چگونه می توانیم از سایزدقیق و درست شلوار جین خود مطمعن شویم


تصور کنید که شما در اتاق پرو یکی از فروشگاه های لباس مورد علاقه تان هستید، درحالی که سایز شلوار جین شما یک سایز بالا رفته و این موضوع شما را حسابی هراسان کرده است.



بر اساس گفته های یکی از طراحان برند مید ول این موضوع کاملا طبیعی است که با توجه به جنس پارچه و مدل آن، دو سایز مختلف از یک شلوار در یک فروشگاه برای اندام شما مناسب باشد. دانستن این موضوع، یک واقعیت مهم است که قوت قلبی هم برای شما می باشد. این تنها یکی از نتایجی است که از صحبت کردن با این طراح مد به دست آوریم.

این متخصص به ما توضیح داد که چگونه باید نمودارهای تبدیل سایز، که تا حدودی گیج کننده هستند را بخوانیم. او ترفندهایی را که برای تشویق ما به خرید شلوار مناسب اندام مان آشکار، و تایید کرد که شما می توانید سایز شلوار جین خود را در خانه هم اندازه گیری کنید. مطمئنا با خواندن این مقاله، اطلاعات مفیدی را به دست خواهید آورد و در خرید بعدی خود این نکات را مدنظر قرار خواهید داد.

چگونه سایز شلوار جین خود را مشخص کنیم؟

باریک ترین قسمت کمرتان مقیاسی را به شما می دهد که مربوط به اندازه شلوار جین تان می باشد. با وجود این که این موضوع می تواند ایده خوبی برای اندازه گیری سایز شما باشد، اما اندام های مختلف، کمی با هم متفاوت هستند؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که برای پرو شلوار، دو سایز مختلف را انتخاب کنید. برای خرید شلوار جین استرچ یا تنگ، اندازه همیشگی خود و یک سایز کوچکتر را سفارش بدهید و برای مدل های گشادتر هم برعکس، اندازه خود و یک سایز بزرگتر را امتحان کنید. اگر با برند جدیدی روبرو هستید، بهتر است سعی کنید اندازه ها و مدل های مختلفی را امتحان کنید.

آزاردهنده ترین مسئله برای طراحان مد، زمانی است که مردم شلوار جین هایی می پوشند که برایشان بزرگ است، در صورتی که طراحان شلوارهایشان را طوری طراحی می کنند که هر فرمی از بدن، شلوار مناسب خود را داشته باشد. علاوه بر این، توجه به این نکته مهم است که پارچه های جین به خودی خود و به اندازه کافی کشش و انعطاف دارند تا شما با پوشیدن آنها احساس راحتی داشته باشید؛ بنابراین هیچ دلیلی برای خریدن شلواری با سایز بزرگتر از سایز واقعی شما وجود ندارد. مرتکب شدن همین اشتباه می تواند باعث شود که استایل تان، مرتب و آراسته به نظر نرسد.

چرا دو سایز شلوار جین ممکن است اندازه شما باشد؟

این موضوع بستگی به فرم بدن و اندام شما و نوع پارچه جین به کار رفته در آن مدل دارد. در مورد پارچه های کشی و استرچ، چون این مدل ها اغلب فرم بدن شما را می گیرند، انتخاب سایز شلوار جین نادرست چندان هم مشکل ساز نخواهد بود؛ اما در انواع دیگر جین که خیلی هم کشی نیستند، باید دقیقا اندازه ای را که در آن احساس راحتی می کنید بگیرید. این پارامترهای شلوار مانند فاق بلند یا کوتاه، دور کمر و قد کلی شلوار هر چقدر هم اضافه شوند، سایز شما هر چه هست نباید تغییری کند.

چطور جداول آنلاین مرتبط با اندازه جین ها را بخوانیم؟

اکثر خانم ها می دانند که تقریبا چه سایز شلواری می پوشند؛ اما معمولا وقتی می خواهند مقیاس های مختلف سایزها را به هم تبدیل کنند، دچار مشکل می شوند. در این موارد، شما فقط باید سعی کنید تا اندازه ای را که در آن احساس خوبی دارید پیدا کنید. برندهای مرغوب شلوار جین به تازگی شروع کرده اند تا به جای سایزهای عددی، از اندازه دور کمر استفاده کنند و بیشتر هم از درجه بندی های مخصوص اندازه های کت و شلوار استفاده کرده اند. درجه بندی از یک سایز به سایز بعدی مثلا ۲۸-۲۹ یا ۶-۸ باید دارای فاصله ای یکسان بوده و ابعاد شلوار متناسب باشد.

شدن را ندارد؟

تمام پارچه های مرغوب به خوبی در بدن قرار می گیرند و در نتیجه گشاد نمی شوند؛ مخصوصا پارچه های جینی که با تکنولوژی های به روز شده تهیه شده باشند.

مرغوب ترین جین ها کدام اند؟

تمام شلوارهای جین اندامی، بلند و بوت کات برندهای مرغوب، این ویژگی را دارند که در عین حال که راحت هستید، شکم تان را هم صاف نگه می دارد. این ویژگی باعث می شود تا کمرتان باریک تر و پاهای تان کشیده تر به نظر برسد.

نکته آخر

اگر جینی که انتخاب کردید، پارچه ای با کیفیت باشد باید کشیده شود یا به اصطلاح کش بیاید و در عین حال، بدن را خوش فرم نگه داشته و به اندام شما شکل مناسب و موقری بدهد. مهمتر از همه این نکته است که اگر در شلوار جین خود راحت هستید و احساس خوبی دارید، مطمئن باشید که در ظاهر هم عالی به نظر می رسید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *