استایل نیکی کریمی

حتما بخوانید :استایل و زندگی شخصی بهاره رهنما

نیکی کریمی در یک دهه اخیر توانسته به دستاوردهای هنری عالی در سطح جهانی دست پیدا کند که از ان جمله می توان به دریافت جایزه صدف نقره ای بهترین بازیگر زن از فستیوال فیلم سن سباستین و داوری در جشنواره های سینمایی معتبر اروپایی و اقیانوسیه اشاره کرد.
داوری نیکی کریمی در بخش فیلم کوتاه شصتمین دوره جایزه فیلم کن فرانسه که در سال ۲۰۰۷ میلادی، وی را به یکی از مهم ترین مناطق توریستی و سینمایی قاره سبز کشاند، گوشه ای از کارنامه موفق این هنرمند فعال کشورمان به شمار می رود.
حضور نیکی کریمی در پرده نقره  ای ایران، از نقش مهین در فیلم عروس ساخته بهروز افخمی، در سال ۱۳۶۹ آغاز شد. نقش آفرینی ممتاز در فیلم سارا و دو زن، سبب شد تا وی به یکی از چهره های تاثیرگذار سینمای ایران پس از انقلاب تبدیل شود  و همواره فیلم هایی که وی به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشته، گیشه خوبی را تجربه کرده است.

 

نیکی کریمی همچون برخی از سینماگران مثل ترانه علیدوستی، وارد عرصه کتاب و ترجمه  نیز شده است و هر از گاهی اندیشه ها و محصولات فکری خود را در بازار نشر ایران از طریق صفحه اینستاگرامش در اختیار مخاطبان قرار می دهد. او همچون رضا کیانیان، هنرپیشه صاحب سبک سینمای ایران، عاشق عکاسی است و تا کنون ۳ گالری عکس از آثار خود در تهران به نمایش گذاشته است که از ان جمله میتوان به گالری صبا و گالری گلستان اشاره کرد. او در سال ۱۳۸۹ نیز عکس های منتخب خود را در DUBAI TOTAL ART به نمایش عمومی گذاشت.

حتما بخوانید: سارا بهرامی ؛ بازیگر شیک پوش اصفهانی

استایل نیکی کریمی

 

کلکسیونی از فوتوشوت های این سلبریتی

استایل مد و لباس خانم نیکی کریمی همواره در یک دهه اخیر  در کانون توجه رسانه های هنری و سبک زندگی داخلی و بعضا بین المللی قرار داشته و به خصوص حضور ایشان با مانتوهای گوناگون بعضا گران که اوت کوتور طراحان لباس شناخته شده پایتخت نیز به شمار می رود، زیر ذره بین طراحان مد و تحلیل گران قرار گرفته است.

 

نیکی کریمی در این عکس با شال قرمز مشاهده می شود.

 

 

از عروس تا آذر، کارنامه سینمایی پر فراز و نشیب نیکی کریمی در ربع قرن فعالیت در سینمای ایران را تشکیل می دهد. بازیگر هجده ساله ای که به عنوان عروس در کنار سوپر استار دهه شصت (ابوالفضل پور عرب) قرار گرفت و یکی از نوستالژیک ترین فیلم های دهه شصت را رقم زد، با فیلم های پری و سارا داریوش مهرجوبی ، به صورت جدی وارد سینما شد.

 

جالب است که بدانید این هنرپیشه سینمای ایران از جمله معدود سینما گران ایران است که در رشته طراحی پارچه و لباس در یکی از کالج های آمریکا تحصیل کرده و همچنان در سفرهای اروپایی و آمریکایی، علاقه بسیاری به شرکت در کارگاه ها و سمینارها و دوره های اموزشی تخصصی در زمینه های مورد علاقه هنری دارد.

همکاری این خانم بازیگر با تهمینه میلانی، کارگردان صاحب سبک سینمای ایران بسیار زیاد است و این همکاری سبب شد تا خانم کریمی  برای بازی در فیلم دو زن، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را در جشنواره فیلم تائورمینا ایتالیا  به  خود اختصاص دهد.

حتما بخوانید: پریناز ایزدیار ؛ بازیگر خوش پوش سینمای ایران

یکی از افتخارات خانم کریمی ، همکاری با کارگردانان شهیر سینمای پس از انقلاب است که از آن جمله میتوان به دستیاری با مرحوم عباس کیارستمی در فیلم آ.ب.ث آفریقا (A.B.C AFRICA) اشاره کرد. چهارده سال پس از نخستین تجربه سینمایی اش با بهروز افخمی، خود وارد عالم کارگردانی و تهیه کنندگی سینمای ایران شد و نخستین فیلم بلند خود را با نام شب، در سال ۱۳۸۳ کارگردانی کرد. فیلمی که در ایران موفقیت خاصی کسب نکرد اما در جشنواره های بین المللی سینمایی، سبب افزایش  شهرت این بانوی جوان سینمای ایران گردید.

۲ سال بعد یعنی  در سال ۱۳۸۵، نیکی کریمی با ساخت فیلم چند روز بعد، دومین تجربه سینمایی اختصاصی خود را تجربه کرد که به دلیل مسائل ممیزی، موفق  به اکران آن در سالن های سینمای تهران و مراکز استان ها نشد. سومین تجربه اختصاصی ساخت فیلم وی را میتوان در فیلم سوت پایان دید که در آخرین ماه های دهه هشتاد هجری شمسی ساخته شد.

موفقیت فیلم سوت پایان در جشنواره های معتبر بین المللی از جمله پوسان کره جنوبی، دوربان آفریقای جنوبی و وزول فرانسه، سیدنی تا پراگ جمهوری چک سبب شد تا گستره فعالیت های هنری بین المللی نیکی کریمی به صورت جدی از سال ۱۳۸۹ آغاز وتا به امروز ادامه داشته باشد. به همین خاطر است که این زن هنرپیشه را میتوان یکی از چهره های سینمایی بین المللی شناخته شده ایران در مجامع هنری جهان دانست که برای کمتر بانوی سینمایی ایران  قابل ذکر است.

در ۲۰ سال اخیر، نیکی کریمی جوایز متعدد داخلی  و بین المللی را به واسطه فعالیت های سینمایی خود کسب کرد که از آن جمله میتوان به:

  • ۱۹۹۲: جایزه نقش اول زن در فستیوال سه قاره نانت در فرانسه
  • ۱۹۹۳: جایزه نقش اول زن از فستیوال سن سباستین اسپانیا
  • ۱۹۹۹: جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم تائورمینا ایتالیا
  • ۲۰۰۱: جایزه بهترین بازیگر زن از فستیوال فیلم قاهره مصر
  • ۲۰۰۵: جایزه الکساندر طلایی در فستیوال فیلم تسالونیکی یونان
  • ۲۰۰۵: جایزه عصای سفید در فستیوال فیلم تورین ایتالیا
  • ۲۰۰۷: جایزه بزرگ جشنواره فیلم فرایبورگ سوییس
  • ۲۰۱۱: جایزه دبیرستان از جشنواره فیلم وزول فرانسه
  • ۲۰۱۲: جایزه بهترین فیلم از جشنواره هایدلبرگ آلمان

در جشنواره فیلم فجر  که تا سال ۱۳۹۶، سی و شش دوره آن برگزار شده است، خانم کریمی با وجود نامزدی های متعدد، تنها ۱ بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ایران شد که به خاطر بازی در فیلم دیوانه ای از قفس پرید در سال ۱۳۸۱ بود. البته وی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳، دیپلم افتخار جایزه ویژه هیات داوران آن جشنواره را نیز به خود اختصاص داد.

حتما بخوانید: طناز طباطبایی ، دختر اردیبهشتی

کتاب شناسی نیکی کریمی: نیکی کریمی عاشق کتاب و ترجمه است. هر از گاهی در صفحه اینستاگرام خود، مخاطبانش را با جدیدترین کتابهای مورد علاقه اش آشنا میکند. او کتاب خواندن را در کابین هواپیما و در طول سفرهای داخلی و بین المللی رها نمی کند و اینستاگرامش مملو از چنین پست هایی است.
کتاب هایی چون: مجموعه اشعار ۱۰۰ شاعر زن چینی، نور ماه بر درختان کاج ترجمه ای از جاناتان کلمنتس، نزدیکی و آوازهایی که مادرم اموخت (بیوگرافی مارلون براندو) ترجمه ای از رابرت لینری، از جمله نوشته های این بازیگر در بازار نشر ایران در یک دهه اخیر به شمار می رود.

نیکی کریمی به استایل و ظاهر خود بسیار توجه میکند. حضور مرتب و مکرر ایشان در فستیوال های و سمینارهای  بین المللی سینمایی سبب شده تا وی از طراحان لباس متعددی برای طراحی استایل و پوشش وی که می بایست الزامات اجمالی پوشش منطبق با قوانین داخل کشور را نیز به همراه داشته باشد، بهره بگیرد. معمولا تیپ های خانم کریمی چه در رویدادهای هنری داخلی و چه فرش قرمز و مراسم سینمایی  بین المللی، از سیدنی تا کن، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخل و خارج از کشور داشته است که مروری  بر شماری از آن ها خالی از لطف نیست.

او عاشق عینک های ووگ و اکسسوری های سواروسکی است و بعضا از لباس های مارک دار اما ساده و شیک استفاده می کند. همکاری وی با برخی از مزون های تهران از جمله زریر، نشان از  تیز بینی وی در انتخاب استایل های شیک و لوکس دارد.

حتما بخوانید: بهترین لباس و جواهرات سلبریتی ها در کن ۲۰۱۹

حتما بخوانید: گوشه‌نشینی ‌پوشاک ایرانی میان برندها

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *