمی به تن کنید، کت وشلوار بهترین گزینه است اما بهتر است قبل از خرید، چند توصیه را نیز در نظر بگیرید تا بهترین و مناسب ترین کت و شلوار را بخرید. اولین و شاید مهم ترین نکته در خرید این نوع لباس آن است که باید بدانید کدام مدل کت مورد نظر است. شاید خیلی ها به این موضوع توجه نکنند، اما به عنوان مثال باید بگوییم کت هایی که دکمه های کمتری دارند رسمی تر بوده و برای مهمانی ها و مجالس رسمی مناسب هستند.

 کت و شلوارهای رسمی معمولا رنگ های تیره دارند و پارچه های آن ها ساده ترست. بنابراین کت هایی با رنگ روشن و طرح دار یا براق برای جلسات یا مهمانی های رسمی مناسب نیستند. افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند باید به یاد داشته باشند کت های دو دکمه بهتر و برای قدبلند ها کت هایی که سه دکمه دارند مناسب تر است. افراد چاق بهتر است کت هایی را که دو چاک در قسمت پشت دارند انتخاب کنند تا قدری لاغر تر به نظر بیایند.

– کت شلوارهایی با کیفیت و قیمت های متنوع در بازار وجود دارد. اگر کت شلوار ارزان قیمت و با کیفیت پایینی خریداری کنید، همکاران و مشتریان شما متوجه می‌شوند. اگر کت گرانتر و بهتری تهیه کنید، هم می‌توانید تعداد دفعات بیشتری آن را بپوشید و هم در مقابل خریدارن و مشتریان خود ظاهر بهتری داشته باشید.

-مردان بلند قد بهتر است کتی را انتخاب کنند که خطوط افقی بیشتری دارد و از پارچه های راه‌دار عمودی خوداری کنند. کت های دوطرف دگمه‌دار برای مردان بلندقد و لاغر بسیار خوب است. مردان کوتاه قد هم بهتر مدل کت یک طرف دگمه‌دار با راه‌های باریک یا تکرنگ تیره انتخاب کند. مردان درشت هیکل هم بهتر است کتهایی با راه های باریک بپوشند و از پوشیدن کت های دو طرف دگمه‌دار خودداری کنند.

– انتخاب شلوار راحت‌تر از خرید کت است، چون شما شلواری را انتخاب می‌کنید که با کت شما ست بشود. بازهم دقت کنید که شلوار کاملا اندازه شما باشد و بزرگ نباشد. اطمینان حاصل کنید که کمر شلوار اندازه است و به خوبی روی بدن شما قرار می‌گیرد و آویزان نیست. اگر پاچه شلوار پاکتی داشته باشد، رسمی‌تر است و قد را کوتاهتر نشان می دهد. اما اگر می خواهید بلندتر دیده بشوید، شلواری انتخاب کنید که پایین پاچه آن پاکتی نباشد.

– کت باید به تدریج روی کمر تنگ شده باشد تا شانه های شما برجسته تر دیده شوند. خط سجاف ( سجاف برای لباس هایی به کار برده می شود که جلو باز هستند. همین طور برای دوختن انواع یقه های انگلیسی، امریکایی، آرشال و …. نیاز به یادگیری سجاف دارید. ) باید آنجایی قطع شود که وقتی دستتان را به سمت داخل می گیرید خط سجاف پایین تر از آن نباشد. _ آستین ها باید در بالای مچ دست تان قرار بگیرند و قسمتی از پیراهن نیم اینچ از سر آستین بیرون زده باشد. _ برای تناسب بهتر، از خیاط بخواهید دو سر بازوی تان را با هم فیت کند. _ از وصله های گشادتر از سه اینچ خودداری کنید. _ مطمئن باشید که برچسب برند از روی آستین برداشته شده باشد.

– هیچ دلیلی برای پوشیدن یک کت و شلوار مشکی در یک روز معمولی وجود ندارد مگر آنکه در یک مراسم تشییع جنازه یا مراسم رسمی شرکت کرده باشید. در عوض، به جای آن، از رنگ تیره و دوخت کلاسیک استفاده کنید. این نوع کت و شلوارها برای هرگونه لباس مناسب تر خواهد بود. اکثر رنگ پیراهن های لباس مردانه با خاکستری تیره یا سرمه ای جلوه زیبایی به کت و شلوار می بخشند. می توانید با انتخاب طرحی هوشمندانه برای پیراهن تان احساس راحتی کنید، فقط مطمئن شوید که این انتخاب، هرگونه طرح  در کت و شلوارتان را برهم نزند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *