با این ترفند های آرایشی در وقتتون صرفه جویی کنید

رسیدگی به پوست و مو و زیبایی آن‌ها هر روز وقت زیادی را از ما می‌گیرد در حالی که می‌توان با چند ترفند آرایش و زیبایی در این وقت صرفه جویی کرده و آن را برای کار‌های مفیدتری صرف کرد.

رسیدگی به پوست و مو و زیبایی آن‌ها هر روز وقت زیادی را از ما می‌گیرد در حالی که می‌توان با چند ترفند آرایش و زیبایی در این وقت صرفه جویی کرده و آن را برای کارهای مفیدتری صرف کرد. علاوه بر این، مراقبت از پوست، رسیدگی به موها و آرایش کردن چه در منزل انجام شود و چه در سالن‌های زیبایی، هزینه زیادی را از شما می‌گیرد.

اما این هزینه‌ها را هم می‌توان با چند ترفند آرایش و زیبایی موثر کاهش داد و پوست و مو و چهره زیباتری داشت. ما در این مطلب چند ترفند آرایش و زیبایی را که به زیبایی و بی‌نقص شدن آرایش شما کمک می‌کنند و علاوه بر آن باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می‌شوند به شما معرفی خواهیم کرد.

مژه‌های کم تعداد و راه زیباتر کردن آن‌ها

اگر مژه‌های کوتاه، کم تعداد و بیرنگی دارید که زیبایی چشمان شما را تحت الشعاع قرار داده است می‌توانید از انواع محصولات آرایشی مثل ریمل و خط چشم و … استفاده کنید. اما این کار وقت زیادی را از شما می‌گیرد و هر کسی نمی‌تواند هر روز صبح زود بیدار شود و به آرایش کامل چشمانش مشغول شود. علاوه بر این اگر بخواهید از ریمل‌ها و محصولات باکیفیت استفاده کنید هزینه زیادی متحمل خواهید شد.
اما با استفاده از اکستنشن مژه می‌توان این مشکل را حل کرد. اکستنشن مژه یک ترفند آرایش و زیبایی به صرفه و بادوام برای مژه‌های کوتاه، کم تعداد و کمرنگ است. شما می‌توانید این کار را در سالن‌های زیبایی انجام دهید و چهره‌ای جذاب بدون نیاز به آرایش داشته باشید. اگر می‌خواهید ظاهر چشمان شما با اکستنشن مژه غیرعادی نشود از آرایشگر بخواهید تا به جای یک ست کامل فقط چند مژه مصنوعی به گوشه خارجی چشم‌ها اضافه کند. دوام این روش بسته به کیفیت کار ۶ تا ۸ هفته است و در این مدت شما را از ریمل زدن و فرمژه گذاشتن بی‌نیاز خواهد کرد.

موهای زائد بدن و روش از بین بردن آن‌ها

موهای زائد بدن اگرچه طبیعی هستند اما از مشکلات زیبایی به شمار می‌روند و همه دوست دارند با حذف این موها پوستی صاف و زیبا داشته باشند. راه‌های مختلف برای حذف این موها وجود دارد مثل استفاده از کرم‌های موبر، تیغ زدن و اپیلاسیون. اما همه این روش‌ها موقتی هستند و شما پس از مدتی (بسته به روشی که انتخاب کرده‌اید) مجبور هستید مجددا این مراحل وقت گیر و البته دردناک را تحمل کنید. اما اگر می‌خواهید برای همیشه از شر این موها خلاص شوید بهتر است روش لیزر موهای زائد را امتحان کنید.
این روش اگرچه هزینه زیادی دارد و به چندین جلسه درمانی مرتب و متوالی نیاز دارد اما می‌تواند شما را برای همیشه از شر اصلاح کردن و اپیلاسیون کردن خلاص کند. لیزر حتما باید در کلینیک‌های مربوطه و توسط پزشک متخصص پوست انجام شود، در این روش یک اشعه متمرکز نور که برای پوست بی‌خطر است به قسمت‌های پرمو تابیده می‌شود، این اشعه ریشه موها را می‌سوزاند و از بین می‌برد. با یک جلسه درمانی نمی‌توان نتیجه خاصی از لیزر گرفت و شما باید در این کار ثابت قدم باشید و بسته به نوع لیزر و میزان موها چهار تا ده جلسه با فاصله یک تا سه ماه این کار را تکرار کنید. پس از آن می‌توانید یک بار در سال آن را تمدید کنید و برای همیشه موهای زائد بدن خود را از بین ببرید.

ترفند آرایش و زیبایی برای موهای کوتاه یا بی‌حالت

اگر اخیرا موهای خود را کوتاه کرده‌اید و این مدل جدید آن راضی نیستید یا این که احساس می‌کنید موهایی بی‌حالت و نازک دارید احتمالا هر روز وقت زیادی صرف می‌کنید تا به موهای خود حالت دهید و آن‌ها را زیباتر نشان دهید. اما شما می‌توانید با یک ترفند آرایش و زیبایی این مشکل را به مدت طولانی حل کنید.

اکستنشن مو یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار در آرایش موها است که اگر درست و حرفه‌ای انجام شود کاملا طبیعی به نظر خواهد رسید و هیچ اثر منفی روی رشد و سلامت موهای شما نخواهد داشت در حالی که استفاده زیاد از محصولات حالت دهنده و حرارتی آسیب‌هایی چشمگیر روی موهای شما خواهد گذاشت. اکستنشن کردن حجم و بلندی موها را افزایش می‌دهد و به سادگی قابل انجام است. اگر از اکستنشن‌های گیره‌ای استفاده کنید می‌توانید آن‌ها را در منزل هم نصب کنید که البته ماندگاری آن محدود است ولی اگر قصد استفاده از اکستنشن‌های چسبی و … را دارید این کار باید در سالن زیبایی انجام شود و البته دوام آن نیز بیشتر خواهد بود.

صرفه جویی در زمان آرایش با کمک لوسیون بدن

لوسیون زدن پس از حمام یکی از مراحل خسته کننده و زمان‌بری است که اکثر افراد آن را ندیده می‌گیرند. اما پوست بدن پس از استحمام خشک و شکننده می‌شود و نیاز به نوعی مرطوب کننده دارد که این رطوبت را به آن بازگرداند. پس استفاده از لوسیون پس از حمام یک ضرورت است که باید جدی گرفته شود. برای این که لوسیون زدن شما ساده‌تر شود و زمان کمتری بگیرد لوسیون خود را در حمام نگهداری کنید، سعی کنید از لوسیون‌هایی استفاده کنید که به سرعت جذب می‌شوند و حالت چرب و چسبنده روی بدن پیدا نمی‌کنند. پس از استحمام کامل و خشک کردن بدن، لوسیون را روی تمام قسمت‌های بدن استفاده کنید و کمی صبر کنید تا جذب شود. سپس حوله را بپوشید و از حمام خارج شود. تا زمان جذب کامل لوسیون می‌توانید صبر کنید و پس از آن لباس‌های خود را بپوشید.

کاهش زمان آرایش با استفاده از شانه دندانه درشت

شانه کردن موها و باز کردن گره آن‌ها پس از حمام یکی از مراحل خسته کننده و حتی دردناکی است که می‌تواند بسته به حجم و بلندی موها زمان‌بر هم باشد مخصوصا اگر موهای شما فر هم باشد. برای کاهش زمان آرایش و رسیدگی به موها یک شانه دندانه درشت داخل قفسه حمام خود قرار دهید و پس از شامپو زدن موها و در مرحله‌ای که نرم کننده روی موهای شما است با این شانه دندانه درشت گره موها را باز کنید سپس آن‌ها را آبکشی کنید. پس از استحمام خواهید دید که موهای شما به سادگی شانه می‌شوند و هیچ گرهی روی آن‌ها وجود ندارد. کارشناسان آرایشی این کار تاثیر زیادی در از بین رفتن وز موها هم دارد و اگر موهای شما وز می‌شود  و گره می‌خورد با این ترفند ساده می‌توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

موچین کند شده خود را به این روش مجددا تیز کنید
موچین از ابزارهای ضروری آرایش خانم‌ها است که استفاده زیادی دارد و از آن برای برداشتن ابروها، موهای زائد و دیگر کارهای ظریف مثل کار ناخن استفاده می‌شود. اما این وسیله پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهد و نوک آن کند می‌شود و همان طور که می‌دانید برداشتن ابروها با یک موچین کهنه و کند کار پردردسری است. در حالی که یک موچین نو و تیز موها را با دقت و ظرافت بیشتری برمی‌دارد و هیچ آسیبی به موهای دیگر نمی‌رساند. اما یک موچین باکیفیت قیمت قابل توجهی دارد و نمی‌توان هر چند ماه یک بار آن را تعویض کرد. در عوض می‌توان با روش‌هایی موچین را مجددا تیز کرد تا کارایی آن افزایش یابد. شما برای این کار به یک سوهان ناخن نیاز دارید. سوهان را وسط موچین قرار دهید و موچین را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید تا لبه‌های داخلی آن با سوهان تماس پیدا کند و تیز شود. اگر تنها چند بار این کار را انجام دهید نتیجه لازم را خواهید گرفت و موچین شما قابل استفاده خواهد بود و به این ترتیب می‌توانید در زمان کمتر و با دقت بیشتری ابروهای خود را بردارید و شاهد کاهش زمان آرایش خود باشید. هرچند این ترفند کاملا موثر است اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس سعی کنید پس از هر بار استفاده موچین خود را با الکل تمیز کنید تا مانع از تجمع آلودگی و کند شدن موچین و بدتر از همه انتقال این آلودگی‌ها به پوست خود شوید.

چند ترفند آرایش و زیبایی از زبان کارشناسان

یک راه موثر برای صرفه جویی در وقت، کاهش دادن مراحل مراقبت پوست است. این گفته شاید از نظر تئوری خوب و قانع کننده به نظر برسد اما در عمل ساده نیست. اما متخصصان چند ترفند آرایش و زیبایی در آستین دارند که شما را در این امر یاری خواهد کرد:

همیشه پاک کننده آرایش خود را در کنار تخت خود قرار دهید، با این کار هرچقدر هم که خسته باشید بهانه‌ای برای این که از زیر این کار در بروید نخواهید داشت.

در گذشته با استفاده کردن از پاک کننده‌های قوی و صابونی اسیدیته پوست مختل می‌شد و استفاده از تونر برای متعادل کردن این اسیدیته ضروری بود. اما امروزه شوینده‌ها طوری طراحی شده‌اند که pH پوست را افزایش نمی‌دهند در نتیجه استفاده از تونر هم ضرورتی ندارد.

بخور دادن همراه با ماساژ پوست می‌تواند لایه بیرونی آن را ضعیف کرده و باعث بیرون آمدن رگ‌های خونی شود. در نتیجه اگر به بخور دادن عادت کرده‌اید بهتر است به جای آن از ماساژ ساده با روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

لازم نیست هر چند هفته یک بار برای پوشاندن ریشه‌های مو، به آرایشگاه مراجعه کنید، کمی ریشه سیاه یا سفید مدرن و زیبا است و شما می‌توانید دو تا سه ماه هم بین جلسات رنگ مو فاصله بگذارید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

بزرگترین ترند رنگ مو برای سال ۲۰۲۰

هاتیک: یکی دیگر از دغدغه خانم ها در روز های نزدیک به عید نوروز، انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *