لباس عروس مناسب افراد چاق

یکی از دغدغه های مهم هر عروس خانم، خریدن یا انتخاب لباس عروس مناسب است. اما برای عروس های چاق این دغدغه بسیار جدی تر است. همه ی ما خانم های چاقی را دیده، و یا در مورد آن ها شنیده ایم، که پس از جستجوی زیاد نتوانسته اند لباس عروس ایده آل خود را پیدا کنند. این مطلب نوشته شده است تا این مشکل برای شما تکرار نشود. فراموش نکنید که شما در هر صورت زیبا هستید، پس بدنتان را دوست داشته و زیباترین لباس را برای خود انتخاب کنید. در هنگام جستجو، به جای استرس و سراسیمگی، راحت باشد و از گشت زنی های خود برای خرید لذت ببرید. در ادامه، تمام نکات انتخاب لباس عروس برای افراد چاق را مطالعه نمایید.

 

۱- قبل از رفتن برای خرید، تماس بگیرید

اکثر فروشگاه ها و مزون ها، لباس هایی با سایز متوسط، یعنی سایز ۳۸ تا ۴۰، را در فروشگاه برای پرو موجود دارند. اگر می خواهید بدانید که لباس سایز بزرگ برای پرو شما موجود است، قبل از رفتن به فروشگاه با آن ها تماس بگیرید و از داشتن نمونه سایز بزرگ مطمئن شوید.

۲- یک فروشنده حرفه ای پیدا کنید

از یک فروشنده یا دیزاینر حرفه ای کمک بگیرید که با معیارهای انتخاب لباس عروس برای افراد چاق کاملا آشنایی داشته باشد. فردی که علاوه بر دانش و تجربه، تمایل و وقت کافی داشته باشد تا شما را به خوبی راهنمایی کند. یادتان باشد که شما فقط برای لباس پول پرداخت نمی کنید، بلکه قسمتی از هزینه انجام شده مربوط به استفاده از تجربه فروشنده است. از این مزیت به خوبی استفاده کرده و سوالات خود را از او بپرسید. به توصیه های او خوب گوش کنید، به هر حال او یک فرد حرفه ای است.

 

پرو کردن لباس عروس

۳- به عدد سایز توجه نکنید

برند های معتبر معمولا سایز بندی کوچک تر از حالت عادی دارند، پس ممکن است سایز لباس عروس شما به طرز قابل توجهی بزرگتر از سایز لباس های روزمره باشد. عدد سایز لباس را به کلی فراموش کرده و بیشتر به فرم کلی و مدل آن در تن خود توجه کنید. اگر لباسی ستاره درون شما را نشان دهد، دیگر چه کسی به عدد سایز آن توجه می کند؟

۴- پیش فرض های خود را کنار بگذارید

بعضی از افراد اعتقاد سفت و سختی به مدل  A شکل دارند، اما ممکن است فروشنده یا دیزاینر، مدل یا سبک دیگری را به شما پیشنهاد دهد و تاکید کند که در این مدل فوق العاده خواهید شد. پس به حرف او گوش داده و آن مدل را هم امتحان کنید. فروشنده لباس عروس به احتمال قوی فردی حرفه ای است، پس ذهنتان را باز و به توصیه های او توجه کنید. در بدترین حالت، اصلا آن لباس را دوست نخواهید داشت؛ و در بهترین حالت، لباس رویایی خود را پیدا می کنید.

۵- ویژگی های لباس عروس مناسب برای افراد چاق را بشناسید

پیراهنی را انتخاب کنید که شما را به زیباترین حالت نشان می دهد، و به کلیشه ها اهمیت ندهید. اما برخی از مدل ها شانس بیشتری برای زیباتر نشان دادن شما دارند. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، با چند مدل زیر آشنا شوید که امتحان خود را پس داده اند.


مدل A شکل:

لباس عروس A شکل برای خانم هایی با هیکل چاقبالا تنه ی این مدل علاوه بر جمع کردن کمر، عیب و نقض های بالا تنه را پوشش می دهد. بعلاوه، دامن ساده ی آن نیز به واسطه فرم باریکش، به خوبی و بدون بزرگ نمایی، باسن و ران ها را می پوشاند. این مدل فقط برای افراد چاق نیست، بلکه تمام عروس ها، با هر فرم بدن و سایزی، این مدل را می پسندند. این مدل، به معنای واقعی کلمه، یک لباس عروس دوست داشتنی است.


مدل چین دار:

استفاده از لباس عروس چین دار برای ایجاد خطای دید و پوشاندن نواقص بدنبعضی از عروس ها فکر می کنند که لباس های چین دار، نقص های بدن آن ها را بیشتر نشان می دهد، اما این فکر کاملا اشتباه است. در واقع اگر چین لباس در جای مناسب قرار گیرد، می تواند با ایجاد خطای دید، عیب و نقض های بدن را پوشش می دهند. مدلی را انتخاب کنید که مناسب بدن شما بوده و ترجیحا به اندامتان فرم ساعت شنی بدهد.


پارچه های ضخیم:

لباس عروس با پارچه ساتن ضخیم برای پوشاندن برجستگی های بدنپارچه های ضخیم، مثل ساتن، برای افراد چاق بهترین گزینه اند؛ زیرا فرم کلی بدن را صاف تر کرده و برجستگی ها و فرو رفتگی های بدن را بهتر می پوشاند. در مورد لباس هایی با تزئینات زیاد احتیاط کنید، زیرا ممکن است توجه را به قسمت هایی جلب کند، که بهتر است کمتر دیده شوند.


به رخ کشیدن زیبایی ها:

استفاده از لباس عروسی که نکات مثبت بدن را به خوبی نمایش می دهدبه جای تمرکز بر پوشاندن عیب و نقص ها، سعی کنید زیبایی هایتان را نشان دهید. اگر بالا تنه زیبایی دارید، یک لباس یقه هفت را انتخاب کرده تا جذابیت شما را بیشتر کند؛ و یا پایین تنه زیبای خود را با انتخاب یک لباس مدل ماهی به نمایش بگذارید.


۶- منتظر کاهش وزن نمانید

در نزدیک زمان عروسی، همه به دنبال لاغر شدن هستند. البته این موضوع در مورد مهمانی های بزرگ دیگر نیز صدق می کند. اما برای انتخاب و خرید لباس عروس، منتظر کاهش وزن نباشید. دوختن لباس ۶ تا ۸ ماه وقت می برد، اگر زیاد صبر کنید، احتمالا مجبور می شوید لباس آماده یا گزینه های دیگر را بخرید. لباس ها کمی قابل دستکاری هستند، پس اول مدل ایده آل  خود را پیدا کرده و اگر لازم شد، بعدا تغییراتی را در آن به وجود آورید.

۷- در صورت نیاز، جزئیات را بعدا اضافه کنید

شاید از یک لباس بدون آستین بسیار خوشتان آمده اما به دنبال یک مدل پوشیده تر هستید. راه حل آن ساده است، به مدل محبوبتان آستین اضافه کنید! آستین کوتاه یا بلند، ساده یا آستر دار، هر جور که خودتان دوست دارید. همه این کار ها بعد از دوخته شدن لباس قابل انجام است. درباره ی تغییرات خاص و هزینه های مربوط به آن سوال بپرسید. احتمالا هزینه های متناسبی دارند، پس لباستان را شخصی سازی کنید.

۸- راحتی را در الویت قرار دهید

شاید لباسی را بپسندید که ۲ سایز برایتان کوچک است و سپس خودتان را متقاعد می کنید که “با این لباس راحتم”.، اما اصلا این طور نیست! به حرف ما اعتماد کنید. قرار است از صبح روز عروسی تا پایان مراسم، تحرک داشته باشید و بالا و پایین بپرید، پس لباسی را بخرید که در آن احساس راحتی کنید.

۹- به بوتیک ها سر بزنید

شاید بوتیک ها اصلا مد نظر شما نباشند، اما برخلاف مزون ها که تنها یک سایز متوسط لباس را برای پرو دارند، بوتیک ها اکثر سایز ها را در اختیار شما قرار می دهند. شاید مدل های آن ها شامل لباس مورد نظر شما نباشد، اما خوب است برای شروع به هم آنجا سر بزنید تا سایز، جنس، فرم کلی و مدل مخصوص خودتان را پیدا کنید.

 

مدل زیبای لباس عروس چاق

۱۰- تغییرات را به یک خیاط خوب بسپارید

یک خیاط با استعداد و با تجربه در زمینه ی لباس عروس، می تواند تفاوت زیادی در لباس شما به وجود آورد. مثلا او می تواند با اضافه کردن فنر، بند یا اسفنج، لباستان را شخصی سازی کرده و آن را به فرمی در آورد که دقیقا مطابق بدن شما باشد.

۱۱- به لباس زیرتان اهمیت دهید

مراسم عروسی فرصتی است برای شادی و جشن گرفتن با کسانی که دوستشان دارید. هیچ کس دلش نمی خواهد در مهم ترین روز زندگی اش مدام در حال مرتب کردن بند لباس زیر خود باشد. هر لباسی قابل بهتر شدن است، حتی اگر لباس رویاهای شما باشد. پس یک فروشگاه لباس زیر خوب  پیدا کرده و لباس زیر و گن مناسب خود را بخرید؛ تا در مهمترین روز زندگیتان تحت فشار نباشید!

۱۲- به افراد  سرزنش کننده توجه نکنید

متاسفانه همیشه فروشندگانی هستند که، از قصد یا بدون آگاهی، دیگران را قضاوت کرده و آشکارا  آن ها را سرزنش می کنند. به همین دلیل باید به دنبال فردی باشید که تجربه ی زیادی در دوختن لباس های سایز بزرگ داشته و از همه تر، شما را قضاوت نکند. فراموش نکنید که گاهی آن شخص سرزنش کننده خود شما هستید؛ پس راجع به کاهش وزن حرف نزده و در مورد بدنتان نظر منفی ندهید. انرژِی مثبت تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

۱۳- اگر همه ی گزینه ها کنار رفتند، به سراغ لباس سفارشی بروید

همه ی فروشگاه ها و مزون ها را گشته اید اما هنوز لباس مورد نظر را پیدا نکرده اید؟ نگران نباشید! هیچ چیز مهم تر از یک لباس رویایی در مهم ترین شب زندگیتان نیست، پس لباسی که دوست ندارید را به تن نکنید. لباس سفارشی دوز همیشه آنقدرها هم گران نیست. با کمی جستجو می توانید لباس عروس سفارشی با قیمتی متناسب تهیه کنید.

 

در پایان باید بدانید که انتخاب لباس عروس برای افراد چاق آنقدرها هم دشوار نیست. با در ذهن داشتن نکات عنوان شده در این مقاله می توانید یک خرید فوق العاده داشته باشید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *