چگونه کفش راحت و مناسب بخریم؟

شده تا به حال کفشی بخرید و وقتی بخانه آمدید از انتخاب خود متعجب باشید؟ اینکه چرا کفش را کوچکتر یا بزرگتر انتخاب کرده اید و اصلا حس راحتی در آن نداشته باشید.

کفش هم که محافظ قلب دوم شماست و بسیار مهم…

خرید کفش مناسب و راحت خیلی هم سخت نیست؛ فقط کافی است این مقاله را دنبال کنید….

بعد از حمام کردن کفش بخرید

معمولا بعد از حمام کردن پاها کمی بزرگتر می شود پس بهتر است بعد از حمام کردن برای خرید کفش بروید. به این ترتیب کفش جدید هیچ گاه به پایتان تنگ نمی شود. همچنین خرید کفش باید بعد از ظهر باشد زیرا به طور طبیعی پای افراد  صبح ها نیم سایز کوچکتر از بعدازظهرهاست.

با جوراب کفش بخرید

وقتی برای خریدن کفش زمستانی می روید، جوراب کلفت پشمی بپوشید. به این ترتیب اگر خواستید جوراب کلفت بپوشید تا کفش تان تنگ نشود.

اول لنگه راست را بپوشید

می دانستید پای راست ما کمی بزرگتر از پای چپ ماست؟ به این دلیل که پای راست وزن بیشتری را تحمل می کند پس هنگامیکه برای خرید کفش می روید برای امتحان لنگه راست را از فروشنده بگیرید.

البته در بعضی افراد اندازه هر دو پا کاملا یکی نیست و ممکن است یکی از پاها بزرگ‌تر از دیگری باشد. پس برای پای بزرگتر کفش بخرید و اگر لازم بود برای پای کوچک تر از کفی استفاده کنید.

اندازه مناسب

کفشی را پیدا کنید که کاملا اندازه پایتان باشد. کفش تنگ پایتان را زشت می کند و حتی باعث می شود پنجه پایتان بد شکل شود. کفش مناسب کفشی است که انگشت شست پا به راحتی در آن حرکت کند و بین انگشت شست و لبه جلوی کفش حدود نیم تا یک سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. در انتخاب سایز کفش باید به دو نکته توجه کنید:

اول اینکه برای اطمینان از اندازه بودن کفش حتما باید آن را بپوشید و اتکا به نمره های درج شده روی آن نکنید.

دوم اینکه باید به این نکته توجه کرد که اندازه پای افراد با افزایش سن، کم زیاد وزن و حتی بارداری تغییر می کند، پس ملاک قرار دادن سایزهای قبلی کار صحیحی نیست.

فرمول زیر به شما کمک می کند تا سایز واقعی کفش خود را محاسبه کنید:

سایز کفش=(طول پا بر حسب سانتی متر+ ۲)×۱٫۵

پنجه تیز نخرید:

به پنجه کفش دقت کنید. پنجه کفش نباید باریک و تیز باشد. انگشت‏ ها باید راحت بوده و روی هم قرار نگیرند. دقت کنید انگشت شست به اندازه کافی جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نباید آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش بیرون بیاید.

پاشنه کفش را با وسواس انتخاب کنید:

پاشنه کفش بسیار مهم است. پاشنه بسیار بلند باعث می شود که به نقاط خاصی از پا فشار بیشتری وارد شود و به مرور مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کند. پاشنه بلند را فقط برای مهمانی های خاص خود نگه دارید.

کفش‏های پاشنه بلند و همچنین تخت نخرید. کفش‏های پاشنه کوتاه آسیب کمتری به پاها می‏رسانند، اما کفش‏های بدون پاشنه با کفی تخت مناسب نیستند. بهتر است پاشنه کفش کمتر از ۳ و بیشتر از ۵ سانتی‌متر نباشد.

درباره ی م سالاری

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *