مهم ترین نکات در انتخاب عینک آفتابی برای صورت های کشیده

در انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده ابتدا لازم است که ویژگی های این نوع چهره را بشناسید. افرادی که صورت کشیده دارند، طول صورت شان از عرض آن بیشتر بوده و نسبت آن ها ۱٫۵ به ۱ است. برخی افراد دارای صورت بیضی کشیده و برخی دیگر دارای چهره کشیده با فک بزرگ هستند. آن ها معمولا پیشانی بلند و چانه باریک و بیضی شکلی دارند. گاهی به این فرم صورت، مستطیلی هم گفته می شود؛ زیرا شبیه فرم مربع بوده اما باریک و کشیده تر است.

انتخاب عینک آفتابی مناسب می تواند صورت تان را هرطور که می خواهید نشان دهد. در انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده نیز می توان گزینه ای را انتخاب کرد که کشیدگی صورت را تا حد زیادی کاهش دهد. البته برخی از مدل های عینک آفتابی می توانند صورت را کشیده تر از آن چه هست نشان دهند که مطمئنا باید از آن ها دوری کنید. در این مطلب نکاتی درباره انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده آورده ایم که قبل از رفتن به خرید، باید آنها را بدانید.


نکات انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده


عینک آفتابی گرد برای صورت های کشیده

مدل

عینک گرد برای افرادی با صورت کشیده بسیار مناسب است؛ زیرا این عینک مقداری از طول و عرض صورت را می پوشاند. این مدل عینک آفتابی، طول صورت را کمتر نشان داده و با پوشاندن چشم ها به کوتاه تر نشان دادن صورت کمک می کند. مدل مربعی شکل هم برای صورت کشیده مناسب است؛ اما مدل های مستطیل باریک و خلبانی اثر چندانی بر کوتاه نشان دادن صورت ندارند.


عینک آفتابی بزرگ برای صورت های کشیده

سایز

اگر صورت کشیده ای دارید، عینک های سایز بزرگ برای شما بسیار مناسب خواهند بود. این عینک ها به طور موثری کشیدگی صورت را کم می کنند. در حالی که عینک های کوچک چنین اثری ندارند. پس به راحتی می توانید از این مدل های الهام گرفته از سلبریتی ها استفاده کنید.


دسته کائوچویی عینک آفتابیمدل دسته

انتخاب عینک های آفتابی با دسته های خاص، یک راه دیگر برای کوتاه تر نشان دادن صورت است. این مدل دسته عینک، خطوط افقی در صورت ایجاد کرده و آن را کوتاه تر نشان می دهد. می بایست بیشتر به دنبال عینک هایی با دسته های کائوچویی و ضخیم باشید، تا مدل هایی با دسته نازک و فلزی.


عینک با فریم بزرگ برای صورت های کشیدهفریم

برای صورت های کشیده، فریم های ضخیم مناسب تر از فریم های باریکی مثل خلبانی هستند. فریم هایی از جنس پلاستیک یا کائوچو، گزینه های بسیار خوبی برای این افراد خواهد بود.


عینک خاص با تزئینات مناسب صورت کشیدهتزئینات

هرچه جزئیات عینک آفتابی شما بیشتر باشد، توجه افراد را بیشتر به خود جلب می کند. این موضوع بدان معنا است که صورت شما کوتاه تر به نظر می رسد. مدلی را انتخاب کنید که سنگ های مصنوعی روی آن کار شده یا دسته های طرحدار دارد. اگر از مدل هایی با تزئینات خاص خوش تان نمی آید، به سراغ مدل هایی با تزئینات سه بعدی بروید؛ مثلا مدلی که روی فریم آن مروارید، پاپیون یا قلب چسبانده شده است. به یاد داشته باشید که راه های دیگری مثل مدل موی چتری هم برای کوتاه تر نشان دادن صورت کشیده وجود دارد.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *