بیوگرافی مایکل کورس
مایکل کورس ، بنیانگذار برند آمریکایی مایکل کورس ، در سال ۱۹۵۹ متولد شد.
در دوران کودکی مایکل به عنوان مدل در آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی مشغول بکار شد.
او کلاس های بازیگری اش را در سن ۱۴ سالگی رها کرد تا بدنبال رویای دیرینه اش که طراحی لباس بود، برود.
در سال ۱۹۷۷ مایکل در موسسه تکنولوژی مد در نیویورک ثبت نام کرد.
اما او نه ماه بعد بدنبال دریافت پیشنهادی از فروشگاه لوثارس این موسسه را ترک کرد.
طبق پیشنهاد این فروشگاه مایکل می توانست لباس های طراحی شده خود را با نام خود به فروش برساند.
در همین زمان دان مِلو با مشاهده آثار مایکل کورس، به او این فرصت را داد که طرح های خود را در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن بفروش برساند.
این اقدام نقطه عطفی در پیشرفت های بعدی این برند و شناخته شدن نام این طراح در بازارهای داخلی آمریکا شد؛ ظرف سه سال محصولات مایکل کورس در اغلب فروشگاه های محصولات لاکچری عرضه شد.
شکل گیری برند آمریکایی مایکل کورس
ظاهر شدن برند مایکل کورس بصورت رسمی در سال ۱۹۸۱ اتفاق افتاد.
در سال ۱۹۸۴ اولین لباس های این برند بر روی کت واک به نمایش گذاشته شد.
در سال های بعد مایکل کورس به کرات توسط منتقدان و ادیتورهای مجلات معتبر اِل و ووگ مورد تحسین قرار گرفت.
مجله ووگ مایکل کورس را یکی از خلاقترین طراحان دهه ۱۹۹۰ معرفی کرد.
در سال ۱۹۹۷ مایکل با راه اندازی خط تولید لباس های مردانه، گامی بزرگ را بسوی موفقیت هر چه بیشتر برداشت.
در همین سال مایکل به عنوان طراح برند سلین (Céline) مشغول بکار شد.
او توانست موقعیت پیشین این برند را با تولید اکسسوری های لاکچری باز گرداند.
مایکل تا سال ۲۰۰۳ در این سمت باقی ماند و سپس برای تمرکز بیشتر بر روی محصولات برند مایکل کورس از مجموعه سلین جدا شد.
حتما بخوانید: کیمونو لباس جذاب ژاپنی
تولید نخستین عطر های مایکل کورس
در سال ۲۰۰۰ اولین عطر زنانه مایکل کورس وارد بازار شد.
سال بعد اکسسوری های این برند به دیگر محصولات این برند افزوده شدند.
مایکل با تجربیاتی که در کمپانی سلین کسب کرده بود، توانست موفقیتی زودهنگام را در عرصه فروش اکسسوری برای برند خود به ارمغان آورد به نحوی که توانست جایزه طراح اکسسوری برتر را از انجمن طراحان لباس آمریکا دریافت کند.
در همین سال اولین عطر مردانه مایکل کورس به بازار معرفی شد.
در سال ۲۰۰۳ مایکل موفق شد عنوان طراح برتر لباس های مردانه را از طرف انجمن طراحان لباس آمریکا کسب کند.
در سال ۲۰۰۴ مایکل اقدام به راه اندازی دو خط تولید دیگر نمود که تولید محصولات این برند را برای ۳۵۰ فروشگاه در کشور آمریکا بر عهده داشتند.
محصولات این خطوط جدید شامل انواع کیف، کفش، جواهرات و دیگر اکسسوری ها بودند.
این عطر به قدری مورد استقبال قرار گرفت که در همان سال چهار ادیت خاص از آن وارد بازار شد.
در سال بعد این برند وارد بازارهای بین المللی شد.
امروزه محصولات مایکل کورس در ۶۰ فروشگاه مطرح در اقصی نقاط جهان عرضه می شوند.
رفته رفته نام مایکل کورس تبدیل به نامی شناخته شده در میان سلبریتی ها شد و در حال حاضر مایکل کورس برند محبوب بسیاری از چهره های شناخته شده جهان است.
حتما بخوانید: استایل عجیب گرانژ
دیگر افتخارات
در سال ۲۰۱۳، مایکل توسط مجلهی The Time 199، در لیست سالانهی این مجله در بین ۱۰۰ فرد با نفوذ در جهان قرار گرفت.
او همچنین در لیست ۱۰۰ نفر بانفوذ نیویورکی در روزنامهی New York Observer در بخش مد قرار گرفت.
کورس مورد تقدیر موسسهی مد تکنولوژی (FIT) قرار گرفته است .
جایزهی سال ۲۰۱۳ این انستیتو را برای هنرمندی مد دریافت کرده است.
همین اواخر، کورس در لیست ۵۰ نفر با قدرت سال ۲۰۱۴ مجلهی Out قرار گرفت.
.در سال ۲۰۱۲، به او جایزهی یک عمر فعالیتهای هنری یعنی قلب طلایی توسط موسسهی غیرانتفاعی God’s Love We Deliver اعطا شد.
که سازمانی است که غذاهای تازه در اختیار افرادی که مبتلا به ایدز هستند قرار میدهد.
کورس بیش از ۲۰ سال است که با این سازمان همکاری میکند.
در سال ۲۰۱۰، کورس جایزهی Oliver R. Grace را برای خدمات برجسته در رابطه با تحقیقات پیشرفته برای درمان سرطان دریافت کرد،
یک جایزهی افتخاری که از سوی موسسهی تحقیقاتی سرطان، یک موسسهی غیرانتفاعی آمریکایی که تلاش خود را صرف درمانهای پیشرفته برپایهی سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان کرده است، به او اعطا شد.
در سال ۲۰۱۰، کورس جوانترین فردی بود که تابحال جایزهی یک عمر فعالیتهای برجستهی Geoffrey Beene را از سوی انجمن طراحان مد آمریکا (CFDA) دریافت کرد و جایزهی FIFI بنیاد Fragrance را برای یک عمر فعالیت برجسته دریافت کرد.
در سال ۲۰۰۷، کورس به عنوان طراح سال در نمایشگاه مد برگزار شده در دانشگاه Marymount انتخاب شد.
حتما بخوانید: لباس فرم مدرسه پسرانه
مسائل حقوقی
در ژانویهی سال ۲۰۰۹، Tony Duquette که یک طراح هنرمند است از کورس به خاطر استفادهی نادرست از نام تجاری Duquette و تصویر او در تبلیغ کلکسیون لباس تابستانی سال ۲۰۰۹ کورس استفاده کرده، شکایت کرد.
در ژوئن سال ۲۰۱۳، برند کورس دومین برند شیک بعد از Tiffany & Co شد که از باشگاه Costco به خاطر ادعای اشتباه در تبلیغات که آنها محصول او را فروختند، شکایت کرد.
حتما بخوانید: لباس فرم مدرسه دخترانه
محصولات برند آمریکایی مایکل کورس به روایت تصویر
حتما بخوانید: برند ایتالیایی باکلاتی