بیوگرافی دوناتلا ورساچه

دوناتلا ورساچه

دوناتلا ورساچه با نام کامل «دوناتلا فرانچسکا ورساچه»، کوچک‌ترین فرزند خانواده ورساچه در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او تحت تعلیم مادر خیاطش و برادر بزرگ طراح لباسش جیانی ورساچه بزرگ شد.

رابطه دوناتلا و جیانی برادرش

او به‌شدت به برادر بزرگتر خود جیانی نزدیک بود. جیانی او را شب‌ها با خود بیرون می‌برد و برای او لباس‌هایی آماده می‌کرد تا بپوشد. 

دوناتلا و جیانی ورساچه

دوناتلا و جیانی ورساچه

بیشتر بخوانید : نگاهی گذرا به آغاز صنعت مد و طراحی لباس

جیانی دومین فرزند خانواده بود که کار خود را در سال ۱۹۷۲ با نقل‌ مکان به شهر میلان آغاز کرد. سال بعد دوناتلا در رشتهٔ زبان‌های خارجی در فلورانس به تحصیل پرداخت. او بعدها در مجله نیویورکر نوشت:

«من کوچک‌ترین فرزند خانواده بودم و خیلی لوس بودم… خوش‌پوش‌ترین دختربچه شهر بودم

اگرچه او با هدف معلم شدن به تحصیل ادامه داد، اما برای کمک به برادرش به‌طور مداوم به میلان سفر می‌کرد. نوع نگاه و انتقادات او برای جیانی بسیار ارزشمند بود؛ درنهایت دوناتلا به‌عنوان مشاور و الهام‌بخش برادرش در کنار او شروع به کار کرد.

او در دههٔ ۱۹۸۰ به‌عنوان طراح خط تولید ورساچه همکاری خود با کمپانی ورساچه را ادامه داد. او نقش بسیار مهمی در سازمان‌دهی مد و کمپین‌های تبلیغاتی ورساچه ایفا می‌کرد. او به واسطه دوستی خود با مدونا و الیزابت هرلی آن‌ها را به مراسم‌های ورساچه دعوت می‌کرد.

دوناتلا ورساچه و مدونا

دوناتلا ورساچه و مدونا

بیشتر بخوانید: صنعت مد در جهان

قتل جیانی و مدیریت هنری ورساچه

پس از آنکه برادرش در سال ۱۹۹۷ به قتل رسید، او مدیر هنری برند ورساچه شد. همچنین ۲۰ درصد سهام شرکت به او رسید درحالی‌که به دخترش آلگرا ورساچه ۵۰ درصد و به برادرش سانتو ۳۰ درصد رسید. درواقع او پس از مرگ برادرش ویران شد، اما مصمم به ادامه میراث خود بود. اما در حقیقت رهبری برند را قبل از مرگ برادرش بر عهده داشت.

ادگارد رامیرز در نقش جیانی ورساچه

ادگارد رامیرز در نقش جیانی ورساچه

در فصل دوم سریال داستان جنایی آمریکایی که یک مجموعه تلویزیونی آنتولوژی توسط رایان مورفی است، اتفاقات سال ۱۹۹۷ و بیشتر جریانات قتل طراح لباس معروف یعنی جیانی ورساچه به دست اندرو کونانان را حکایت می‌کند و مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین پنه‌لوپه کروز در نقش دوناتلا ورساچه ظاهر شده و ریکی مارتین هم نقش دوست و همکار جیانی ورساچه یعنی آنتونیو دامیکو را ایفا میکند.

دوناتلا ورساچه به مجله نیویورک توضیح داد که در دو سال آخر زندگی جیانی، من به آپارتمانش می‌رفتم، کارها را به او نشان می‌دادم، تأییدش را می‌گرفتم؛ و من شرکت را رهبری می‌کردم، زیرا او خودش را نشان نمی‌داد (جیانی در آن زمان با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد). یک سال و نیم همه کارها را من انجام دادم.

دوناتلا ورساچه Donatella Versace

بیشتر بخوانید : برند دیور

آغاز طراحی دوناتلا ورساچه

پس یک دهه فعالیت او به عنوان طراح مد اصلی لاین Versus برای برند ورساچه کار خود را آغاز کرد. در همین زمان بود که جیانی به سرطان مبتلا شد و با آن دست و پنجه نرم می کرد. به دلیل بیماری برادر نقش دوناتلا در برند ورساچه بسیار پر رنگ تر شد و وی تصمیم گرفت تا تمرکز بیشتری بر روی پیشرفت این برند بگذارد. پس از چند سال تحمل بیماری سخت جیانی توانست سرطان را شکست بدهد ولی در سال ۱۹۹۷ برادر دوناتلا به طرز غم انگیزی با اصابت گلوله به قتل رسید و از آن پس وی به عنوان مدیر هنری برند ورساچه برگزیده شد.

Versace

آغاز سلطنت دوناتلا ورساچه

هرچند دوناتلا پس از به قتل رسیدن برادرش حال روحی مساعدی نداشت ولی تصمیم گرفت که میراث او را حفظ کند. در این زمان دوناتلا به عنوان مدیر هنری برند ورساچه انتخاب شده بود و تاثیر شگفت انگیزی بر روند پیشرفت این برند ایفا می کرد. در حال حاضر و با توجه به فعالیت های زیادی که دوناتلا برای برند ورساچه انجام داده است، این برند شامل محصولات مختلفی همچون کالاهای خانگی، لباس، مبلمان، هتل و عطر است.

در حال حاضر برند ورساچه یکی از موفق ترین و گران قیمت ترین برندهایی جهان است که افراد زیادی در سراسر دنیا از محصولات آن استفاده می کنند. با توجه به آمار به دست آمده دارایی خالص دوناتلا ورساچه به عنوان مدیر ارشد و معاون رئیس برند ورساچه در حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

بیشتر بخوانید: هرمس ، برند ابر لوکس جهان

دوناتلا ورساچه الهه مد در قرن بیستم !

ایجاد تفاوت ویژگی نیست که بتوان آن را یاد گرفت.بعضی از انسان ها برای ایجاد تفاوت به دنیا می آیند. دوناتلا ورساچه نیز یکی از این انسان ها است که برای ایجاد تفاوت پا به دنیا گذاشته است. دوناتلا قبل از هر چیزی یک زن قدرتمند است.قدرت دوناتلا باعث ترس نمی شود ،بلکه برعکس باعث احترام می شود.او ۱۹ سال است که سلطنت امپراطوری برند مطرح ایتالیایی ورساچه را برعهده دارد. دوناتلا ورساچه الهه مد در قرن بیستم است.

در پشت موهای بلوند پلاتینی ،آرایش چشمان سیاه و جذبه ، دختر بچه ای شکننده پنهان شده است.این دختر بچه برای برقراری با جهان بیرون سال های زیادی تلاش کرده است.

او با ادعای سنت ایتالیایی، چندین سال طول کشید تا مفهوم لوکس را با لمس مدرن دوباره تفسیر کند.برای دوناتلا ، لوکس چیزی نیست که بتوان آن را مصرف کرد، بلکه جذابیت لوکس در فرهنگ لغت آن است.طراحی لباس‌های ورساچه به نوعی بین ظرافت، جذابیت و هنر عامیانه حرکت می‌کرد. ویژگی‌های طراحی لوکس، رنگ‌هایی درخشان و جواهر مانند، خطوط صاف و جذابیت منحصربه‌فرد از عوامل شهرت برند ورساچه در دنیای مد بوده‌اند.

هیچ موفقیتی آنچنان که از دنیای بیرون مشاهده می شود، آسان نیست. سفر موفقیت آمیز دوناتلا از سال ۱۹۵۵ در جنوب ایتالیا آغاز می شود.او کوچکترین دختر یک مادر خیاط و پدر سرمایه گذار است.او با امتیاز کوچکترین دختر خانواده مانند یک شاهزاده بزرگ شده است.

او جوانی خود را به خاطر توانایی مادرش در طراحی و دوخت ، به عنوان دختر زیبای خوش پوش در  رجیو کالابریا  ایتالیا گذراند. 


این جادوی طراحی لباس ها از مادر ورساچه ها نشات می گیرد. او این استعداد و عشق را نه تنها به پسر خود جیانی بلکه به دختر خود دوناتلا نیز انتقال داده است.جیانی ورساچه، یکی از معروف ترین طراحان قرن بیستم، توسط کارل لاگرفلد معمار اصلی شنل نیز تحسین شده است.

استعداد جیانی در طراحی و دوخت غیر قابل انکار است اما پشت این  استعداد و توانایی قهرمان ناشناخته ای وجود دارد.

دوناتلا یک نابغه تبلیغاتی است.استعداد او با حرکت استراتژیک و توانایی دقیق زمان بندی، و همکاری او با مدونا و الیزابت هارلی یکی از اولین  و پر سرو صدا ترین انقلاب های برند ورساچه بود. او به شدت به برادر بزرگ خود جیانی نزدیک بود . دوناتلا مدتی در دانشگاه فلورانس تحصیل کرد ، اما در نهایت برای حمایت از کسب و کار جیانی به او پیوست.

دوناتلا  پس از مرگ برادرش بسیار افسرده شده بود ،اما حالا هدایت امپراطوری ورساچه بعهده وی بود و او باید با این غم خود کنار می آمد .دوناتلا زن بسیار شجاعی است و سالیان بسیاری از عمر خود صرف ایجاد تفاوت کرده است. در نتیجه او تمام سعی خود را برای فراموش کردن غم برادر انجام داد.

بعد از مرگ جیانی ، دوناتلا به عنوان مدیر ارشد در گروه ورساچه مشغول به کار شد. دوناتلا اکنون یکی از طراحان ثروتمند و برجسته جهانی و در حال حاضر نایب رییس گروه ورساچه و رییس طراحان شعبه مد ورساچه است.

دوناتلا ورساچه تنها کمبودی که در زندگی خود احساس می کند نبودن برادرش جیانی است و در هر گوشه از آتلیه دوناتلا عکس برادرش آویخته شده است .او همچنان با تیمی که در زمان برادرش با آنها همکاری می کرده است همراه است بزرگترین پیام ورساچه به زنان جهان ترسو نبودن است !

او در سال ۱۹۸۶ با مدل سابق پاول بک ازدواج کرد که حاصل این ازدواج تا قبل از جدایی دو فرزند دختر به نام های آلگرا و دنیل بودند

بیشتر بخوانید: دانستنی ها در مورد مانتو و شلوار اداری

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *