انواع مدل های لباس مجلسی چه شکل و ظاهری دارند؟

لباس مجلسی به لباس­هایی گفته می­شود که در مهمانی­ هایی همچون جشن عروسی ، تولد ، مهمانی­های رسمی مربوط به کار ، یک شام دوستانه، تشییع جنازه و … پوشیده می­شود. ساختار لباس مجلسی باید به گونه­ای باشد که کاملا از لباس راحتی متمایز باشد. برای دوخت یک لباس مجلسی باید از پارچه­های درجه یک و با کیفیت استفاده شود. البته پارچه­ها باید در عین کیفیت زیبایی و جلوه­ی کافی نیز داشته باشند تا لباس به خوبی خود را نشان دهد.

لباس کوکتل در دسته لباس مجلسی برای مهمانی های نه چندان بزرگ قرار می گیرد و در واقع تعریفی از نوعی لباس مجلسی زنانه است که قد آن تا زانو است و همرا با کفش پاشنه بلند پوشیده می شود. چنین لباسی در مهمانی هایی که در کنار رسمی بودن جنبه دوستانه هم دارند استفاده می شود. از آنجایی که لباس کوکتل بهتر است در بقیه قسمت ها پوشش کامل داشته باشد توصیه می‌شود از رنگ های جذاب و با تزئین کافی و نه زیاد از حد، انتخاب شود. اگر مطمئن نیستید چه نوع لباسی برای این مهمانی ها مناسب است یک لباس مشکی ساده کوتاه انتخاب کنید.

یکی از رسمی ترین انواع لباس مجلسی بلک تای Black Tie است که نمی توان تعریف دقیق و جامعی برای آن ارائه کرد. لباس مجلسی معمولا لباسی بلند است که روی زمین کشیده می شود اما گاهی برخی از لباس‌های کوکتل را هم می‌توان در این دسته قرار داد. لباس بلک تای ساده و با برش ظریف و زنانه تهیه می‌شود و محدودیتی در رنگ آن وجود ندارد.
بلک تای تابستانی همان طور که از نامش پیداست مخصوص فصل گرم است و بهترین انتخاب برای یک لباس زیبای تابستانی است. این نوع لباس ها سبک، بلند و نازک و نرم  هستند و با جواهرات کم و کوچک استفاده می شوند. همراه بلک تای تابستانی نباید از دستکش مجلسی استفاده کرد.

رسمی ترین نوع لباس مجلسی زنانه وایت تای White Tie نامیده می شود. شاید شرایط پوشیدن چنین لباسی برای هر کسی پیش نیاید اما این لباس را در مهمانی های بزرگ مثل مجالس سلطنتی و مهمانی های رقص اعیانی می پوشند. وایت تای حالتی سنتی دارد و تا حد زیادی یادآور قصه‌های شاهزادگان است اما محدودیت زیادی در شرایط انتخاب این لباس وجود ندارد و از دامن های پر و چین دار گرفته تا لباس بلند مشکی را می توان در چنین مهمانی هایی پوشید. وایت تای معمولا با دستکش بلند استفاده می‌ شود.

رنگ لباس نیز بسیار مهم است و حتما باید به پوست شما بیاید. به عنوان مثال خانم­هایی با رنگ پوست روشن بهتر است از رنگ تیره استفاده کنند و یا خانم­هایی که پوستی سبزه دارند می­توانند از رنگ­های روشنی همچون صورتی، آبی و … بهره بگیرند.

اگر شخصی قد بلند و لاغر هستید حتی الامکان از پوشیدن پیراهن­های ماکسی و راسته خودداری کنید زیرا سبب می­شود شما لاغرتر دیده شوید. در عوض افراد چاق و کوتاه قد بهتر است از لباس­های بلند و راسته استفاده کنند تا کشیده­تر به نظر بیایند. همچنین افراد چاق باید از پوشیدن لباس­های شلوغ و پف دار نیز پرهیز کنند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *