روحانی: کیفیت و قیمت مناسب، کالای ایرانی را در رقابت با کالای خارجی موفق می کند


رئیس جمهور، تولید برند و محصولات با کیفیت را موجب اعتماد مردم دانست و گفت: کیفیت و قیمت مناسب، کالای ایرانی را در رقابت با کالای خارجی موفق می کند.

دنیای مدولباس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه در جمع معاونین و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار، زمینه ساز سلامت جامعه است، مهارت آموزی را  لازمه اشتغال آفرینی برشمرد و تصریح کرد: بیکاری علت اصلی مشکلات اجتماعی است و ایجاد شغل وظیفه ملی است.

روحانی با بیان اینکه کار، زمینه ساز سلامت جامعه است، مهارت آموزی را لازمه اشتغال آفرینی برشمرد و تصریح کرد: بیکاری علت اصلی مشکلات اجتماعی است و ایجاد شغل وظیفه ملی است.

روحانی با تأکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار مهم است چرا که با اداره بخش کار در جامعه بین کارآفرین و کارگر قرار می‌گیرد، گفت: اساس کار بر این است که محیط کار در جامعه فعال باشد و نسبت به مسأله کار افتخار کنیم.

ایجاد برند برای یک محصول و اعتماد اجتماعی بسیار مهم است

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه ایجاد برند برای یک محصول و اعتماد اجتماعی بسیار مهم است، چرا که با معرفی یک برند اطمینان برای مردم بوجود می‌آید، گفت: باید برند و محصولی از نظر کیفیت، سلامت و قیمت ایجاد کنیم که وقت مردم تلف نشود و راحت کردن زندگی مردم و ایجاد اعتماد باید اساس کار شود.

روحانی با بیان اینکه رقابت محصولات ایرانی با خارجی بسیار ارزشمند است، اما این مهم تنها با گفتار حاصل نمی شود و باید در عمل کاری کرد که افراد جنس ایرانی را با توجه به کیفیت و قیمت آن ترجیح دهند، تأکید کرد: مبارزه با تحریم‌ها به معنای این است که کار با کیفیت انجام دهیم و نیازمندی به خارج رفع شود و جوان‌های با استعداد، مخلص و وطن‌دوست به کار و فعالیت بپردازند.

رسالت سنگین وزارت تعاون برای مهارت آموزی

رئیس جمهوری با اشاره به رسالت بسیار سنگین این وزارتخانه در بخش مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: باید هزینه ها و اسراف در جامعه کاهش یابد چرا که اگر یک نجار به خوبی محصولی را تولید کند، اسراف کم می‌شود و خدمات به مردم باید دقیق و حساب‌شده باشد و این وزارتخانه مسئول است که با یک کار دقیق آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را ارایه دهد.

روحانی با بیان اینکه اطمینان، اعتماد و سرمایه اجتماعی اساس کار است و این وزارتخانه می‌تواند این سرمایه اجتماعی را با نظارت، آموزش، حمایت و کمک بوجود آورد، تصریح کرد: ایجاد اشتغال در جامعه یکی از وظایف بزرگ همه ما است، چرا که بیکاری، مادر  همه گرفتاری‌ها و مفاسد است و در بیکاری است که هر چیزی امکان‌پذیر می‌شود.

اشتغال زایی گسترده کشور در اقتصاد دانش بنیان

روحانی با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش خدمات نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر است، گفت: الان در اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های فناورانه و نوپا، ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده است که بنا داریم سالانه تا حداقل ۱۰۰ هزار اشتغال اضافه شود و این حرکت بزرگی در جامعه ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به رقم بسیار بالای ۶۰ هزار میلیارد تومانی درآمد شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۶، افزود: این نشان می‌دهد که نوع کار، آموزش کارگران، برنامه‌ریزی در بخش فنی و حرفه‌ای، انواع داروها، سبک زندگی، نوع منازل و وسایل مردم در آینده فرق خواهد کرد و باید همه این تحولات را در جامعه در نظر گرفت.

تاکید روحانی بر لزوم افزایش صادرات غیرنفتی

روحانی بر ضرورت افزایش صادرات غیرنفتی با توجه به شرایط کنونی کشور، تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم در این دولت در وزارتخانه جهاد کشاورزی و بخش آبزیان صورت پذیرفت که طبق اعلام آقای حجتی تولیدات آبزیان در سال جاری در مقایسه با اول انقلاب ۴۰ برابر افزایش یافته است و کار پرورش ماهی در دریا نیز بسیار بزرگ، جدید و ارزشمند است.

وی همچنین به اقدامات بسیار مهم و ارزشمند وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات گلخانه‌ای، اشاره کرد و گفت: الان در حدود ۳ سال است که در تولید گندم خودکفا هستیم، در محصول شکر در مرز خودکفایی بوده و ۱۰ درصد این محصول وارد می‌شود و روغن نیز به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم و تولید دانه‌های روغنی در کشور، نسبت به ۳ سال قبل، ۳ برابر شده است.

تامین اجتماعی، وظیفه مهم وزارت تعاون و کار

روحانی تأمین اجتماعی را یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: تأمین اجتماعی همان امنیت اجتماعی به معنای ایجاد امنیت برای مردم در جامعه است.

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد دفترچه‌های خدمات درمانی الکترونیک برای بیماران، این اقدام را کاری ارزشمند دانست و گفت: این دفترچه به بیمار امنیت می‌دهد و هنگامی که به پزشک برای درمان و یا داروخانه برای تهیه دارو مراجعه می‌کند، می‌داند که این دفترچه او را یاری خواهد کرد.

روحانی اظهار داشت: اینکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند، کاری عظیم و بزرگ و موجب افزایش امنیت اجتماعی خواهد بود.

بخش های تاثیر گذار در اقتصاد کشور

رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد ۳ بخش دولتی، تعاونی و خصوصی داریم، گفت: البته در اقتصاد ما یک بخشی تحت عنوان خصولتی وجود دارد که بدترین اقتصاد را به دنبال دارد، چرا که نه دلسوز کار هستند و نه مانند بخش دولتی، نظارتی بر آنها وجود دارد . کسی هم جرأت نظارت بر آنها را ندارد.

روحانی با تأکید بر اینکه بدترین اقتصاد، «اقتصاد خصولتی» است اظهار داشت: بویژه آن دسته‌ای که مسئولیت‌های دیگر هم برعهده دارند، یعنی خودشان ناظر و یا ضابط قوه قضائیه هستند و دستگاهی دیگر را در اختیار دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید اقتصاد را اصلاح کنیم، گفت: مقام معظم رهبری بر این مسأله تأکید کردند و نسبت به نیروهای مسلح نیز همین نظر را دارند و چند بار فرمودند که نیروهای مسلح باید دست از اقتصاد بردارند و آن را به مردم واگذار کرده و به وظایف اصلی و سنگین خود بپردازند.

User Rating: ۴٫۲۵ ( ۲ votes)

درباره ی J Sadeghi

مطلب پیشنهادی

انواع مدل کمربند های پهن در بهار 

هاتیک: ممکن است به یاد داشته باشید که در سال های خیلی دور، زمانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *