آنت قاراخانیان، صاحب برند جئودی

 این روزها در زمینه مد و فشن نیز طراحان زیادی داریم که طرح‌های زیبا و خاصشان، ما را به آینده مد و هنر ایرانی امیدوار می‌کند. “آنت قاراخانیان” از جمله این طراحان است.

آنت قاراخانیان طراح صاحب سبک ایرانی- ارمنی است. او مبتکر برند Geodie است، یک برند تخصصی در زمینه تولید انواع کیف که با المان‌های خاص و متفاوتش شناخته می‌شود.  آنت متولد ۱۳۷۰ و فارغ التحصیل معماری فضای سبز از انگلستان است. او علاوه بر طراحی مد، در زمینه معماری هم فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:مدل کیف های لاکچری دیور

از کودکی کیف‌ ها را دوست داشته، همیشه تحت تأثیر این همراه دوست‌‌داشتنی بوده و طراحی کیف را هم از همان موقع‌ها شروع کرده است. داستان Geodie حدودا پنج سال پیش بر پایه تجربه‌های شخصی و طراحی‌هایی که آنت برای خودش انجام می ‌داد شروع شد. او اولین مجموعه خود از کیف های دستی را در سال ۲۰۱۴ طراحی کرد.

Geodie در هر کلکسیون‌ چرم را با المان‌های مختلفی همچون نخ و گره، چوب یا فلز و پلاستیک تلفیق می‌کند تا فرم‌‍‌های جدید به وجود آورد. سبک خلاقانه و تطبیق‌پذیر او باعث می‌شود که یک کیف در فرم‌ها و حالت‌های مختلف قابل استفاده باشد.

از نظر آنت دو موضوع رو باید هنگام خریداری کیف مد نظر قرار  بدهیم . یکی طراحی است که رنگ ، زیبایی و  بخشی که استایل ما را می‌سازد و دیده می‌شود را در برمی‌گیرد و دیگری کاربردی بودنش است، این‌که چقدر می‌توانیم از آن استفاده کنیم و چقدر به کارمان می‌آید.

بیشتر بخوانید: معروفترین کیف های کوکو شنل

اصول طراحی کیف های جئودی

برند Geodie برای استفاده هر روزه است. طراحی کیف‌ها به گونه‌ای است که هر کسی بتواند از صبح تا شب نیازهایش را برآورده کند.

آنت قاراخانیان در طراحی کیف هایش عنوان میکند که یکی از اولین مواردی که در طراحی در نظر می‌گیرم، نیازهای خودم است. صبح برای اینکه  سرکار بروم لپ تاپ ۱۳ اینچی‌ام ، یک دفتر و یک کتاب باید همراهم باشد، این یک نیاز برای من است. اگر سر کار نمی‌روم و یک جلسه یا قراری دارم یک کیف می‌خواهم برای گذاشتن کیف پول، موبایل، لوازم آرایش، یک دفترچه کوچک و دسته کلید.

یک کیف کوچک هم برای مصارفی مثل مهمانی لازم دارم که حداقل چیزی است برای اینکه کسی کیف در دستش بگیرد و موبایل و پول داخلش بگذارد. بنابراین کلیه طراحی کیف هایش را بر این مبنا درنظر میگیرد.

بیشتر بخوانید: ست کردن کیف و کفش

یک رکن کلی که در برند Geodie وجود دارد و آنت قاراخانیان به آن اعتقاد دارد این است که وقتی از یک وسیله استفاده می‌شود، باید یک درک و تجربه کامل از آن وجود داشته باشد. این تجربه کامل برای ما انسان‌ها از تمام حواسمان  برمی‌آید و این مسئله خیلی مهمی است که معمولاً در  نظر گرفته نمی‌شود. مثلا در فعالیت‌های طراحی، از معماری گرفته تا گرافیک یا هر زمینه دیگری بیشتر بر پایه حس بینایی‌مان  کار می‌کنیم. به این ترتیب که انگار  هر چیزی که  صرفا زیبایی بصری دارد، اثر گذار تر است.در حالی که در Geodie این طور نیست.

آنت قاراخانیان در مورد طراحی کارهایش میگوید من خیلی دوست دارم همه حواس مخاطبانم را درگیر کنم. مثلاً اگر زیر کیف‌ها را از چوب می سازم، رویش را رنگ می کنم، جوری که مانند پلاستیک به نظر برسد. این باعث می‌شود هر بار که کیف روی سطحی قرار می‌گیرد صدای چوب غافلگیرتان کند. شما توقع صدای چوب را ندارید ولی صدا باعث می‌شود حواستان با کیف درگیر شود و حسش کنید یا اینکه دست‌ها در تماس با سطوح مختلف حس لامسه را برانگیخته می‌کنند. من دوست دارم با این جزییات کوچک بازی کنم برای اینکه  معتقدم تجربه استفاده از یک وسیله را کامل و کامل‌تر می‌کند. مخصوصاً در مورد وسیله ای مانند کیف که ما هر روز از  آن استفاده می‌کنیم، رازهایمان را درونش می‌گذاریم و در تمام تجربه‌های زندگی‌مان، در هر ساعتش حضور دارد باید یک درک کاملی از آن داشته باشیم.

این‌ها جزئیات کوچکی هستند که حواس ما را به صورت ناخودآگاه درگیر می‌کنند و باعث می‌شوند به یک ارتباط و درک عمیق از وسیله‌ای که هر روز همراه خودت می‌بری، برسی.

بیشتر بخوانید:رازهای جالب کیف زنانه

در صنعت کیف دو موضوع را باید مد نظر قرار  بدهیم . یکی طراحی است که رنگ ، زیبایی و  بخشی که استایل ما را می‌سازد و دیده می‌شود را در برمی‌گیرد و دیگری کاربردی بودنش است، این‌که چقدر می‌توانیم از آن استفاده کنیم و چقدر به کارمان می‌آید. ما معمولاً نمی‌توانیم بگوییم برندی توانسته تعادل خیلی خوبی بین این دو برقرار کند. مثلاً یک کیف یا خیلی زیباست ولی خیلی کوچک است یا یک کیف بزرگ و کاربردی است که زیبایی قابل توجهی ندارد.

ولی هر برندی باید یک حدی از این تعادل را برای خود تعریف کند. کیف‌های Geodie برای نیازهای مختلفی طراحی شده‌اند به طوریکه در کنار ویژگی‌هایی مثل زیبایی و استفاده از المان‌های متفاوت، کاربردی هم باشند. باید به داخل کیف و اندازه جیب ‌ها هم توجه  کنیم. اگر یک کیف خیلی بزرگ است توقع داریم بشود وسیله‌های بیشتری داخلش قرار داد و محفظه های مشخصی داشته باشد. پس برایمان مهم است که بشود یک استفاده کامل از کیف کرد و این جدای صرفاً دیده شدن و بخشی از استایل بودن است.

بیشتر بخوانید: برند پوما

این‌که کیف‌ها باید با چه چیزی ست شوند را واقعاً کسی نمی‌تواند بگوید. یکی از راحت‌ترین راه‌ها این است که اکسسوری‌هایی مثل کیف، کفش، دستبند یا گردنبند را حداقل از لحاظ رنگ هماهنگ کرد ولی به نظر من نمی توانیم هیچ قانونی بگذاریم. به نظر من هر سبکی اگر با اعتماد به نفس پوشیده شود و هرکسی واقعاً خودش چیزی را که پوشیده دوست داشته باشد، این با خودش خاص بودنی دارد که می تواند باعث شود بقیه هم آن را زیبا ببینند. هر کس به اندازه سال‌هایی که زندگی کرده است، یک احساس راحتی با استایلی که برای خودش ساخته و با کمد لباسی که خلق کرده دارد. بنابراین این یک مسئله کاملاً شخصی است و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که هر چیزی اگر با اعتماد به نفس و اطمینان پوشیده بشود حس خوبی را هم به خودت و هم به اطرافیانت منتقل می‌کند. در کل به حس آدم‌ها برمی‌گردد نه الزاماً چیزی که رسانه‌ها می‌گویند یا رنگ مد یا رنگ فصل!

بیشتر بخوانید: دولچه اند گابانا، برند محبوب بانوان

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *