خرید پوشاک بچه گانه

کودکان دارای پوستی بسیار حساس هستند و والدین باید بیشترین وسواس را در موردلباس پوشیدن آنها بخرج دهند .

خرید لباس بچه گانه از جمله خرید هایی است که نمیتوان بسرعت از کنار آن عبور کرد و باید برای انتخاب و تهیه این لباس ها بسیار دقت کنیم . بدن کودک و پوست تن آن در سنین پایین بسیار حساس است و این حساسیت میتواند بسیار سریع به انواع مختلف البسه واکنش نشان دهد و باعث بروز حساسیت های پوستی شود

ما در این مقاله برآنیم تا شما را با نکاتی چند درمورد خرید لباس بچه گانه آشنا کنیم تا شما در خرید موفق تر عمل کنید

نکاتی برای خرید لباس بچه گانه :

برای خرید لباس بچه گانه اول راحتی لباس و اندازه مناسب  را در نظر بگیرید : ۱٫

باید در زمان انتخاب حتما این نکته را در نظر بگیرید که برای کودکان تبعیت از مد اولویت ندارد بلکه راحتی لباس و جنس آن در درجه بالاتری از اهمیت قرار میگیرند.

همیشه به یاد داشته باشید که بچه ها زودتر از آنچه شما تصورش را می کنید رشد می کنند. لباس باید کمی برای کودک آزاد باشد در غیر اینصورت بعد از چند بار استفاده باید آن لباس را کنار بگذارید وبه سراغ خرید لباس بچه گانه با سایز بزرگ تر باشید

در خرید لباس بچه گانه به این نکته توجه نمایید که اندازه لباس برای کودک نه باید خیلی کوچک و تنگ و چسبان باشد و نه خیلی گشاد بر تن کودک خود را نشان دهد. باید اندازه مناسبی برای کودکتان انتخاب کنید که بتواند در لباس راحت باشد.

کودکان در سن پایین هدیه های لباس زیادی از اقوام دریافت میکنند ، اگر لباسی هدیه گرفتید و اندازه آن مناسب تن فرزندتان نبود بهترین راه این است که خجالت را کنار بگذارید و آدرس فرشگاه را جهت تعویض بخواهید. این نکته را فراموش نکنید که در این موارد اولویت با راحتی فرزندتان است.

۲٫ در خرید لباس بچه گانه افراط نکنید :

نوزادان و نوپایان خیلی زود رشد می کنند چون ممکن است یک لباس مهمانی را فقط یکبار استفاده کنید

 3. توجه به راحتی در تعویض لباس :

در زمان خرید لباس بچه گانه حتما به این نکته توجه کنید که لباس از لحاظ پوشیدن و درآوردن برای کودک راحت باشد . به همین علت از  خریدن لباس هایی با یقه تنگ و یا دارای دکمه هایی که کودک را آزار میدهند بشدت پرهیز کنید .

هنگام تهیه لباس برای کودک تان، راحتی لباس هنگام پوشیدن و درآوردن را در نظر بگیرید تا هنگامی که کودک خواست خودش کارش را انجام دهد با لباس درگیر نشود .

 4. لباس سالم برای کودک تان انتخاب کنید :

در خرید لباس بچه گانه  به این نکته توجه کنید که لباس با الیاف طبیعی و بدون دخالت مواد شیمیایی باشد تا تماس آنها را با مواد شیمیایی و مضر کمتر کنید چون پوست آنها حساس، نازک و لطیف تر است و مواد مضر را بیشتر از بزرگسالان جذب می کند

۵٫ انتخاب کاپشن مناسب :

همیشه کاپشن هایی را برای فرزندتان انتخاب کنید که کمی بزرگ تر باشد تا برای رشد کودک جا داشته باشد .

۶٫ انتخاب مکان مناسب با قیمت مناسب :

برای خرید لباس بچه گانه فروشگاه و یا یک تولیدی لباس بچه گانه را بیابید که اجناس با کیفیت و با قیمت پایین دارند.

زمانی که برای خرید پوشاک بچه گانه برای فرزندتان اقدام میکنید در درجه اول باید به محل های مناسب و معتبر فروش لباس بچه گانه مراجعه کنید و به هر جایی برای این منظور مراجعه نکنید. بهتر است تولیدی لباس بچه گانه معتبر را برای خرید انتخاب نمایید.

۷٫ انتخاب مدل از روی وب سایت های مناسب :

قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لباس بچه گانه، به  سراغ وب سایت ها بروید و مشخص کنید که چه مدل لباسی را می خواهید. این کار شما را در خرید هدفمند می کند .

۸٫ انتخاب جنس مناسب :

لباس کودک احتیاج به شستشوی فراوان دارد، بنابراین در خرید لباس بچه گانه به جنس لباس توجه کنید که بر اثر شستشو خراب نشود و همچنین دکمه ها و زیپ های لباس طوری باشد که با حرکات کودک باز نشود .

۹٫ نظرخواهی از کودک :

برای خرید لباس بچه گانه از خودش هم کمک بخواهید تا لباسی را انتخاب کند که دوست دارد .

۱۰ . تهیه لیست از لباس های ضروری :

قبل از خرید لباس بچه گانه یک لیست تهیه کنید تا ابتدا لباس هایی که ضرورت بیشتری دارد را تهیه کنید تا بعد از خرید لباس هایی که زیاد لازم نیستند برای تهیه لباس های ضروری از نظر مالی به مشکل نخورید .

۱۱٫ نحوه انتخاب لباس زیر و جوراب :

لباس زیر و جوراب را دقیقاً هم سایز فرزندتان انتخاب کنید چون بزرگی این دو مورد باعث کلافه شدن فرزندتان خواهد شد .

۱۲٫ کودک را همراه خود ببرید :

در خرید لباس بچه گانه بهتر است کودک را همراه خود ببرید تا برای تعویض سایز و مراجعه مجدد به فروشگاه به زحمت نیفتید .

.

اهمیت جنس در لباس کودکان :

تا به حال شده است تا به اهمیت جنس در لباس بچه گانه فکر کرده باشید اینکه در صورتی که از اجناس بی کیفیت در تولید لباس بچه گانه استفاده شود چه آسیب هایی میتواند برای کودک به همراه داشته باشد. اهمیت جنس در لباس بچه گانه بسیار دارای اهمیت است و در صورتی که به این امر توجه نشود مشکلاتی برای کودک ممکن است پیش آید.

 توجه داشته باشید که بیشتر مادران و پدرانی که برای خرید لباس بچه گانه به مغازه ها مراجعه میکنند بر روی جنس لباس بچه تاکید ویژه ای دارند و مایل اند تا لباسی را تهیه کنند که در ساخت آن از پارچه های نخی استفاده شده باشد ، همچنین در صورتی که اینگونه لباس ها از مدل های به روز و رنگ های شادی برخوردار باشند احتمال خرید آنها بسیار بالاتر خواهد رفت.

 امروزه بسیاری از پدر ها و مادر ها ترجیح میدهند تا از لباس های خارجی وارد شده از کشور های اروپایی خرید کنند زیرا معتقدند که این لباس ها از جنس بهتری نسبت به ایرانی و چینی برخوردار هستند زیرا لباس های تولید شده در ایران و چین در ترکیب پارچه آنها از ترکیبات پلاستیک استفاده شده است.

لباس بچه به دلیل مصرف بالا و همچنین بیشترین سرعت در آلودگی ، زیاد شسته میشود و به گفته خریدارانی که از جنس های ایرانی خرید کرده اند پس از چند نوبت شست و شوی لباس بچگانه شاهد افت کیفیت لباس خریداری شده بوده اند ، این در حالی است که کیفیت لباس های وارداتی پس از شست و شو تغغیری نکرده و حتی میتوان از آنها برای بچه های بعدی خانواده نیز استفاده کرد.

شاید بتوان دلیل این پایین بودن کیفیت تولیدات بسیاری از تولیدکنندگان لباس بچگانه را در این دید که این تولید کنندگان از مصرف کنندگانشان نظر سنجی نمیکنند همچنین در صورتی که نقدی بر تولیدات آنها شود به آن اهمیت نداده و طبق روال گذشته کار خود را ادامه میدهند.

شاید بتوان یکی از دلایلی که پدر و مادر ها به خرید لباس های اروپایی مخصوصا لباس های ترک برای فرزندانشان تمایل نشان میدهند این باشد که تولیدی های کشور ترکیه به اهمیت جنس در لباس بچه گانه پی برده اند و سعی میکنند تا با تولید بهترین لباس ها از برترین پارچه ها در رنگهای شاد و متنوع و در بیشترین مدلها نظر هر پدر و مادری را جلب نمایند. همچنین با تولید محصولات با کیفیت با قیمت تمام شده کمتر شاهد آن هستیم که حتی محصولات ترک وارد شده در ایران از لباس های تولید داخل نیز ارزان تر می باشد.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

لباس‎ و اکسسوری‎های مورد نیاز خانم‎ها در فصل تابستان

دنیای مد و لباس: چیزی که در فصل تابستان اهمیت دارد، راحتی و خنکی ست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *