چگونه برای خود استایل سورمه ای بسازیم؟

ست کردن لباس ، از مارک دار بودن آن ها نقش مهم تری در تیپ و ظاهر ما دارند . پس خیلی خوب است یاد بگیریم رنگ و مدل لباس هایمان را با هم ست کنیم تا هم زیبا و مرتب باشیم ، هم سبک خاص خودمان را حفظ کنیم. یکی از رنگ‌های پرکاربرد در لباس‌های زنانه سورمه‌ای است.

همانطور که همگی می دانیم سورمه ای یکی از رنگهای طیف آبی است.

سورمه‌ای یک رنگ تیره با ته مایه‌های سرد آبی و خنثی است که شاید شما را یاد لباس‌های مدرسه بیاندازد اما در حال حاضر این رنگ از شیک‌ترین و امروزی‌ترین رنگ‌ها به شمار می‌رود که می‌تواند جایگزین مناسبی برای رنگ مشکی باشد. این رنگ پتانسیل بالایی برای استفاده شدن در لباس‌های شیک روزمره دارد. پیشنهادهایی برای ست کردن لباس زنانه سورمه‌ای را در این مقاله بخوانید.

قبل از هر چیز، بد نیست که نکته هایی را در مورد این رنگ بدانید

 سرمه ای رنگی خنثی ست. اما برخلاف مشکی که بسیار مرده و بی روح است، هیجان خاصی دارد.

 فرقی نمی کند که تن پوست تان چه رنگی ست، این رنگ به هر رنگ پوستی می آید.

 سرمه ای هیچگاه از مد نمی افتد، بنابراین می توانید آن را برای تمام فصول سال به تن کنید.

 این رنگ هم کلاسیک بوده و هم اسپورت، بنابراین می توان آن را هم در میهمانی ها و هم در موقعیت های غیررسمی و دوستانه، به تن کنید.

حال نوبت آن است که رنگ های مناسب با سرمه ای را به شما معرفی کنیم:

ست صورتی و سورمه ای

حتما بخوانید: لغت لاکچری به چه معناست؟

نشاندن رنگ صورتی چرک در کنار رنگ سورمه‌ای به عنوان رنگ اصلی وقتی به کارتان می‌آید که قرار است از رنگ سورمه‌ای به ترکیبی کاملا رسمی و مجلسی برسید. ساده‌ترین راه برای رسیدن به ترکیب مجلسی با محوریت رنگ سورمه‌ای رفتن سراغ کیف و کفشی به رنگ صورتی چرک است. شما می‌توانید با استفاده از یک پارچه مات به رنگ صورتی چرک به عنوان کمربند، خلاقیت‌تان را به رخ بکشید!

ست سورمه ای و سبز

ترکیب سورمه‌ای با رنگ سبز وقتی به کارتان می‌آید که قرار است به یک ترکیب رنگ خوب، اما کاملا فانتزی برسید. وقتی خودتان را برای شرکت در یک مراسم رسمی‌ آماده می‌کنید هرگز به ترکیب‌رنگ سبز و سورمه‌ای فکر نکنید!

این ترکیب رنگ برای مجالس نیمه‌رسمی مثل تولد یا دورهمی‌های دوستانه به کارتان می‌آید. در انتخاب رنگ زیورآلات می‌توانید غیر از رنگ سفید به رنگ طلایی هم فکر کنید ، البته اگر روی فانتزی شدن تاکید دارید بدون برو برگرد بروید سراغ گردنبند، گوشواره و حتی ساعت سبز رنگ!

ست سفید و سورمه ای

حتما بخوانید:استایل قهوه ای مخصوص آقایان

ترکیب رنگ سفید با تمام رنگ‌ها جواب می‌دهد و اتفاقا سورمه‌ای هم از این قاعده مستثنا نیست، بنابراین یکی از انتخاب‌های ساده و اتفاقا تاثیرگذاری که نباید از نظر دور کنید همین ترکیب سفید و سرمه‌ای است.

رنگ سفید شما را درشت‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد پس یادتان باشد برای پوشاندن اختلاف سایز در قسمت بالاتنه و پایین‌تنه این رنگ را در قسمتی به کار بگیرید که باید بزرگ‌تر دیده شود.  به خاطر خاصیت فراگیر رنگ سفید یعنی هماهنگی با همه رنگ‌ها در ترکیب این رنگ با سورمه‌ای در انتخاب رنگ کیف و کفش و زیورآلات‌تان کاملا آزادید!

اگر در هر رنگی شک داشته باشید که بتوانید با رنگ سورمه ای ست کنید هیچگاه به سفید شک نخواهید کرد. سفید همیشه با رنگ سورمه ای هارمونی زیبایی ایجاد می کند. این ست سفید و سورمه ای کلاسیک و بسیار شیک است.

ست سورمه ای و قهوه ای

سورمه ای و قهوه ای دو رنگ پر طرفدار هستند. شما هم اگر می خواهید یک فرد شیک پوش و خوش تیپ شوید پیشنهاد می کنیم از این دو رنگ پر طرفدار استفاده کنید.

ست سورمه ای و طوسی

اگر به دنبال یک ست کلاسیک هستید و می خواهید جایگزینی برای رنگ سفید داشته باشید طوسی را امتحان کنید. این ست رسمی و کلاسیک است و شما می توانید در موقعیت های بسیاری از محیط کاری تا مهمانی آن را امتحان کنید.

سر تا پا سرمه‌ای بپوشید

برخلاف بیشتر رنگ‌ها مثل قرمز و زرد این رنگ به همه می‌آید، چه افرادی که پوست روشن دارند و چه افرادی که پوست تیره دارند می‌توانند از سرمه‌ای برای رنگ لباس‌های اصلی خود استفاده کنند چون این رنگ هم مزایای مشکی را دارد یعنی دیر کثیف می‌شود و اندام را لاغر نشان می‌دهد و هم مشکلات رنگ مشکی را ندارد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این همه اجزای لباس از کیف و مانتو گرفته تا شال و کفش را می‌توان در این رنگ به راحتی تهیه کرد.

ست سورمه ای و کرم

کرم به علت تضاد با رنگ سورمه ای ترکیب جذابی ایجاد می کند.

ست سورمه ای و قرمز

بسیار ترکیب مناسبی ایجاد می کنند و در دنیای مد بسیار پیشنهاد می شود.

ست سورمه ای و آبی روشن

این دو رنگ به علت هم خانواده بودن بسیار با هم همخوانی دارند و مخصوصا در ترکیب با کت و شلوار سورمه ای برای آقایان پیشنهاد می شود.

ست کردن رنگ زرشکی سورمه ای

یکی از محبوب‌ترین و شیک‌ترین ست‌ها چه برای خانم‌ها و چه آقایان ست رنگ‌های زرشکی و سرمه‌ای- آبی است. اگر از آقایانی هستید که تیپ‌های اسپرت و کژوال را می‌پسندید، می‌توانید یک شلوار کتان سرمه‌ای یا جین انتخاب کنید و براحتی آن را با یک بلوز یا پلیور هم رنگ ست کنید. حالا نوبت یک کت اسپرت با رنگ متضادش، یعنی زرشکی یا قرمز است.
اگر می‌خواهید متفاوت‌تر باشید، می‌توانید ترتیب این ست را تغییر دهید و یک شلوار زرشکی، قرمز را با بالاتنه سرمه‌ای همراه کنید. شاید بگویید زرشکی و سرمه‌ای که تکراری است، ولی شیک‌پوشی یعنی همین؛ وقتی که می‌توانید از یک ترکیب برای خلق چندین دست ست زیبا و متفاوت استفاده کنید.

یک شلوار طوسی هم با جلیقه زرشکی ست می‌شود و هم با یک کت سرمه‌ای . یادتان باشد این رنگ سوم را معمولا باید از یک رنگ خنثی انتخاب کنید تا هارمونی پوشش‌تان حفظ شود.

حتما بخواتید: استایل قهوه ای جذاب برای خود بسازیم

سرمه ای و مشکی

شاید شنیده باشید که سرمه ای را نباید با مشکی پوشید، اما امروزه این قانون منسوخ شده است. بنابراین هر آنچه شنیده اید را دور بریزید و برای داشتن ظاهری کلاسیک، این دو رنگ را با هم ست کنید.

شما می توانید لباس هایتان را به این دو رنگ انتخاب کنید، یا حتی یک لباس سرمه ای به تن کنید و با اکسسوری های مشکی به آن جذابیت بیشتری دهید.

سرمه ای و نارنجی

مطمئنا رنگ سرمه ای تنها با رنگ های خنثی ست نخواهد شد، بلکه شما می توانید آن را با رنگ های دیگری مانند نارنجی نیز ست کنید.

این ست کاملا کلاسیک بوده و برای خانم هایی که سن بالاتری دارند، پیشنهاد می شو

و در ادامه باید بگوییم که برای ایجاد جلوه و جذابیت بیشتر در کنار رنگ سورمه‌ای می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. رنگ‌های هم خانواده سرمه‌ای مثل آبی روشن و متوسط و بنفش انتخاب مناسبی است. برای ساحتن ترکیب رنگ متضاد با سرمه‌ای رنگ‌های زرد و خردلی و طیف‌های نارنجی و شتری پیشنهاد می‌شود.

حتما بخوانید: زرد، رنگ خوش بینی و اعتماد به نفس

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *