لباس عروس مناسب افراد قد بلند

قد بلند بودن برای بسیاری از خانم ها یک رویا است. اگر قد شما از حالت عادی بلندتر است، احتمالا شنیده اید که دیگران تاچه حد به شما غبطه می خورند. احتمالا این را هم می دانید که با این قد بلند، پیدا کردن لباس مناسب، فوق العاده دشوار است. از آنجاکه صنعت مد به سمت تولید لباس برای خانم های متوسط یا کمی بلند می رود، هر دو گروه خانم های قد بلند و قد کوتاه، هنگام خرید کردن گزینه های زیادی برای انتخاب ندارند. اما خوشبختانه پیدا کردن لباس عروس برای افراد قد بلند به اندازه لباس های روزمره کار سختی نیست.

 

خانم قد بلند در حال پیدا کردن لباس عروس مناسب

نکاتی درمورد انتخاب لباس عروس برای افراد قد بلند

بیشتر لباس های عروس از پیراهن های عادی بلندتر هستند؛ اما انتخاب لباس عروسی که تا نوک پنجه پا را بپوشاند، برای افرادی که قد ۱۸۰ سانتی متر یا بیشتر دارند، همچنان کار دشواری است. در ادامه این مقاله با نکاتی برای انتخاب لباس عروسی که ظاهر شما را کامل کرده و با انتظارات تان هم خوانی داشته باشد آشنا خواهید شد.

انتخاب از کالکشن طراحان مد

اکثر طراحان مد، آخرین کالکشن خود را در کت واک ها به نمایش می گذارند؛ این یعنی لباس ها توسط مدل های بسیار قد بلند پوشیده می شوند. پس گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید کم نیستند. علاوه بر این، خانم هایی که قد متوسط دارند نیز در شب عروسی، کفش پاشنه بلند می پوشند تا بلندتر دیده شوند. در نتیجه طراحان با در نظر گرفتن ارتفاع پاشنه، کمی به قد لباس اضافه می کنند. پس با قد بیشتر از ۱۸۰ سانتی متر گزینه های زیادی برای انتخاب کفش و لباس دارید. البته با این قد قابل ملاحظه ای که دارید، پوشیدن کفش تخت یا پاشنه کوتاه استایل تان را خراب نخواهد کرد.

سفارش لباس عروس

زمانی که به خرید می روید، نگرانی که در مورد قدتان دارید را با فروشنده در میان بگذارید. از آنجا که معمولا لباس عروس سفارشی دوخته می شود، می توانید لباسی بلندتر از حالت عادی سفارش دهید. در این صورت مشکل زیادی برای یافتن لباسی با قد مناسب خودتان نخواهید داشت.

طبق روال معمول، پس از انتخاب پیراهن مورد علاقه خود از میان لیست موجود در فروشگاه، سایز خود را سفارش داده و چند هفته بعد آن را تحویل خواهید گرفت. نگران کوتاه شدن قد لباس تان هم نباشید؛ چراکه بسیاری از طراحان مد طوری قد لباس را طوری در نظر می گیرند که با قد شما و هزینه ای که برای لباس تان می کنید، هم خوانی داشته باشد. پس اگر سراغ لباس عروس های حاضری می روید، رویای یک لباس عالی با تمام ویژگی های مورد علاقه تان را در سر نپرورانید. به جای آن زودتر به فکر خرید لباس عروس تان باشید تا زمان کافی برای خرید یک پیراهن سفارشی را داشته باشید.

لباس عروس حاضری

گرچه بهتر است خرید خود را زودتر انجام دهید، اما گاهی وقت کم است و امکان خرید لباس سفارشی وجود ندارد. اگر زودتر به دنبال خرید و سفارش لباس عروس تان باشید، در نتیجه لباس به موقع برای روز عروسی آماده خواهد شد. اما با این حال اگر برایتان مقدور نیست که زودتر خرید کنید، هنوز هم گزینه های زیادی در میان لباس های حاضری وجود دارد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک فروشگاه پیدا کنید که کالکشن طراحان مختلف را داشته باشد؛ چراکه طراحان متفاوت، مدل ها و سایز بندی های مختلفی را ارائه می دهند. بنابراین در یک فروشگاه با لیست گسترده، نسبت به فروشگاه های کوچک تر، شانس بیشتری برای یافتن لباس عروس موردنظرتان خواهید داشت. زمانی که در فروشگاه هستید، راجع به قد مورد نظر خود به آن ها توضیح دهید. با این کار فروشنده می تواند لباس های مناسب شما را زودتر آماده کند و در تصمیم گیری به شما کمک کند.

ایجاد تغییرات در لباس عروس

حتی اگر عروس قد بلندی نباشید، به احتمال زیاد به تغییراتی در لباس عروس خود نیاز خواهید داشت. در واقع حدود ۹۰ درصد عروس ها به این تغییرات نیاز دارند. پس بیش از حد نگران آن نباشید. بلند کردن قد لباس، تنها یکی از کارهایی است که بدون دردسر زیاد انجام می شود. بسته به مدل پیراهنی که انتخاب می کنید، این تغییرات متفاوت است. گاهی اوقات به پایین دامن و گاهی به لایه های بالایی آن پارچه متناسب اضافه می شود تا به قد مورد نظر شما برسد. اگر خیاط شما حرفه ای باشد، مطمئنا می داند که چگونه این مار را انجام دهد. پس این کار را به هیچ عنوان به یک خیاط عادی نسپارید؛ زیرا ممکن است آن را خراب کند. تنها یک خیاط آشنا به لباس عروس توانایی انجام این کار مهم را دارد؛ دلیل این موضوع هم این است که لباس عروس در مقایسه با پیراهن عادی یا رسمی پیچیده تر است.

انتخاب اکسسوری

بهترین نکته در مورد افراد قد بلند، قابلیت استفاده از جواهرات برجسته و خاص است. بدون آن که استایل شما شلوغ شده یا در میان جواهرات گم شوید، می توانید به سراغ جواهرات و اکسسوری های درشت بروید. پس اگر لباس کار شده و سنگینی پیدا نکردید، می توانید با انتخاب اکسسوری مناسب تاثیر مشابهی را به وجود آورید. با انتخاب جواهرات درخشان و دارای جزئیات دقیق، سادگی لباس عروس خود را جبران کنید. برخلاف محدودیت در انتخاب لباس، هیچ محدودیتی در انتخاب جواهرات وجود ندارد.

اگر قصد دارید طوری لباس بپوشید که قد شما مرکز توجه نباشد، جواهرات کمتر اما بزرگتر را انتخاب کنید؛ با این کار توجه دیگران، تنها به بخش های خاصی جلب می شود. هنگام جستجو برای انتخاب اکسسوری های عروسی، نگاه دقیق تری به تور، کمربند یا تزئینات روی کمرتان داشته باشید. این جزئیات می توانند با ایجاد خطای دید، شما را کوتاه تر از آن چه هستید نشان دهند.

نشان دادن ویژگی های لباس

هنگام انتخاب مدل لباس عروس، تمرکز خود را بر یافتن لباسی بگذارید که شما را در زیباترین حالت نشان دهد. خانم های مختلف ساختار و فرم بدن های متفاوتی دارند؛ همچنین همه مدل ها در همه فرم های بدن هم خوب به نظر نمی رسند. به همین دلیل ابتدا فرم بدن خود را شناخته و سپس بهترین لباس را برای خود انتخاب کنید.

به طور کلی، در انتخاب لباس عروس برای افراد قد بلند که نمی خواهند قدشان زیاد به چشم بیاید، می بایست از مدل های پفی با کمر تنگ استفاده شود. افرادی با بازوهای لاغر و نحیف می توانند به سراغ مدل های بدون بند و آستین بروند؛ با این کار توجه به سمت بالا تنه جلب می شود. در مورد مدل های راسته و تنگ دقت کنید؛ زیرا ممکن است قد شما را بلندتر نشان دهد. همچنین لباس عروس هایی که بالا تنه های کوتاهی دارند، مثل مدل پرنسسی که دامن آن از زیر سینه شروع شده و شما را بلندتر نشان می دهد، انتخاب خوبی نخواهد بود.

لباس عروس سفارشی

چه دلیلی دارد که یک خانم لباس عروس رویاهایش را نپوشد؟ اگر دقیقا می دانید که چه لباس عروسی می خواهید، اما نتوانستید لباسی که تمام انتظارات شما را برآورده کند را پیدا کنید، مدل مورد علاقه خود را سفارش دهید. یک طراح با استعداد می تواند لباسی دقیقا متناسب با سایز و علایق تان طراحی کند. با این کار می توانید هر طرحی را که می خواهید در لباس عروس خود پیاده کنید. با پیدا کردن یک فرد با استعداد، دیگر مشکلی در خلق لباس رویایی خود نخواهید داشت. نگران قیمت هم نباشید؛ اگر هزینه های خرید لباس آماده و ایجاد تغییرات در آن را با سفارش لباس موردنظرتان مقایسه کنید متوجه خواهید شد که فرق چندانی ندارند. تنها موردی که باید دنبال آن بگردید یک طراح متخصص و باتجربه در این زمینه است.

همانطور که قبلا گفته شد، لباس عروس نسبت به پیراهن های دیگر پیچیده تر، فنر دار، چند لایه و دارای جزئیات دقیق تری است. پس شاید خیاط معمولی شما نتواند لباس را به درستی دوخته یا حتی تغییر دهد. باید به دنبال یک فرد حرفه ای برای انجام درست این کار باشید.

انتخاب جنس پارچه

در شکل نهایی لباس عروس، جنس پارچه به اندازه مدل و استایل آن حائز اهمیت است. جنس پارچه را با توجه به این که آیا می خواهید قد لباس تان را نشان دهید یا خیر انتخاب کنید. استفاده به جا از پارچه های سفت محکم، می تواند به لباس ابعاد و بافت بخشیده و شما را پُرتر نشان دهد. از سوی دیگر، پارچه های نرم و براق با درخشندگی خاصی که دارند می توانند شما را لاغرتر و قد بلندتر نشان دهند. برای افراد چاق تر، مدل پفی با پارچه توری، بهترین انتخاب است. برای عروس خانم هایی با فرم بدن ساعت شنی که می خواهند انحنای طبیعی بدن خود را نشان دهند پارچه ساتن مناسب خواهد بود. زمانی که می خواهید فرم طبیعی بدن خود را نشان دهید، مدل فون با طراحی کمر متمایز یا بالا تنه کار شده که با دامن آن متفاوت است انتخاب خوبی خواهد بود. از انتخاب لباس عروس هایی با آستین و یقه بلند دوری کنید؛ زیرا این مدل لباس، قد شما را بلندتر کرده و ممکن است برای قد بلند شما مناسب نباشد.

انتخاب کفش عروسی

یک توصیه ای که به تمام عروس خانم ها می کنیم این است که کفش خود را به موقع خریداری کنید و برای اولین قرار پرو لباس، همراه خود داشته باشید. هرچند درمورد افراد قد بلند، این موضوع کمی متفاوت است، اما کفش خود را قبل از لباس عروس تان بخرید؛ با این کار متوجه اندازه تغییرات لازم در قد لباس خواهید شد. اگر قد بلند هستید، پوشیدن کفش هایی با پاشنه کوتاه هم شاید باعث شود که لباس تان به کمی پارچه اضافی احتیاج پیدا کند.اگر لباس تان کوتاه و بالاتر از مچ پا باشد، بعد از دوخت، اضافه کردن پارچه به آن دشوار خواهد بود.

می دانیم که عروس های قد بلند، در انتخاب کفش عروسی، گزینه های زیادی ندارند. اما با این حال، خود را به پوشیدن کفشی که دوست ندارید محکوم نکنید. به گزینه های بیشتری فکر کنید؛ مثل کفش های دست دوز یا اکسسوری های کفش که کفش ساده شما را زیبا و جذاب تر می کنند. خلاق باشید و خود را مجبور به انتخاب از میان گزینه های موجود نکنید. با این کار ممکن است کفشی را بپوشید که دوست ندارید.

پوشیدن ژپون

متخصصان مد توصیه می کنند اگر در شب عروسی قصد پوشیدن ژپون (زیر دامنی فنر دار) را دارید، هنگام پرو و خرید لباس هم آن را بپوشید. پوشیدن ژپون باعث می شود که لباس شما چند سانتی متر بالاتر برود و ممکن است تمام اندازه گیری هایی که انجام دادید را بهم بریزد. هیچ کس دوست ندارد پس از زحمات زیادی که برای انتخاب لباس عروس کشیده، در روز عروسی با پیراهن کوتاه مواجه شود؛ آن هم فقط به دلیل اضافه شدن ژپون. همچنین ژپون بلند، از زیر دامن لباس بیرون زده و تمام ظاهر شما را خراب می کند. پس به هنگام پرو، تمام لباس زیرهایی را قرار است روز عروسی بپوشید، مثل گن و ژپون را به تن کنید؛ این کار جلوی مشکلات بعدی را خواهد گرفت.

 

مدل های مختلف لباس عروس

بهترین مدل های لباس عروس برای افراد قد بلند

گشتن به دنبال یک لباس عروس فوق العاده، کاری هیجان انگیز و گاهی سخت و طاقت فرسا است. اما وجود مدل های مختلف در استایل های متفاوت ممکن است شما را گیج و سردرگم کند و نتوانید تصمیم بگیرید که از کجا شروع کنید. بهترین نقطه شروع برای هر عروس، شناختن مدلی است که بیشتر از همه با فرم بدن او هماهنگی داشته باشد. برای آشنایی با فرم بدن خود و انتخاب لباس عروسی متناسب با آن نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

انتخاب لباس عروس برای افراد قد بلند ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. چراکه مدل های بسیار زیادی وجود دارد که باید آن ها را امتحان کرده و از برخی مدل ها دوری کنید. چالش اصلی این است که دست خود را باز گذاشته و مدل های مختلفی را امتحان کنید تا بتوانید لباس عروس ایده آل خود را پیدا کنید. در ادامه با مدل های مختلف لباس عروس برای افراد قد بلند آشنا خواهید شد.


مدل A شکل

مدل لباس عروس با دامن A شکلمدل A شکل تقریبا برای همه فرم های بدن مناسب است. بالاتنه متناسب و دامنی که از دور کمر به آرامی گشاد می شود ویژگی اصلی این مدل لباس است. برای عروس خانم های لاغر و قد بلند که بدن آن ها انحنای زیادی ندارد، بالا تنه متناسب و دامن چین داری که این مدل دارد، بسیار مناسب بوده و به بدنشان فرم و انحنا می بخشد.


مدل پفی

لباس عروس مدل پفیاجازه ندهید قد بلندتان جلوی یک عروسی افسانه ای را بگیرد! اگر همیشه خود را در لباس عروس پف دار و پرنسسی فرض کرده اید، خودتان را از امتحان کردن این مدل منع نکنید. مدل پفی به دلیل حجم دادن به اندام، برای افراد قد بلند مناسب است. پیراهنی با کمر باریک، گل سینه یا کمربند، بدن شما را تفکیک کرده و به آن ظرافت زنانه می دهد.


مدل ماهی

لباس عروس مدل ماهیلباسی زیبا و مدرن که بدن شما را به خوبی در بر می گیرد. مدل ماهی به خصوص در انواع بدون بند یا با یقه باز برای عروس های قد بلند و درشت بسیار مناسب است؛ زیرا شانه های پهن را باریک تر، بالا تنه را کشیده تر و دست ها را لاغر تر نشان می دهد.


مدل چسبان

لباس عروس چسبانساده، سبک، مدرن و زیبا. این مدل یک انتخاب مناسب دیگر برای افراد قد بلند است. مدل چسبان به طور عمودی از شانه ها تا باسن ادامه دارد. این مدل کشیدگی بدن تان را بیشتر نشان داده و استایلی کلاسیک و ظریف به شما می بخشد.


خلاصه

طراحان معمولا هنگام طراحی لباس عروس، مدل های لاغر و قد بلند کت واک ها را در نظر دارند. به همین دلیل معمولا قد این لباس ها حدود ۱۸۰ سانتی متر است که می توان آن را چند سانتی متری هم تغییر داد. در حالی که پیدا کردن لباس روزمره برای افراد قد بلند دشوار است، صنعت مد در مورد لباس عروس به نفع آن ها کار می کند. فرم بدن تان و زیبایی های آن را شناخته و بر اساس آن برای انتخاب پیراهن عروسی خود تصمیم بگیرید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *