اصول شیک پوشی برای خانم های جوان

لذت بردن از مُد یا خریدن لباس‌هایی که برای‌تان جذاب است هیچ ایرادی ندارد، اما از لباس‌هایی که مناسب اندام‌تان نیستند یا رنگ‌هایی که به شما نمی‌آیند صرف‌نظر کنید.

  •  بنده‌ی مُد نباشید، چون در این‌ صورت، مسخره، وسواسی یا سطحی به‌نظر خواهید رسید. لباس شما باید  شخصیت‌تان را بالا ببرد، نه اینکه شخصیت جدیدی برای‌تان خلق کند یا تغییرش دهد. این توصیه در جنبه‌های زیادی از زندگی کاربرد دارد؛ جنبه‌هایی که «همرنگ جماعت شدن» ممکن است شما را تحت فشار قرار بدهد. برای شیک بودن کافیست کمی هوشمندانه لباس بپوشید.

ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید.

  •  تمیزی و بهداشت بسیار مهم است. هر روز دوش بگیرید و همیشه در جاهایی که برای اولین بار حضور  می‌یابید با احساس و ظاهری تازه و شاداب حاضر شوید.

با نشانه‌های به جا مانده از مهمانی شب قبل، جایی نروید. مثلا آثار آرایش به جا مانده از مهمانی شب را از صورت‌تان پاک کنید و دوش بگیرید. هر جایی که قرار است بروید حتما باید نشان‌دهنده‌ی این باشد که آماده‌ی شروع یک روز جدید هستید.

  • حتی اگر شب سختی را پشت سر گذاشته‌اید، نگویید: «خسته و خواب آلودم»، این اصلا باکلاس نیست.

خوب است که بخواهید زیبایی‌هایتان را به رخ بکشید، اما جلوه‌گری بیش از حد ممکن است تأثیر منفی داشته باشد، مخصوصا اگر در هدف جایی که در آن حضور پیدا کرده‌اید نگنجد. پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.

شیک‌پوشی فرآیندی است که افراد بر حسب تجربه می‌آ‌موزند. برای این منظور شما بیش از هر چیز باید مشاهده کنید و یاد بگیرید؛ روزانه صدها نمونه از تیپ‌های مختلف برای یادگیری وجود دارند که از کنار شما عبور می‌کنند، ولی قبل از اینکه از انتخاب دیگران الگو بگیرید، باید از نگاه به خودتان شروع کنید.

  • دقت کنید که لباس‌هایتان را اصولی و نه بر پایه‌ی حدس و گمان انتخاب کنید. به خودتان فشار نیاورید و پول زیادی صرف خرید لباس برای مراسمی که از برگزار شدن آن مطمئن نیستید، نکنید. برای مهمانی شامی که هفته‌ی آینده پیش رو دارید به دنبال لباس باشید، یا برای کفشی که هر روز در محل کار باید بپوشید، هزینه کنید.
  • بهترین راه برای داشتن یک انتخاب مناسب این است که فردی خوش‌لباس و قابل اعتماد (که نظر واقعی‌اش را به شما می‌گوید) برای خرید همراه خود ببرید. اگر نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که در این زمینه شما را راهنمایی کند، می‌توانید نظر فروشنده‌های لباس را جویا شوید. البته یادتان باشد زیاد وقت‌شان را نگیرید و فراموش نکنید که آنها وظایف دیگری هم دارند. همچنین می‌توانید از سایت‌های اینترنتی فعال در این حوزه نیز کمک بگیرید.

وقتی مبانی انتخاب لباس را آموختید، می‌توانید به سراغ جزئیات کمد لباس‌هایتان بروید. برای این منظور سایت‌ها و نشریات تخصصی برای خانم‌ها و آقایان وجود دارند که با دنبال کردن آنها می‌توانید لباس پوشیدن‌تان را به‌روز نگاه دارید.

  • گرچه به‌روز بودن بخشی از فرآیند خوش‌تیپی و شیک‌پوشی است، اما باید به مدل و نوع لباسی که می‌پوشید دقت کنید و مد مناسب با شخصیت‌تان را بشناسید.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *