خانوم هایی که قدشون کوتاه است این طوری لباس بپوشید

این روزها دخترخانم‌ها و آقاپسرها به‌دنبال داشتن قدی بلند‌تر هستند و برای رسیدن به این آرزو گاهی حتی به جراحی‌های دشواری مثل جراحی افزایش طول قد، روی می‌آورند؛ ولی بلند قد به نظر رسیدن، این‌قدر‌ها هم دشوار نیست و نیاز به این همه دردسر ندارد. با راهکارهایی ساده ولی زیرکانه می‌توانید قدبلند‌تر به‌نظر برسید.

فاکتور «قد» تا حد زیادی ژنتیکی است و شاید با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی تا دوره‌ی بلوغ بتوان تا حدودی بر روند آن تأثیر گذاشت. این در حالی است که عمل جراحی افزایش قد هم دردسرهای خاص خودش را دارد. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد بهترین گزینه، آگاهی از نکات و ترفندهای درست لباس پوشیدن است. همراه ما باشید، در این مقاله به شما می‌گوییم برای اینکه قدبلند به‌نظر برسید، باید چه بپوشید و چه نپوشید.

البته برای یک‌رنگ پوشیدن که اتفاقا در میان سلبریتی‌های هالیوودی هم محبوب است، بهتر است رنگ‌های خنثی مثل کرم یا خاکستری را انتخاب کنید. اگر بلوز و شلوارتان هم‌رنگ نباشند، بدن شما به دو نیم تقسیم می‌شود و کوتاه‌تر به‌نظر می‌رسید. از سوی دیگر اگر پاهایتان چاق است و می‌خواهید آنها را لاغرتر نشان بدهید، شلوارتان را تیره و بالا‌تنه را یک درجه روشن‌تر انتخاب کنید. اما اگر بالاتنه‌تان چاق است، بهتر است روپوش بالا‌تنه‌تان تیره‌تر باشد.

از کیف های بزرگ استفاده نکنید

اندازه ی کیف های بزرگ طوری است که گویا خانم های کوتاه قد در آن ها غرق می شوند و اینطور به نظر می رسد که پشت آن ها پنهان شده اند. کیفی متوسط انتخاب کنید که با اندام کوچک شما همخوانی داشته باشد، چون وقتی استایل ما با اندامتان هماهنگ باشد ظاهر خوبی خواهید.

لباس هایی بپوشید که اندازه ی شماست

همیشه لباس هایی بپوشید که برای شما اندازه هستند. لباس های فیت و نیمه فیت بهتر از لباس های گشاد هستند. لباس های گشاد شما را به جای بلند تر و لاغر تر کردن، کوتاه تر و چاق تر نشان می دهند. همیشه لباس هایی انتخاب کنید که اندازه ی سایز و فرم بدن شما باشند.

لباس های راه راه عمودی بپوشید

با پوشیدن لباس های راه راه عمودی سه چهار سانتی به قد شما اضافه می شود. کسی که این نوع لباس را می پوشد بلندتر و لاغرتر به نظر می رسد چون این راه راه ها توجه چشم ها را به بالا و پایین جلب می کنند درحالیکه راه راه های افقی باعث می شوند چشم ها به راست و چپ خیره شوند. به یاد داشته باشید راه راه هایی که پهن باشند تناسب زیادی با اندام ریز و کوچک شما ندارند.

دامن و پیراهن کوتاه نپوشید

با اینکه پیراهن و دامن کوتاه جذاب است اما برای قد بلند به نظر رسیدن، این جور لباس ها را نباید بپوشید. این لباس ها تاثیری که روی خانم های قدبلند دارند روی خانم های قد کوتاه ندارند. اگر یک خانم قد کوتاه دامن کوتاه بپوشد سجاف دامن روی ران افتاده و او را کوتاه تر از چیزی که هست نشان می دهد.

موهای خود را از بالا ببندید

می توانید در صورت داشتن موهای پرپشت آن ها را بالای سرتان به صورت جمع ببندید تا خطای دیدی عمودی ایجاد کنید.

ایده هایی برای انتخاب کت

از آنجا که به دنبال این هستید که لباس نازکتر باشد به جای کت چهاردگمه کت دو دگمه انتخاب کنید.

کت یقه هفت بهتر از بقیه یقه هاست.

انتهای کت باید بالای باسن بیفتد.

کت های آستین بلند یا حداقل آستین سه ربع را ترجیح دهید.

از انتخاب کت هایی که جیبی به رنگ دیگری دارند اجتناب کنید

لباس مناسب بالاتنه کوتاه

خانم های ریز اندام می توانند از پیراهن هایی با کمر امپراتوری که لباس موردعلاقه بسیاری از استریت استایل ها نیز می باشد، استفاده کنند. این لباس ها خط کمر شما را بالا می کشند و اندام شما را کشیده تر و قد شما را بلندتر جلوه می دهند. اگر بالاتنه ی کوتاهی دارید می توانید از لباس هایی که کمر آن ها پایین تر تعبیه شده استفاده کنید. این کار هم روشی است برای پنهان کردن چربی های دور کمر، بلند قد تر شدن و کشیده تر کردن بالا تنه.

شلوار ساده بپوشید

خانم های کوتاه قد باید شلوار جین یا پارچه ای ساده بپوشند. شلوارهای دمپا پاکتی، پلیسه دار یا با جیب های کلفت شما را پهن تر نشان می دهند، بنابراین از آن ها اجتناب کنید. در بازار انواع مختلف شلوار جین مخصوص ریزه اندام ها وجود دارد که می توانید از بین آن ها مدل مناسب خود را انتخاب کنید. خانم های کوتاه قد با اندام پر پیچ و خم می توانند از شلوار بوت کات استفاده کنند تا ران ها و باسن آن ها را بالانس کند. جین تیره هم یکی از شلوارهای همیشه محبوب ریزه اندام هاست چون رنگ تیره آن ها را لاغر تر و قد بلند تر نشان می دهد.





درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *