ویکتوریا بکهام ، خواننده و ترانه سرای پیشین که در حال حاضر به عنوان طراح لباس فعالیت می کند، یکی از برجسته ترین سلبریتی های جهان است. این طراح لباس ۴۲ ساله در ابتدا شهرتش را برای عضویت در گروه موسیقی مشهور اسپایز گرلز بدست آورد.
این اتفاق باعث آشنایی و ازدواج او با فوتبالیست مشهور جهان، دیوید بکهام شد.
این ازدواج شهرتی بیش از پیش برای ویکتوریا به ارمغان آورد. این زوج بارها توسط مجلات مختلف به عنوان شیک پوش ترین زوج سال انتخاب شده اند.
ویکتوریا از سال ۲۰۰۴ به عنوان طراح لباس وارد عرصه مد شد و برای برندهای مختلف لباس طراحی کرد. در سال ۲۰۰۸ او بطور رسمی برند ویکتوریا بکام را براه انداخت.
این برند به سرعت به عرصه انواع محصولات لاکچری شهرت یافت و ویکتوریا به واسطه رابطه دوستانه اش با چهره های مشهور جهان توانست بزودی مشتریان بسیاری در میان این چهره ها برای برند خود دست و پا کند.
ویکتوریا در لباس پوشیدن خود بسیار دقیق و ظریف عمل می کند. او بسیار علاقمند به پوشیدن پیراهن و شلوار است. شلوار گشاد یکی از مدهایی بود که بواسطه نوع پوشش ویکتوریا بکام باب شد. در کنار اینها سبک آرایش و مدل موی این چهره شناخته شده نیز بارها در ترندهای محبوب هر سال دیده شده است.
در ادامه نگاهی به برترین های این طراح لباس شیک پوش می اندازیم.
حتما بخوانید: بیوگرافی جی جی حدید
ویکتوریا بکهام، به عنوان یکی از خوانندگان سابق گروه موسیقی «Spice Girls»، در شهرت این گروه تاثیر زیادی داشت. اما چند سالی ست که او از خوانندگی دست کشیده و وارد صنعت مد و پوشاک شده است.او توانست در دهه گذشته خودش را به عنوان یک آیکون استایل و خوش پوشی به دنیا معرفی کند. همکاری اش با برندهای لوکس و تاسیس خط تولید لباس به نام خودش، جایگاه او را در صنعت مد به عنوان یک طراح موفق محکم کرد.
ویکتوریا ستاره ای ست که به زنان اهمیت زیادی می دهد. او نه تنها در دنیای موسیقی، بلکه در دنیای مد و فشن نیز برای ساخت زنانی قدرتمند تلاش می کند. در واقع «زنان قدرتمند» شعاری ست که او همیشه بدان پایبند می باشد.
ویکتوریا در مصاحبه ای که در روز زن داشت، گفت: «ما زنان باید از یکدیگر حمایت کنیم. از زنان، دختران و حتی کودکان… اگر واقعا اینگونه نباشیم، به خودمان بد کرده ایم.» او حتی در مصاحبه اش گفت که سعی می کند شرکت اش را توسط زنان اداره کند به طوری که ۷۵% از کارمندانش را زنان تشکیل می دهند. به گفته او: «سه چهارم نیروهای من زن هستند. زنان قدرتمندی که کارشان را به خوبی بلدند. زمانی که من به سر کار می روم و آنها را می بینم که با انگیزه ای بالا کارشان را انجام می دهم، به خودم و آنها می بالم.»
این طراح مد در ادامه می گوید: «حتی مدیران ارشد شرکت من هم از میان زنان انتخاب شده اند، البته نه به این خاطر که آنها زن هستند، بلکه به این دلیل که در کارشان مهارت بالایی دارند.»
اگر چه ویکتوریا بکهام به عنوان طراح مد، مشغله های زیادی دارد و سعی می کند که تمرکزش را بر زنان جامعه بگذارد اما هیچگاه از مرد زندگی اش و اهمیت نقش او غافل نمی شود. او اعتراف می کند: «همسرم مدیر زندگی من است. او همه جوره از من حمایت می کند. من واقعا بدون او نمی توانستم در کارم پیشرفت کنم. نه تنها همسر، بلکه فرزندانم هم حامی من هستند. به همین دلیل احساس می کنم که خوشخبت ترین آدم روی زمینم.»
۱۰ سال از تاسیس شرکت تولید لباس ویکتوریا بکهام می گذرد و او از این که خانواده اش این فضا را برای او فراهم کرده اند تا بتواند در کارش پیشرفت کند، خوشحال است.
ویکتوریا بکهام یک کلکسیون Unisex برای برند ریباک (ریبوک) طراحی کرد و ارائه داد. عکسهای این مجموعه با حضور شکیل اونیل، بسکتبالیست افسانهای منتشر شده که الهامبخش بکهام برای مجموعه جدیدش بوده است. محصولات این مجموعه از تاریخ ۲۶ ژولای ۲۰۱۸ به طور رسمی در وبسایت ویکتوریا بکهام عرضه شد. این دومین کلکسیون ویکتوریا بکهام برای برندهای ورزشی است.
انگیزهی طراحی این مجموعه برای ریباک بازدید ویکتوریا بکهام از آرشیو تولید کنندههای لباسهای ورزشی آمریکایی در بوستون بود. در واقع دورهای که ویکتوریا بکهام به آن علاقه خاصی دارد. او میگوید من ریباک را با دههی ۹۰ میلادی و بسکتبال ارتباط میدهم و طبعا به شکیل اونیل فکر میکنم. من با این کپسول کالکشن، تاریخ مشترک ریباک و شکیل اونیل در گذشته و المانهایی که از آرشیو پیدا کردم دقیقا آن دوره زنده میکنم و جشن میگیرم.
نتیجه آن یک مجموعهی کلاسیک لباسهای خیابانی یا استریت وییر unisex (مشترک برای مرد و زن) میباشد. تیشرت، سوییشرتهای کلاهدار و جورابهایی در رنگهای سیاه و سفید که با هایلایت کوچکی از رنگ قرمز برجستهتر میشوند. انتخاب طرح چاپی از یک بسکتبالیست که با یک پرش بلند توپ را وارد تور میکند و هودی ( سویشرت کلاهدار) که روی آن نوشتهی بزرگ ریباک چاپ شده است. گویی تجلیلی است از تاریخچهی ریباک و نشان تحول کاملا مدرن استایل طراحی ویکتوریا بکهام!
تبلیغات این کلکسیون را، خود ویکتوریا بکهام از طریق یک کمپین در اینستاگرام انجام میدهد و در میان همهی عکسها، خود او عکسی در اینستاگرامش منتشر میکند و مینویسد: من دوست دارم نخستین همکاری خودم را دراین زمینه از نگاه بروکلین بکهام (پسر ویکتوریا بکهام) ببینم.
کپسول کالکشن
اصطلاحی است که توسط Susie Faux مالک بوتیک لندن Wardorbe در سال ۱۹۷۰ وارد دنیای مد شد. طبق نظر او کپسول کالکشن شامل مجموعه ای از تعداد محدود آیتم های لباس میباشد که هیچ وقت دمده نمیشوند. مثل دامن، شلوار، کت و میتوانیم بعدا آنها را با آیتمهای فصلی ترکیب کنیم و به استایلهای جدیدبرسیم! این اصطلاح در واقع به مجموعهای از لباسهایی که فقط از اقلام قابل تعویض تشکیل شده اشاره میکند، اینکه با ترکیب تعداد محدودی لباس به چند استایل متفاوت و جدید خواهیم رسید. هدف آن داشتن استایلهایی با تنوع زیاد برای مناسبتهای متفاوت و بدون اغراق در خرید بیش از حد لباس است.
حتما بخوانید: کیت میدلتون، ملکه مدجهان