انواع شلوار جین را می شناسید؟

بدون شک همه ما یک شلوار جین داریم یا حداقل تا الان یک شلوار جین داشتیم.

شلوار جین همیشه جایگاه خاصی در مد برای خودش دارد و همیشه در کمد شیک پوشان و جوانان جایگاه خاصی بخودش اختصاص می دهد.

شلوار جین از آن دسته از شلوارهایی محسوب می شود که همه از آن استفاده کرده اند. ولی همین شلوار همه پوش مدل های مختلفی دارد که شاید تا به حال به تنوعش دقت نکرده نباشید.

با خواندن این متن متوجه می شوید که تا این لحظه کدام یک از مدلاهای جین را استفاده می کردید.

شلوار جین راسته

این شلوار جین را همه می‌شناسند لازم نیست خیلی درباره اش توضیح بدهیم. اغلب آقایان سراغ این نوع از شلوار جین می‌روند. عرض این شلوار از زانو تا لبه پایین تقریبا یکسان است.

 شلوار جین چسبان

این شلوار جین از اسمش معلوم است؛ یعنی  از بالا تا پایین، به پا می‌چسبد. مشتری آن اغلب، خانم‌های جوان هستند. جین‌های خیلی چسبان هستند که به (super skinny)  کعروف هستند و از جنس جین نازک و کشی دوخته می‌شوند تا مثل ساپورت به پا بچسبند.

شلوار جین دم‌پا گشاد

به این  شلوار جین پاچه گشاد هم گفته می‌شود. این شلوارها از زیر زانو گشاد می‌شوند و شکل A  را به خود می‌گیرند.

شلوار جین چکمه‌ای

اسم این شلوار جین را از خودمان درآورده ایم چون در انگلیسی این نوع از جین اسم متفاوتی دارد، اما در فارسی نه. شلوارهای چکمه‌ای، چیزی بین جین راسته و جین پاچه‌گشاد هستند. یعنی از زیر زانو اندکی گشاد می‌شوند، اما نه آن قدر که شکل A بگیرند. جین‌های چکمه‌ای زنانه معمولا در بالای زانو خیلی تنگ هستند و از زیر زانو کمی باز می‌شوند. جین‌های چکمه‌ای مردانه در بالای زانو هم چندان چسبان نیستند و بیشتر به راسته شبیهند.

شلوار جین پسرانه

این نوع جین هم کمتر در ایران دیده شده. جین‌هایی که برعکس چکمه‌ای‌ها، در بالای زانو گشاد و آزاد هستند، و زیر زانو چسبان می‌شوند. معمولا این جین‌ها کوتاهند یا پاچه‌هایشان تا روی ساق تا خورده. همچنین اغلب پاره و سنگ‌شور شده استفاده می‌شوند.

شلوار جین بگی

این مدل شلوار  جین خیلی گشاد و شل و ولی که اغلب هم کمرش خیلی پایین‌تر از جایی که باید، قرار می‌گیرد! این جین به خاطر پوشیده شدن توسط رپرهای معروف به شهرت رسید و هنوز هم مختص به گروه‌های خاصی ست. زنان کمتر از این مدل شلوار جین استفاده می کنند.

شلوار جین گشاد

اغلب ما به این مدل شلوار جین  پاچه‌گشاد می گوییم، اما درواقع این نوع از جین مثل دامن‌شلواری از بالا گشاد شده؛ نه این که مثل دم‌پا گشادها از زیر زانو گشاد شده باشد.

شلوار جین برمودا

این شلوار جین کمی کوتاه است، اما نه آن قدر کوتاه که شلوارک شود. این شلوارها معمولا تا ساق پا کوتاه هستند.

 شلوار جین مخروطی

شلوارهای مخروطی چیزی بین شلوارهای راسته و اسلیم لگ هستند. این شلوارها آزاد هستند فقط روی ران ها و مچ پا تنگ می شوند. شلوارهای مخروطی که جذاب تر از جین های اسکینی و شیک تر از جین های راسته هستند به دلیل دارا بودن خصوصیاتی چون راحت بودن و مچ و ساق ساده ای که دارند علاقه فوتبالیسست ها را به خود جلب کرده اند.

درباره ی م سالاری

مطلب پیشنهادی

انواع مدل کمربند های پهن در بهار 

هاتیک: ممکن است به یاد داشته باشید که در سال های خیلی دور، زمانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *