راهنمای انتخاب اکسسوری مناسب

اکسسوری ها می توانند ظاهر شما را تکمیل کنند و اصطلاحا آن را بسازند و یا آن را بشکنند و از چشم بیاندازند. هنگام انتخاب آنها، برای حفظ مطابقت با باقی اجزای پوشش شما، باید رنگ، اندازه و سبک و استایل آنها را در نظر بگیرید، همچنین به موقعیتی که در آن از اکسسوری مورد نظر استفاده می کنید هم توجه کنید. تیم دنیای مد ولباس ، در این مقاله سعی دارد نکاتی در این باب را با شما در میان بگذارد.

رنگ

اگر سیاه، سفید و یا دیگر رنگ های خنثی را پوشیده اید، اکسسوری ها با هر رنگی با لباس شما هماهنگ می شوند. اما اگر لباس هاس رنگی پوشیده اید، در انتخاب رنگ اکسسوری، توجه داشته باشید که رنگ آن با رنگ لباستان همخوانی داشته باشد. در اینجا، همه اصول انتخاب رنگ به چرخه رنگ بازمی گردد. با این اصول ادلیه که رنگ های اصلی قرمز، آبی و زرد هستند و رنگ های ثانویه از ترکیب دو به دوی رنگ های اولیه حاصل می شوند.

رنگ های اولیه و ثانویه ای که روی چرخ کنار هم قرار گرفته اند، بسیار مشابه اند. این رنگ ها هنگامی که تیرگی یا روشنایی یکسانی داشته باشتد بسیار متناسب اند.

اما اگر می خواهید حسابی به چشم بیایید، رنگ های اولیه و ثانویه ای که روی چرخ روبروی هم قرار دارند را انتخاب کنید. جفت کردن این رنگ ها جسورانه و بی پرواست. با آزمایش رنگ های مختلف در پی این باشید که کدام رنگ ها برای شما بهترین است. در کل، برای همه اجزای پوشش خد از بیشتر از سه رنگ استفاده نکنید.

اندازه

اندازه اکسسوری بسیار مهم است. هنگامی که لباسی با پارچه طرحدار به تن دارید از اکسسوری های ساده استفاده کنید. اکسسوری های شلوغ و پر جزییات باعث می شوند این گونه لباس ها کهنه به نظر برسند. همین امر برای لباسهایی با پارچه های چروک و یا لباس های سنگ دوزی و گلدوزی شده نیز صادق است. بنابراین از اکسسوری های ساده تر استفاده کنید تا تاکید را بر لباس خود حفظ کنید.

اندازه و شکل کیف دستی نیز مهم است. در این مورد، علاوه بر آنچه پوشیده اید باید اندام خود را نیز در نظر داشته باشید. کیف های کوتاه و خمیده بهترین انتخاب برای خانم های قد بلند و لاغر اندام هستند. زنان ریز اندام باید از کیف های بلند دوری کنند، چرا که این کیف ها اندام ریز آنها را در هم می شکنند. خانم های کوتاه قد نیز باید از به دست گرفتن کیف های با بند بلند اجتناب کنند. بهترین انتخاب برای خانم های درشت اندام و یا با اندام ساعت شنی نیز کیف هایی با اندازه متوسط و جعبه مانند است که با انحناهای اندامشان متناسب اند.

سبک و استایل

اکسسوری ها توانایی تعریف استایل شما را دارند. یک تی شرت سفید ساده و جین آبی و یا یک لباس شب مشکی می توانند با توجه به انتخاب کیف، کفش، جواهرات و دیگر اکسسوری ها بسیار متفاوت به نظر برسند. در اینجا به برخی از اکسسوری های رایج اشاره می کنیم.

اکسسوری های کلاسیک : گوشواره مروارید یا الماس، روسری ابریشم، کیف پاسپورتی چرمی و کفش های پاشنه دار کلاسیک مشکی

اکسسوری های پر زرق و برق : گوشواره بلند، گردنبند مصری، انگشتر بزرگ، کیف کریستال، عینک آفتابی بزرگ و کفش پاشنه بلند

 

اکسسوری های شاد : جواهرات درشت، کیف های دستی تک بند، هدبند، کمربندهای باریک، کفش های کالج ساده

اکسسوری های آوانگارد : دستبند ضخیم، گردنبند چوکر، کیف تزیین شده با گل میخ، چکمه های چرم سیاه

اکسسوری های روزمره : گردنبند ظریف، ساعت کلاسیک، کیف بزرگ و شانه ای، کفش های پاشنه کوتاه

اکسسوری های کژوال : دستبند یا ساعت های آبنباتی، عینک آفتابی قابدار، کیف کج، کلاه لبه دار، چکمه های تا زانو و یا صندل

اکسسوری ها می توانند هر لباسی را از کسل کننده و خسته کننده به زیبا و پر هیجان تبدیل کنند. آنها همچنین می توانند به طور مجازی کمد لباس شما را توسعه دهند. چرا که می توانید با تغییر اکسسوری، از یک لباس ساده جلوه های متفاوتی داشته باشید. برای این که بهترین ترکیب ها را برای خود پیدا کنید، در انتخاب اکسسوری نیز به اندازه انتخاب اجزای اصلی لباس های خود دقت کنید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *