رنگ صورتی، چالش برانگیزترین رنگ در میان مردان

.یکی از متداول ترین پرسش هایی که به هنگام انتخاب رنگ لباس در میان مردان مطرح می شود، این سؤال است که آیا مردان می توانند از رنگ صورتی در استایل خود استفاده کنند؟
بدیهی است که پاسخ این سؤال مثبت است و هرکسی به راحتی می تواند، از تمام رنگ ها در استایل خود استفاده کند؛
اما پرسش اساسی تر این است که چرا اکثر مردان از پوشیدن لباس های صورتی اجتناب می کنند؟ چرا رنگ صورتی به سمبل جنسیت زنان تبدیل شده است و دقیقاً از چه زمانی این شکاف عمیق در بین رنگ های موردعلاقه ی زنان و مردان به وجود آمده است؟


تاریخچه ی رنگ صورتی و سیر تحول آنبرای پی بردن به جایگاه رنگ صورتی در میان مردم و بررسی سیر تحول آن در طول تاریخ به دیالوگی از فیلم گتسبی بزرگ اشاره می کنیم که داستان آن برای اولین بار در سال ۱۹۲۵ منتشر شده است. در بخشی از این فیلم شخصیت تام بوکانان، جِی گتسبی را به خاطر پوشیدن کت وشلوار صورتی به سخره می گیرد، اما دلیل این تمسخر متعلق بودن رنگ صورتی به زنان نیست! او صورتی را متعلق به طبقه ی کارگر می داند و جِی گتسبی را که فردی تحصیل کرده از دانشگاه آکسفورد است، از پوشیدن این رنگ منع می کند!شواهد نشان می دهند که در سال های ۱۹۲۰، خدمتکاران و کارگران از رنگ صورتی در پوشاک خود استفاده می کردند و این رنگ کوچک ترین ارتباطی با جنسیت خانم ها در آن دوره نداشت و هیچ تصویر زنانه ای را در ذهن تداعی نمی کرد.
پس از چه زمانی صورتی تغییر کاربری داده و القاکننده ی حس زنانگی در میان مردم شد؟تشخیص جنسیت کودکان به کمک رنگ صورتی و آبیشاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال های ۱۹۲۷ و کمی پس ازآن، از رنگ های آبی و صورتی برای آسان تر شدن تشخیص جنسیت کودکان در سنین پایین استفاده می کردند و برخلاف تصور شما آبی به عنوان رنگ متعلق به دختران و صورتی به عنوان رنگی برای شناسایی پسران انتخاب شده بود. دلیل این انتخاب وجود شنلی آبی رنگ در تصاویر منتشرشده از مریم مقدس و ارتباط رنگ صورتی به رنگ قرمز که نمادی از قلب مسیح، جنگ، خون و قدرت است.
بیان می شود.این مطلب را از دست ندهید اکسسوری ها برای آقایان گرچه مشکلات اقتصادی در بسیاری از مواقع باعث می شد که لباس فرزندان بزرگ تر بدون توجه به جنسیت به فرزندان بعدی خانواده برسند و این تقسیم بندی رفته رفته کمرنگ تر شود



رنگ صورتی در سال های ۱۹۴۰رفته رفته افکار و عقاید افراد در مورد رنگ صورتی عوض شد و رفتار و انتخاب افراد نشان می داد که آقایان از طرفداران رنگ آبی و خانم ها از طرفداران رنگ صورتی هستند.
این در صورتی است که مطالعات انجام شده در آن دوران اثبات کرد که هم خانم ها و هم آقایان آبی را بر صورتی ترجیح می دهند و رنگ صورتی را مختص به کودکان و دختران نوجوان می دانند.
امروزه روی کار آمدن صنعت مد و راه یافتن آن به زندگی روزمره ی افراد باعث شده است که دیدگاه بسیاری از خانم ها و آقایان درخصوص رنگ ها تغییر کرده و انتخاب های آن ها در بسیاری از موارد، از حالت تکراری و کلیشه ای خارج شود.

دلایل موجه برای انتخاب رنگ صورتی توسط مردان

در ادامه به شرح دلایل موجه برای انتخاب رنگ صورتی توسط مردان خواهیم پرداخت و برخی از باورهای نهادینه شده در افکارتان را به چالش خواهیم کشید.
شما برای نشان دادن جنسیت خود به هیچ رنگی نیاز نداریدهمواره در نظر داشته باشید که شما یک مرد هستید و از تمام ویژگی های جنس خود برخوردارید. شما دارای اسکلت بدنی متفاوت، شانه های پهن، قفسه سینه ی کشیده، ریش و یا موهای ضخیم تری نسبت به خانم ها هستید و همه ی این ها به طور کاملاً بارزی نشان دهنده ی جنسیت شما هستند؛ بنابراین شما نیازی به انتخاب رنگی منحصر به جنسیتتان ندارید و با اعتمادبه نفس کامل می توانید از رنگ صورتی در پوشاک خود بهره ببرید.
رنگ صورتی، از تاریخچه ای مردانه برخوردار است به قدرت و صلابت رنگ قرمز فکر کنید، حال به آن کمی سفید اضافه کنید و بلافاصله به رنگ صورتی برسید.
رنگ صورتی که درواقع تداعی گرد رنگ قرمز است، خون، خون ریزی و جنگ را درگذشته القا می کرده است و همین مسئله باعث شده است که این رنگ را دارای پیشینه ای مردانه و خشن بدانند.این مطلب را از دست ندهید از خرید کردن نترسید!
به کمک رنگ صورتی، متفاوت باشیدشواهد نشان می دهند از هر ۱۰۰ نفری که کت وشلوار پوشیده اند، ۹۵ درصد آن ها بلوزی به رنگ آبی آسمانی، سفید و یا بلوزهای طرح دار با رنگ های تکراری و کلیشه ای را انتخاب کرده اند.
با انتخاب رنگ صورتی می توانید، ضمن نشان دادن اعتمادبه نفس خود به عنوان یک مرد، از ظاهری متفاوت برخوردار شوید و تمامی نگاه ها را به سمت خود جلب کنید.
خانم ها عاشق رنگ صورتی در مردان هستندهمان طور که می دانید خانم ها عاشق مردانی با اعتمادبه نفس بالا و استایل منحصربه فرد هستند و رنگ صورتی به مردان کمک می کند تا هردوی آن ها را دست آورند. خانم ها به هنگام برخورد با مردانی که صورتی پوشیده اند، او را تحسین می کنند و شخصیت قدرتمند او را می ستایند.رنگ صورتی به راحتی با دیگر رنگ ها ترکیب می شوداز دیگر دلایلی که خرید پوشاک صورتی را الزامی کنید، قابلیت ترکیب شدن آن با دیگر رنگ ها است. افراد به راحتی می توانند، لباس های صورتی خود را همراه با دیگر قطعات موجود در کمد لباسشان ترکیب کنند و هر بار به استایلی متفاوت و منحصربه فرد دست یابند

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *