ادیث هد،رکوردداراسکارطراحی لباس

زندگی نامه ادیث هد

ادیث هد

۱۱۶ سال از تولد ادیت هد، طراح لباس افسانه‌ای هالیوود که با ۳۵بار نامزدی و کسب هشت جایزه اسکار رکوردی جاودانه در تاریخ سینما ثبت کرد، می‌گذرد. در ادامه نظر شما را به مقاله ای از مد و پوشاک جلب می کنیم با ادیث هد،رکورددار اسکار طراحی لباس .
ادیت کلو پوسنر، طراح لباس آمریکایی در ۲۸ اکتبر ۱۸۹۷ درسنت برناردینو کالیفرنیا چشم به جهان گشود. وی مدرک کارشناسی خود در سال ۱۹۱۹ از دانشگاه کالیفرنیا و در رشته علوم و ادبیات کسب کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان‌های رمانتیک در سال ۱۹۲۰ از دانشگاه استنفورد گرفت.
وی در ابتدا تنها به تدریس زبان فرانسوی می‌پرداخت، اما بعدها به سبب مشکل مالی به تدریس هنر پرداخت. با وجود اینکه مطالعات زیادی در رشته هنر نداشت، بنابراین برای افزایش مهارت خود در نقاشی بعدازظهرها به کلاس‌های هنری در کالج کوینارد می‌رفت.
وی در سال ۱۹۲۳ با “چارلز هد” ازدواج کرد و گرچه پس از مدتی از وی جدا شد، اما نام حرفه‌ای ادیت هد تا زمان مرگش بر روی او ماند.

ادیث هد


ادیت هد, رکورددار اسکار طراحی لباس در سال ۱۹۲۴ علی‌رغم مهارت هنری کم خود در بخش طراحی لباس کمپانی فیلم پارامونت مشغول به کار شد. بعدها وی اقرار کرد که در مصاحبه برای کسب این شغل از طراحی دوستان خود استفاده کرده است.
«ادیت» کار خود را با طراحی لباس برای فیلم‌های صامت آغاز کرد و به تدریج نام خود را به عنوان یکی از طراحان لباس پیشگام در هالیوود بر سر زبان‌ها انداخت.
وی برای مدت طولانی ۴۳ سال برای کمپانی پارامونت کار کرد و پس از آن در سال ۱۹۶۷ به سبب همکاری‌های فراوانی که با آلفرد هیچکاک داشت، به کمپانی یونیورسال نقل مکان کرد، چرا که هیچکاک نیز به کمپانی یونیورسال نقل مکان کرده بود.

ادیث هد

در دنیای مد و لباس بخوانید: بازگشت استایل های دهه هشتاد میلادی

دریافت اسکار


ادیت هد در طول دوران طولانی فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان طراح لباس ۳۵ بار نامزد کسب جایزه از آکادمی اسکار شد (هر سال از ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۶) و توانست هشت جایزه اسکار را به نام خود ثبت کند، رکوردی که هیچ سینماگر دیگری تاکنون به آن نزدیک نشده است.
وی در ابتدا زیر سایه «ترویس بنتون»، طراح لباس ارشد کمپانی پارامونت قرار داشت، اما با استعفای وی در سال ۱۹۳۸ مجال بیشتری برای نشان دادن استعداد خود یافت و به شهرت فراوانی در عرصه طراحی لباس دست یافت.
ایجاد بخش طراحی لباس در جوایز سینمایی اسکار در سال ۱۹۴۹ در پیشرفت او و تبدیل شدن به یک چهره تکرار نشدنی نقش عمده‌ای ایفا کرد و او نامزدی و کسب جوایز اسکار خود را آغاز کرد و هر روز به شهرت خود افزود. «ادیت هد» به سبک کاری منحصر به فرد خویش که با بازیگران به ویژه بازیگران زن درباره طراحی لباس‌ها در فیلم بسیار مشورت می‌کرد، یکی از محبوب‌ترین طراحان لباس نزد بازیگران معروف دهه ۶۰ چون «سوفیا لورن»، «جینجر راجرز»، «بت دیویس»، «باربارا استنویک»، «شرلی مک کلین»، «آن بکستر»، «الیزابت تیلور» و «ناتالی وود» بود.
در واقع ادیت هد با درخواست بازیگران زن برای کار به سایر کمپانی‌های فیلمسازی قرض داده می‌شد. وی پس از ترک کمپانی پارامونت در سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۸۱ یعنی آخرین سال زندگی‌اش برای کمپانی یونیورسال کار کرد. «هد» هشت جایزه اسکار خود را برای فیلم‌های «وارثه» (۱۹۵۰)، «سامسون و دلیله» (۱۹۵۱)، «همه چیز درباره ایو» (۱۹۵۱)، «مکانی در آفتاب» (۱۹۵۲)، «تعطیلات در رم» (۱۹۵۴)، «سابرینا» (۱۹۵۵)، «واقعیت‌های زندگی» (۱۹۶۱) و «نیش» (۱۹۷۴) بدست آورد.
نام این طراح لباس افسانه‌ای هالیوود در سال ۱۹۷۴ در تالار مشاهیر هالیوود ثبت شد و وی در ۲۴ اکتبر ۱۹۸۱، چهار روز پیش از تولد هشتاد و چهار سالگی‌اش بر اثر ابتلا به یک بیماری مغز استخوان لاعلاج درگذشت..

در دنیای مد و لباس بخوانید : لاگرفلد، طراحی که دنیای مد را متحول کرد

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *